Η Airbus αξιολογήθηκε με σύσταση Buy και τιμή-στόχο τα 230 ευρώ, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι «η τρέχουσα αποτίμηση της Airbus προσφέρει ένα ελκυστικό σημείο εισόδου, λαμβάνοντας υπόψη τις προοπτικές μεσοπρόθεσμα»
Η Goldman Sachs ανακοίνωσε την έναρξη κάλυψης του ευρωπαϊκού αμυντικού και αεροδιαστημικού κλάδου, προβλέποντας ισχυρούς επενδυτικούς κύκλους και για τους δύο τομείς — αν και προερχόμενους από διαφορετικούς παράγοντες.
Η τράπεζα επισημαίνει τη ζήτηση ρεκόρ για πολιτικά αεροσκάφη και την αναδυόμενη στρατηγική επανεξοπλισμού στην Ευρώπη, προειδοποιώντας παράλληλα ότι απαιτείται επιλεκτικότητα λόγω των υψηλών αποτιμήσεων.
Στον τομέα της αεροδιαστημικής, η Goldman βλέπει διατηρήσιμη ισχύ στη μεταπώληση και τη συντήρηση αεροσκαφών, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να ανανεώνουν τους στόλους τους.
Οι αναλυτές χαρακτηρίζουν την τρέχουσα φάση ως «περίοδο συγκομιδής», με σημαντική διαπραγματευτική δύναμη στις τιμές λόγω της αυξημένης ζήτησης για συντήρηση, επισκευή και γενική αναβάθμιση, καθώς και της ευρείας παρουσίας παλαιότερων κινητήρων.
Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα υποχωρούν, με τους κινητήρες να παραμένουν το βασικό σημείο συμφόρησης.
Η Airbus αξιολογήθηκε με σύσταση Buy και τιμή-στόχο τα 230 ευρώ, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι «η τρέχουσα αποτίμηση της Airbus προσφέρει ένα ελκυστικό σημείο εισόδου, λαμβάνοντας υπόψη τις προοπτικές μεσοπρόθεσμα».
Με σύσταση Buy αξιολογήθηκαν επίσης οι Safran, Rolls-Royce και Melrose, λόγω υποτιμημένης ανάπτυξης εσόδων στην πρώτη, αυξημένου περιθωρίου κέρδους και ισχυρών ενεργειακών συστημάτων στη δεύτερη, και επικείμενης θετικής μεταβολής ρευστότητας στην τρίτη.
Αντιθέτως, η MTU Aero έλαβε ουδέτερη αξιολόγηση (Neutral), καθώς η τράπεζα εκτιμά ότι η αποτίμησή της είναι «τραβηγμένη» σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Με απουσία νέων προγραμμάτων αεροσκαφών πριν από τα τέλη της δεκαετίας του 2030, η Goldman θεωρεί ότι ο κλάδος μετατρέπεται πλέον σε ιστορία απόδοσης μετρητών προς τους μετόχους, με εταιρείες όπως η Airbus, η Rolls-Royce και η Safran να έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν μερίσματα και προγράμματα επαναγοράς μετοχών.
Στον τομέα της άμυνας, η τράπεζα υποστηρίζει πως η Ευρώπη βρίσκεται στο μέσο του μεγαλύτερου επανεξοπλιστικού κύκλου από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, υπό την πίεση όχι μόνο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά και της αβεβαιότητας γύρω από τις εγγυήσεις ασφαλείας των ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ αναμένεται να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες στο 3% περίπου του ΑΕΠ έως το 2030, από 2% το 2025, με τις προμήθειες να καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των προϋπολογισμών.
Η Goldman διατηρεί θετική στάση για τον κλάδο, αν και τονίζει ότι οι υψηλές αποτιμήσεις απαιτούν επιλεκτική προσέγγιση. Οι αναλυτές σημειώνουν πως οι εξελίξεις γύρω από την αμερικανική στρατιωτική παρουσία στην Ευρώπη αναμένεται να λειτουργήσουν ως καταλύτης για περαιτέρω ενίσχυση των ευρωπαϊκών αμυντικών δαπανών.
Η κατανομή των δαπανών παραμένει άνιση, με τις ανατολικές και σκανδιναβικές χώρες — όπως η Πολωνία και οι βαλτικές — να προσεγγίζουν ή να ξεπερνούν ήδη τον στόχο του 3,5% του ΝΑΤΟ, ενώ η Δυτική Ευρώπη αντιμετωπίζει αυστηρότερους δημοσιονομικούς περιορισμούς.
Η Γερμανία, ωστόσο, φέρεται να διαθέτει τόσο τη βούληση όσο και τον δημοσιονομικό χώρο για ριζικές μεταρρυθμίσεις στις στρατιωτικές της προμήθειες.
Στην αμυντική αγορά, κορυφαία επιλογή της Goldman είναι η BAE Systems, με αξιολόγηση Buy και τιμή-στόχο τις 2.270 πένες, χάρη στην ισχυρή δημιουργία μετρητών και τη διατομεακή τεχνογνωσία της. Με θετική αξιολόγηση ξεκινά και η Rheinmetall, με έμφαση στην ευθυγράμμισή της με τις ευρωπαϊκές αμυντικές ελλείψεις και την ισχυρή γερμανική χρηματοδοτική βάση.
Η Leonardo και η RENK αξιολογούνται ως Neutral, ενώ οι Thales και Dassault Aviation λαμβάνουν σύσταση Sell, λόγω ανησυχιών για την έκθεσή τους σε τομείς όπως ο κυβερνοχώρος και η πολιτική αεροπλοΐα, καθώς και της επιφυλακτικής προοπτικής για το τμήμα επαγγελματικών αεροσκαφών της Dassault.
Τέλος, η Goldman αναγνωρίζει την αυξανόμενη καινοτομία που φέρνουν στον κλάδο νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της άμυνας, με έμφαση σε drones, ηλεκτρονικό πόλεμο και λογισμικό.
Ωστόσο, υπογραμμίζει πως οι μεγάλοι παίκτες παραμένουν οι βασικοί παράγοντες της αγοράς. Στην αεροδιαστημική, η αυξανόμενη ζήτηση από την Ασία και η σταθερή επιστροφή κεφαλαίων στους μετόχους από ισχυρές σε ρευστότητα εταιρείες προσφέρουν περαιτέρω στήριξη στον κλάδο.
www.worldenergynews.gr
Η τράπεζα επισημαίνει τη ζήτηση ρεκόρ για πολιτικά αεροσκάφη και την αναδυόμενη στρατηγική επανεξοπλισμού στην Ευρώπη, προειδοποιώντας παράλληλα ότι απαιτείται επιλεκτικότητα λόγω των υψηλών αποτιμήσεων.
Στον τομέα της αεροδιαστημικής, η Goldman βλέπει διατηρήσιμη ισχύ στη μεταπώληση και τη συντήρηση αεροσκαφών, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να ανανεώνουν τους στόλους τους.
Οι αναλυτές χαρακτηρίζουν την τρέχουσα φάση ως «περίοδο συγκομιδής», με σημαντική διαπραγματευτική δύναμη στις τιμές λόγω της αυξημένης ζήτησης για συντήρηση, επισκευή και γενική αναβάθμιση, καθώς και της ευρείας παρουσίας παλαιότερων κινητήρων.
Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα υποχωρούν, με τους κινητήρες να παραμένουν το βασικό σημείο συμφόρησης.
Η Airbus αξιολογήθηκε με σύσταση Buy και τιμή-στόχο τα 230 ευρώ, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι «η τρέχουσα αποτίμηση της Airbus προσφέρει ένα ελκυστικό σημείο εισόδου, λαμβάνοντας υπόψη τις προοπτικές μεσοπρόθεσμα».
Με σύσταση Buy αξιολογήθηκαν επίσης οι Safran, Rolls-Royce και Melrose, λόγω υποτιμημένης ανάπτυξης εσόδων στην πρώτη, αυξημένου περιθωρίου κέρδους και ισχυρών ενεργειακών συστημάτων στη δεύτερη, και επικείμενης θετικής μεταβολής ρευστότητας στην τρίτη.
Αντιθέτως, η MTU Aero έλαβε ουδέτερη αξιολόγηση (Neutral), καθώς η τράπεζα εκτιμά ότι η αποτίμησή της είναι «τραβηγμένη» σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Με απουσία νέων προγραμμάτων αεροσκαφών πριν από τα τέλη της δεκαετίας του 2030, η Goldman θεωρεί ότι ο κλάδος μετατρέπεται πλέον σε ιστορία απόδοσης μετρητών προς τους μετόχους, με εταιρείες όπως η Airbus, η Rolls-Royce και η Safran να έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν μερίσματα και προγράμματα επαναγοράς μετοχών.
Στον τομέα της άμυνας, η τράπεζα υποστηρίζει πως η Ευρώπη βρίσκεται στο μέσο του μεγαλύτερου επανεξοπλιστικού κύκλου από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, υπό την πίεση όχι μόνο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά και της αβεβαιότητας γύρω από τις εγγυήσεις ασφαλείας των ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ αναμένεται να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες στο 3% περίπου του ΑΕΠ έως το 2030, από 2% το 2025, με τις προμήθειες να καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των προϋπολογισμών.
Η Goldman διατηρεί θετική στάση για τον κλάδο, αν και τονίζει ότι οι υψηλές αποτιμήσεις απαιτούν επιλεκτική προσέγγιση. Οι αναλυτές σημειώνουν πως οι εξελίξεις γύρω από την αμερικανική στρατιωτική παρουσία στην Ευρώπη αναμένεται να λειτουργήσουν ως καταλύτης για περαιτέρω ενίσχυση των ευρωπαϊκών αμυντικών δαπανών.
Η κατανομή των δαπανών παραμένει άνιση, με τις ανατολικές και σκανδιναβικές χώρες — όπως η Πολωνία και οι βαλτικές — να προσεγγίζουν ή να ξεπερνούν ήδη τον στόχο του 3,5% του ΝΑΤΟ, ενώ η Δυτική Ευρώπη αντιμετωπίζει αυστηρότερους δημοσιονομικούς περιορισμούς.
Η Γερμανία, ωστόσο, φέρεται να διαθέτει τόσο τη βούληση όσο και τον δημοσιονομικό χώρο για ριζικές μεταρρυθμίσεις στις στρατιωτικές της προμήθειες.
Στην αμυντική αγορά, κορυφαία επιλογή της Goldman είναι η BAE Systems, με αξιολόγηση Buy και τιμή-στόχο τις 2.270 πένες, χάρη στην ισχυρή δημιουργία μετρητών και τη διατομεακή τεχνογνωσία της. Με θετική αξιολόγηση ξεκινά και η Rheinmetall, με έμφαση στην ευθυγράμμισή της με τις ευρωπαϊκές αμυντικές ελλείψεις και την ισχυρή γερμανική χρηματοδοτική βάση.
Η Leonardo και η RENK αξιολογούνται ως Neutral, ενώ οι Thales και Dassault Aviation λαμβάνουν σύσταση Sell, λόγω ανησυχιών για την έκθεσή τους σε τομείς όπως ο κυβερνοχώρος και η πολιτική αεροπλοΐα, καθώς και της επιφυλακτικής προοπτικής για το τμήμα επαγγελματικών αεροσκαφών της Dassault.
Τέλος, η Goldman αναγνωρίζει την αυξανόμενη καινοτομία που φέρνουν στον κλάδο νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της άμυνας, με έμφαση σε drones, ηλεκτρονικό πόλεμο και λογισμικό.
Ωστόσο, υπογραμμίζει πως οι μεγάλοι παίκτες παραμένουν οι βασικοί παράγοντες της αγοράς. Στην αεροδιαστημική, η αυξανόμενη ζήτηση από την Ασία και η σταθερή επιστροφή κεφαλαίων στους μετόχους από ισχυρές σε ρευστότητα εταιρείες προσφέρουν περαιτέρω στήριξη στον κλάδο.
www.worldenergynews.gr






