Paces: Νέο μοντέλο στοχεύει στη μείωση του κινδύνου σε έργα ΑΠΕ αρχικού σταδίου

Paces: Νέο μοντέλο στοχεύει στη μείωση του κινδύνου σε έργα ΑΠΕ αρχικού σταδίου

Η πλατφόρμα για την ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προτείνει ένα τυποποιημένο πλαίσιο για τη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης και τη βελτίωση των ποσοστών επιτυχίας - Τι πρέπει να κάνουν οι κατασκευαστές

Μια νέα «Λευκή Βίβλος» από την Paces (πλατφόρμα για την ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας), προτείνει ένα τυποποιημένο πλαίσιο για τη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης και τη βελτίωση των ποσοστών επιτυχίας σε έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) σε αρχικό στάδιο.

Τέτοια έργα (70% έως 90%) δεν φτάνουν στην κατασκευή, αναφέρει η «Λευκή Βίβλος».

«Η ανάπτυξη καθαρής ενέργειας σε αρχικό στάδιο είναι εγγενώς επικίνδυνη», σημειώνεται στην έκθεση.

Τι πρέπει να κάνουν οι κατασκευαστές

Οι κατασκευαστές πρέπει να προωθήσουν έργα σε πολλαπλές διαστάσεις ταυτόχρονα, εξασφαλίζοντας τον έλεγχο του χώρου, τη δυνατότητα διασύνδεσης, τις άδειες και τους περιβαλλοντικούς και σχεδιαστικούς περιορισμούς, τηρώντας παράλληλα τους κανόνες και τις πολιτικές του προγράμματος και παραμένοντας εντός των απαιτήσεων προϋπολογισμού κεφαλαίου.

«Ωστόσο, η απόκτηση των πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη αποφάσεων σε αυτές τις διαστάσεις είναι αργή, κουραστική και δαπανηρή.

Τα δημόσια δεδομένα είναι κατακερματισμένα, αναξιόπιστα ή λείπουν εντελώς.

Ως αποτέλεσμα, ο μόνος τρόπος για να μειωθεί η αβεβαιότητα είναι να προωθηθεί το έργο, ξοδεύοντας χρόνο και κεφάλαιο μόνο για να αποκτηθούν οι πληροφορίες που απαιτούνται για να προσδιοριστεί εάν αξίζει να συνεχιστεί», αναφέρει η «Λευκή Βίβλος».  

απε_4.jpg
 

Τρόποι βελτίωσης παραγωγικότητας 

Η Paces διαπίστωσε ότι η μείωση του κόστους απόκτησης αξιόπιστων πληροφοριών και η τυποποίηση του κινδύνου ανάπτυξης θα μπορούσαν να βελτιώσουν την παραγωγικότητα, τα ποσοστά επιτυχίας και την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Η εταιρεία ανέπτυξε ένα τυποποιημένο μοντέλο κινδύνου για να φέρει περισσότερα έργα πρώιμου σταδίου στο στάδιο της Ειδοποίησης για Προώθηση (NTP).

Η βασική αρχή του μοντέλου αξιολόγησης κινδύνου της Pace είναι η μείωση του μεγαλύτερου κινδύνου με τον μικρότερο προϋπολογισμό όσο το δυνατόν νωρίτερα στον κύκλο ζωής ανάπτυξης.

«Εστιάζοντας τις δαπάνες στα ορόσημα που εξαλείφουν τη μεγαλύτερη αβεβαιότητα (η οποία ποικίλλει ανά τοποθεσία), τα έργα μπορούν να προχωρήσουν πιο αποτελεσματικά προς την NTP», ανέφερε η «Λευκή Βίβλος».


5 κύριες κατηγορίες κινδύνου για έργα πρώιμου σταδίου

Σύμφωνα με την Paces, οι 5 κύριες κατηγορίες κινδύνου για έργα πρώιμου σταδίου είναι:

1. Έλεγχος τοποθεσίας

2. Διασύνδεση

3. Αδειοδότηση

4. Περιβαλλοντικό

5. Σχεδιασμός

Η έκθεση συνέχισε να ταξινομεί 4 διαφορετικά αρχέτυπα έργων με βάση τις αναφορές από την πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων κοινής ωφέλειας Arcadia. Τα 4 αρχέτυπα είναι τα πιο συνηθισμένα επαναλαμβανόμενα προβλήματα πρώιμου σταδίου που μπορούν να εκτροχιάσουν τα έργα.

«Προσαρμόζοντας τους συντελεστές στάθμισης κινδύνου στο αρχέτυπο του έργου, οι κατασκευαστές μπορούν να ιεραρχήσουν τα πιο σημαντικά ορόσημα νωρίς και να μειώσουν την σπατάλη προσπάθειας σε διαδρομές χαμηλής πιθανότητας προς τη βιωσιμότητα», υποστήριξε η Paces.

 

Περιβαλλοντικοί περιορισμοί

Οι τοποθεσίες κοντά σε γνωστούς περιβαλλοντικούς κινδύνους ή ευαίσθητες περιοχές θα πρέπει να διαθέτουν έναν πρώιμο προϋπολογισμό για μελέτες πεδίου που αξιολογούν περιορισμούς όπως υγροτόπους, πλημμυρικές πεδιάδες ή προστατευόμενα ενδιαιτήματα, για να προσδιορίσουν εάν οι κίνδυνοι αποτελούν μοιραίο ελάττωμα.

Σε δικαιοδοσίες όπου το δημόσιο ή πολιτικό αίσθημα μπορεί να επιβραδύνει ή να σταματήσει ένα έργο, η συμμετοχή της κοινότητας είναι ένα σημαντικό πρώιμο βήμα.

Για παράδειγμα (σύμφωνα με την Paces), ένας κατασκευαστής μπορεί να μειώσει αυτόν τον κίνδυνο συναντώντας τους δημοτικούς αξιωματούχους, τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τους κατοίκους της περιοχής για να αξιολογήσει το αίσθημα της κοινότητας πριν αναθέσει δαπανηρές μελέτες.

Αν και ένας κοντινός υποσταθμός θα μπορούσε να έχει διαθέσιμη χωρητικότητα, προβλήματα με τη δρομολόγηση της γραμμής θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν ένα έργο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης