Ενέργεια & Αγορές

Reuters: Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πετρελαίου στοιχηματίζουν σε πράσινα έργα

Reuters: Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πετρελαίου στοιχηματίζουν σε πράσινα έργα

 Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πετρελαίου επενδύουν σε έργα ενεργειακής μετάβασης, καθώς οι σύγχρονοι και πιο σύνθετοι ανταγωνιστές στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική έχουν προκαλέσει κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, δήλωσαν στελέχη της βιομηχανίας διύλισης την Τετάρτη.

 «Υποθέτω ότι όλοι βρισκόμαστε σε ένα παιχνίδι που κρατάει τον έλεγχο για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα κλείσουμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Essar, Tony Fountain, μιλώντας στο συνέδριο Argus Global Markets στο Λονδίνο.

 Πιεσμένα από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τον ανταγωνισμό από τις σύγχρονες μονάδες, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια προσπαθούν να αυξήσουν την παραγωγή καθαρότερων προϊόντων, όπως βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας και βιοκαύσιμα, για να καλύψουν τη ρυθμιστική ζήτηση για τέτοια καύσιμα.

 «Το ρυθμιστικό περιβάλλον δεν μας λέει πλέον απλώς τι μπορούμε να κάνουμε. Μας λέει περισσότερο τι πρέπει να γίνουμε για να επιβιώσουμε σε αυτήν την αγορά. Δεν αποτελεί πλέον περιορισμό. Είναι σαν ένα επιχειρηματικό μοντέλο για εμάς», δήλωσε ο Lukasz Strupczewski, εκτελεστικός διευθυντής εφοδιασμού αργού πετρελαίου στην PKN Orlen.

 Η Essar σχεδιάζει να λάβει μια τελική επενδυτική απόφαση για το μεγάλο εργοστάσιο μπλε υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του έτους, δήλωσε ο Fountain. Η Essar κέρδισε επίσης κυβερνητική στήριξη για ένα εργοστάσιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) στο Stanlow φέτος.

 «Η στρατηγική απαλλαγής από τον άνθρακα και η προηγμένη στρατηγική καυσίμων είναι πράγματα που πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνουμε για να διασφαλίσουμε ότι θα μετατοπιστούμε από το να είμαστε πιθανώς στη μέση της ευρωπαϊκής κλίμακας κατάταξης στο να είμαστε στο πρώτο τεταρτημόριο», δήλωσε ο Fountain.

 Η PKN Orlen, εν τω μεταξύ, στοχεύει να αυξήσει την συνεπεξεργασία για να αυξήσει την παραγωγή SAF και να επενδύσει σε προηγμένη ικανότητα παραγωγής βιοκαυσίμων για να βοηθήσει στην κάλυψη της ζήτησης για τέτοια καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση ρυθμιστικά καθεστώτα όπως το RefuelEU Aviation και το FuelEU Maritime, δήλωσε ο Strupczewski.

 Ο Fountain δήλωσε ότι η κυβερνητική υποστήριξη ήταν σημαντική εάν θέλει να αποτρέψει το Ηνωμένο Βασίλειο από το να γίνει υπερβολικά εξαρτημένο από τις εισαγωγές σε περίπτωση περαιτέρω κλεισίματος.

«Αν ήμουν εγώ η κυβέρνηση, θα ανησυχούσα αν υπήρχαν λιγότερα από τέσσερα διυλιστήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο, γιατί τότε πραγματικά φτάνουμε σε πολύ υψηλό επίπεδο εισαγωγών», είπε, προσθέτοντας ότι το Ηνωμένο Βασίλειο εισάγει τώρα περίπου το 30% της ζήτησης καυσίμων του.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης