Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Porsche: Τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση παγώνουν μετά τη «βουτιά» της μετοχής

Porsche: Τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση παγώνουν μετά τη «βουτιά» της μετοχής
Η μετοχή έχει χάσει σχεδόν 30% από τις αρχές του έτους και αναμένεται να αποχωρήσει από τον βασικό γερμανικό δείκτη DAX
Κατακόρυφη πτώση σχεδόν 10% κατέγραψε η μετοχή της Porsche AG την περασμένη εβδομάδα — η μεγαλύτερη από το χρηματιστηριακό της ντεμπούτο το 2022 — μετά την απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας να περιορίσει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα

Η μετοχή έχει χάσει σχεδόν 30% από τις αρχές του έτους και αναμένεται να αποχωρήσει από τον βασικό γερμανικό δείκτη DAX. 

Παρόμοια ήταν η εικόνα και για τη μητρική Volkswagen, η οποία υποχώρησε κατά 8,4%, στη χειρότερη ημερήσια πτώση της εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η Porsche εγκατέλειψε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη ενός πολυτελούς ηλεκτρικού SUV, επιλέγοντας αντ’ αυτού να επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα. 

Η στροφή αυτή προκάλεσε πλήγμα 1,8 δισ. ευρώ στα λειτουργικά της κέρδη, αποτελώντας την τέταρτη προειδοποίηση για μειωμένα αποτελέσματα φέτος. 

Παράλληλα, τόσο η Porsche όσο και η VW αναθεώρησαν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους για τα κέρδη. 

Η Volkswagen ανακοίνωσε απομείωση ύψους 3 δισ. ευρώ λόγω της αλλαγής στρατηγικής και μείωσε την πρόβλεψή της για λειτουργικό περιθώριο κέρδους στο 2%–3%, από έως και 5% προηγουμένως.

Μειωμένο το αγοραστικό ενδιαφέρον

«Οι αγοραστές δείχνουν ελάχιστο ενδιαφέρον για πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ανέφερε ο ανεξάρτητος αναλυτής Matthias Schmidt, με έδρα κοντά στο Αμβούργο, μιλώντας στο Bloomberg. 

«Η Porsche το έχει πλέον αντιληφθεί και επιστρέφει στα συμβατικά μοντέλα με υψηλά περιθώρια κέρδους».

Η υποχώρηση αυτή υπογραμμίζει τα γενικότερα προβλήματα του γερμανικού κλάδου αυτοκινήτου. 

Η Porsche αντιμετωπίζει χαμηλή ζήτηση στην Κίνα, όπου κυριαρχεί η τοπική BYD στα ηλεκτρικά, ενώ επηρεάζεται αρνητικά και από τους αμερικανικούς δασμούς — στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της. 

Η πολυτελής κατανάλωση παραμένει υποτονική, και οι αναλυτές εκτιμούν πως η Porsche απογοητεύει τους επενδυτές από την εντυπωσιακή εισαγωγή της στο χρηματιστήριο και μετά. «Η Porsche απογοητεύει εδώ και δύο χρόνια», σχολίασε ο Harald Hendrikse της Citi. 

«Δύσκολα μπορεί να πει κανείς ότι αυτές οι απογοητεύσεις έχουν τελειώσει», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η Volkswagen, που κάποτε θεωρούνταν πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, περιορίζει επίσης τα σχέδιά της για νέες μπαταρίες και αναδιαρθρώνεται για μείωση κόστους. 

Παρότι φέτος ξεπέρασε σε πωλήσεις ηλεκτρικών την Tesla, τη Stellantis και την BYD στην Ευρώπη με πιο προσιτά μοντέλα, οι premium φίρμες της — Audi, Bentley, Lamborghini και Ducati — καταγράφουν κάμψη στις παραδόσεις τους σε όλες τις μεγάλες αγορές.

Η Porsche έχει ήδη αντικαταστήσει ανώτερα στελέχη, ακύρωσε το εσωτερικό της πρόγραμμα ανάπτυξης μπαταριών και ανακοίνωσε περικοπές θέσεων εργασίας για τη μείωση του κόστους. 

Η κρίση, ωστόσο, εντείνει τις φωνές που ζητούν από τον CEO Όλιβερ Μπλούμε — ο οποίος ηγείται τόσο της Porsche όσο και της Volkswagen — να αποχωρήσει από την ηγεσία της Porsche, ώστε ένας νέος επικεφαλής να επιχειρήσει την αναστροφή της πορείας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης