Το έργο αυτό αναμένεται να υλοποιηθεί εν μέσω ενός δύκσολου για τις ΑΠΕ momentum, καθώς πολλές ενεργειακές αποσύρονται από αντίστοιχα έργα, επιστρέφοντας έτσι στα παραδοσιακά, ορυκτά καύσιμα
Ο ενεργειακός κολοσσός της Eni προωθεί ένα σημαντικό έργο ΑΠΕ στο Ιόνιο, του οποίου η περιβαλλοντική και τεχνικοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας έχουν ολοκληρωθεί.
Ο λόγος, για το πλωτό αιολικό πάρκο των 1.314 MW, το οποίο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί κοντά στο Στενό του Οτράντο, στα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας – Ιταλίας και το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και από το ελληνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο αυτό αναμένεται να υλοποιηθεί εν μέσω ενός δύκσολου για τις ΑΠΕ momentum, καθώς πολλές ενεργειακές αποσύρονται από αντίστοιχα έργα, επιστρέφοντας έτσι στα παραδοσιακά, ορυκτά καύσιμα.
Σε αυτό το μήκος κύματος, η επικεφαλής του προγράμματος ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), κ. Φλώρα Καραθανάση, μιλώντας χθες (22/10) στο 7ο Renewable Storage Forum, ανέφερε ότι υπάρχει προβληματισμός για την πορεία του προγράμματος, συνυπολογίζοντας τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος διεθνώς.
«Βλέπουμε ότι όντως η αγορά έχει παγώσει αλλά είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την προσπάθεια», τόνισε.
Αξιολόγηση του πάρκου στο Ιόνιο
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Μάχης Τράτσα, το έργο της Eni στο Ιόνιο προχωρά και εντάσσεται στη διαδικασία διασυνοριακής περιβαλλοντικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι μπορεί να επηρεάσει και το ελληνικό θαλάσσιο περιβάλλον.
Γι΄ αυτό η αρμόδια αρχή της Ιταλίας απέστειλε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τη Μη Τεχνική Περίληψη, οι οποίες ετέθησαν χθες από το ΥΠΕΝ σε διαβούλευση, προκειμένου το κοινό, οι αρμόδιες αρχές και τα περιφερειακά συμβούλια να διατυπώσουν παρατηρήσεις εντός τριάντα εργάσιμων ημερών.
Επί των διασυνοριακών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Πλωτού Υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου «Messapia» ισχύος 1.314 MW στα ανοιχτά των ακτών της Απουλίας στο Ιόνιο Πέλαγος, η μελέτη των Ιταλών επισημαίνει ότι εξετάστηκαν τυχόν παρεμβολές με υφιστάμενες ή προγραμματισμένες ενεργειακές και ναυτιλιακές υποδομές στην περιοχή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην ευρύτερη θαλάσσια ζώνη εντοπίζονται τρία βασικά έργα: ο αγωγός φυσικού αερίου IGI Poseidon που αναπτύσσει η κοινοπραξία ΔΕΠΑ – Edison, η υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας–Ιταλίας (GritA) ισχύος 400 kV, καθώς και το υπό σχεδιασμό έργο GritA 2 που θα αναπτύξουν ο ΑΔΜΗΕ και η ιταλική TERNA και θα διπλασιάσει τη δυνατότητα μεταφοράς ρεύματος μεταξύ των δύο χωρών έως το 2030.
Και οι τρεις υποδομές βρίσκονται βορειότερα και βορειοδυτικά του πεδίου ανάπτυξης, επομένως δεν αναμένονται άμεσες αλληλεπιδράσεις ή τεχνικές συγκρούσεις με το υπεράκτιο αιολικό πάρκο. Ειδικά για τον αγωγό αερίου IGI Poseidon στη μελέτη επισημαίνεται ότι διέρχεται βορειοανατολικά της περιοχής του έργου, επηρεάζοντας μόνο ένα μικρό τμήμα της προβλεπόμενης εγκατάστασης.
Όσον αφορά στη ναυσιπλοΐα, δεν καταγράφονται δρομολόγια επιβατηγών πλοίων που να διασταυρώνονται με το πάρκο.
Τα περισσότερα εντοπίζονται στο βορειοανατολικό άκρο του έργου και αφορούν κυρίως τη γραμμή Ανκόνα – Πάτρα, ενώ άλλες συνδέσεις στην περιοχή ενώνουν το Μπρίντιζι με την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα.
Παράλληλα, διαπιστώνεται έντονη δραστηριότητα εκατοντάδων σκαφών αναψυχής στην ευρύτερη περιοχή, τα οποία κινούνται κυρίως κοντά στις ακτές στο βόρειο τμήμα. Πρόκειται πιθανώς για διαδρομές που χρησιμοποιούνται από σκάφη που κινούνται μεταξύ ιταλικών λιμανιών/μαρινών ή άλλων περιοχών της Δυτικής Μεσογείου και της Ελλάδας.
Ως προς τα καθαρά περιβαλλοντικά ζητήματα εντοπίζονται μέτριας σοβαρότητας επιπτώσεις, κατά το στάδιο λειτουργίας, για ενδιαιτήματα και χερσαία βλάστηση, θαλάσσια ερπετά και αποδημητικά πτηνά, για θαλάσσια θηλαστικά ενώ, μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται θόρυβος και υποθαλάσσιες δονήσεις.
www.worldenergynews.gr
Ο λόγος, για το πλωτό αιολικό πάρκο των 1.314 MW, το οποίο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί κοντά στο Στενό του Οτράντο, στα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας – Ιταλίας και το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και από το ελληνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο αυτό αναμένεται να υλοποιηθεί εν μέσω ενός δύκσολου για τις ΑΠΕ momentum, καθώς πολλές ενεργειακές αποσύρονται από αντίστοιχα έργα, επιστρέφοντας έτσι στα παραδοσιακά, ορυκτά καύσιμα.
Σε αυτό το μήκος κύματος, η επικεφαλής του προγράμματος ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), κ. Φλώρα Καραθανάση, μιλώντας χθες (22/10) στο 7ο Renewable Storage Forum, ανέφερε ότι υπάρχει προβληματισμός για την πορεία του προγράμματος, συνυπολογίζοντας τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος διεθνώς.
«Βλέπουμε ότι όντως η αγορά έχει παγώσει αλλά είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την προσπάθεια», τόνισε.
Αξιολόγηση του πάρκου στο Ιόνιο
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Μάχης Τράτσα, το έργο της Eni στο Ιόνιο προχωρά και εντάσσεται στη διαδικασία διασυνοριακής περιβαλλοντικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι μπορεί να επηρεάσει και το ελληνικό θαλάσσιο περιβάλλον.
Γι΄ αυτό η αρμόδια αρχή της Ιταλίας απέστειλε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τη Μη Τεχνική Περίληψη, οι οποίες ετέθησαν χθες από το ΥΠΕΝ σε διαβούλευση, προκειμένου το κοινό, οι αρμόδιες αρχές και τα περιφερειακά συμβούλια να διατυπώσουν παρατηρήσεις εντός τριάντα εργάσιμων ημερών.
Επί των διασυνοριακών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Πλωτού Υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου «Messapia» ισχύος 1.314 MW στα ανοιχτά των ακτών της Απουλίας στο Ιόνιο Πέλαγος, η μελέτη των Ιταλών επισημαίνει ότι εξετάστηκαν τυχόν παρεμβολές με υφιστάμενες ή προγραμματισμένες ενεργειακές και ναυτιλιακές υποδομές στην περιοχή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην ευρύτερη θαλάσσια ζώνη εντοπίζονται τρία βασικά έργα: ο αγωγός φυσικού αερίου IGI Poseidon που αναπτύσσει η κοινοπραξία ΔΕΠΑ – Edison, η υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας–Ιταλίας (GritA) ισχύος 400 kV, καθώς και το υπό σχεδιασμό έργο GritA 2 που θα αναπτύξουν ο ΑΔΜΗΕ και η ιταλική TERNA και θα διπλασιάσει τη δυνατότητα μεταφοράς ρεύματος μεταξύ των δύο χωρών έως το 2030.
Και οι τρεις υποδομές βρίσκονται βορειότερα και βορειοδυτικά του πεδίου ανάπτυξης, επομένως δεν αναμένονται άμεσες αλληλεπιδράσεις ή τεχνικές συγκρούσεις με το υπεράκτιο αιολικό πάρκο. Ειδικά για τον αγωγό αερίου IGI Poseidon στη μελέτη επισημαίνεται ότι διέρχεται βορειοανατολικά της περιοχής του έργου, επηρεάζοντας μόνο ένα μικρό τμήμα της προβλεπόμενης εγκατάστασης.
Όσον αφορά στη ναυσιπλοΐα, δεν καταγράφονται δρομολόγια επιβατηγών πλοίων που να διασταυρώνονται με το πάρκο.
Τα περισσότερα εντοπίζονται στο βορειοανατολικό άκρο του έργου και αφορούν κυρίως τη γραμμή Ανκόνα – Πάτρα, ενώ άλλες συνδέσεις στην περιοχή ενώνουν το Μπρίντιζι με την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα.
Παράλληλα, διαπιστώνεται έντονη δραστηριότητα εκατοντάδων σκαφών αναψυχής στην ευρύτερη περιοχή, τα οποία κινούνται κυρίως κοντά στις ακτές στο βόρειο τμήμα. Πρόκειται πιθανώς για διαδρομές που χρησιμοποιούνται από σκάφη που κινούνται μεταξύ ιταλικών λιμανιών/μαρινών ή άλλων περιοχών της Δυτικής Μεσογείου και της Ελλάδας.
Ως προς τα καθαρά περιβαλλοντικά ζητήματα εντοπίζονται μέτριας σοβαρότητας επιπτώσεις, κατά το στάδιο λειτουργίας, για ενδιαιτήματα και χερσαία βλάστηση, θαλάσσια ερπετά και αποδημητικά πτηνά, για θαλάσσια θηλαστικά ενώ, μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται θόρυβος και υποθαλάσσιες δονήσεις.
www.worldenergynews.gr






