Ναυτιλία

Bulk carriers: Ο εμπορικός πόλεμος «ανακατεύει την τράπουλα» στις ροές σιτηρών ( Ναυτικά Χρονικά)

Bulk carriers: Ο εμπορικός πόλεμος «ανακατεύει την τράπουλα» στις ροές σιτηρών ( Ναυτικά Χρονικά)
Τον Αύγουστο του 2025, η Κίνα δεν προέβη σε παραγγελίες αμερικανικής σόγιας για αποστολή εντός του δ΄ τριμήνου - Αντ’ αυτού, το Πεκίνο εξασφάλισε φορτία από την Αργεντινή και την Ουρουγουάη για παράδοση το 2026

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας έχει μεταβάλει θεμελιωδώς τις ροές των χύδην ξηρών φορτίων και ιδίως των σιτηρών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied σκιαγραφεί τις νέες δυναμικές στον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών και εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.

Ειδικότερα, οι εμπορικές τριβές ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες παγκοσμίως, οι επίμονοι δασμοί και οι ανησυχίες για πολιτικά αντίποινα έχουν αναγκάσει το Πεκίνο να σκληρύνει τη στάση του απέναντι στην Ουάσιγκτον. Υπό αυτό το πρίσμα, η Κίνα παραγκωνίζει τα αμερικανικά σιτηρά και στρέφει το ενδιαφέρον της σε φορτία από τη Νότια Αμερική και την Ευρασία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών της.

Ενδεικτικά, τον Αύγουστο του 2025, η Κίνα δεν προέβη σε παραγγελίες αμερικανικής σόγιας για αποστολή εντός του δ΄ τριμήνου. Αντ’ αυτού, το Πεκίνο εξασφάλισε φορτία από την Αργεντινή και την Ουρουγουάη για παράδοση το 2026. Την ίδια στιγμή, η Κίνα επιταχύνει τις εισαγωγές ρωσικού σιταριού και σιτηρών του Καζακστάν, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να μειώσει την έκθεση στους πολιτικούς κινδύνους των ΗΠΑ. Ακόμη, η Βραζιλία εξακολουθεί να αποτελεί «εγγύηση» για αποστολές σιτηρών χαμηλού κόστους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, υποστηριζόμενη από τη συγκομιδή-ρεκόρ του 2024.

Η αποστασιοποίηση της Κίνας από τα αμερικανικά σιτηρά, αναγκάζει τους παραγωγούς των ΗΠΑ να ανακατευθύνουν τις ροές προς τη ΝΑ Ασία, τη Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή. Στις εν λόγω περιοχές, τα δασμολογικά κίνητρα, οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, η ανάγκη διασφάλισης της επισιτιστικής ασφάλειας και η επιδίωξη απεξάρτησης από τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας αναδιαμορφώνουν ταχύτατα τη ζήτηση.

Η αναδιάρθρωση των ροών σιτηρών επηρεάζει δραστικά την αγορά των bulk carriers και αναδιαμορφώνει τις στρατηγικές των ναυτιλιακών εταιρειών. Ultramaxes, Supramaxes και Panamaxes υποβάλλονται σε δομική αναδιάταξη του τονάζ τους, στη βάση νέων γεωγραφικών προτύπων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, εντείνει τη μεταβλητότητα των ναυλαγορών και την αστάθεια του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού των εταιρειών.

Πηγή: Allied Shipbroking , Nαυτικά Χρονικά

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης