Ναυτιλία

Η στροφή της Ινδίας στο ρωσικό πετρέλαιο και ο νέος χάρτης εμπορευματικών ροών

Η στροφή της Ινδίας στο ρωσικό πετρέλαιο και ο νέος χάρτης εμπορευματικών ροών
Το 2022 μέσω θαλάσσης μεταφέρθηκαν πάνω από 2 δισ. τόνοι πετρελαίου, αύξηση 87% σε ετήσια βάση
Η αγορά ενέργειας αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις εντός του προηγούμενου έτους, οι οποίες οδήγησαν σε αναδιάταξη των θαλάσσιων routes μεταφοράς πετρελαίου και παραγώγων του και σε νέες τάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Banchero Costa, το 2022 μέσω θαλάσσης μεταφέρθηκαν πάνω από 2 δισ. τόνοι πετρελαίου, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 87% σε ετήσια βάση. Οι εξαγωγές από τις χώρες του Αραβικού Κόλπου αυξήθηκαν σημαντικά, ενώ η Ρωσία συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, παρά τις όποιες κυρώσεις έχουν επιβληθεί.

Την ίδια ώρα, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εισήγαγαν σημαντικές ποσότητες μαύρου χρυσού, ενώ η Κίνα βρέθηκε στη δεύτερη θέση, καταγράφοντας μικρή πτώση σε ετήσια βάση, γεγονός που αντανακλά την περιορισμένη «όρεξη» για εισαγωγές εν μέσω σημαντικής αβεβαιότητας για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.

Εικόνα1

Εκτός αυτού, βάσει της Banchero Costa, η Ινδία εισήγαγε 224 εκατ. τόνους πετρελαίου ‒αύξηση 12% σε ετήσια βάση‒, με τον χάρτη των θαλάσσιων ροών πετρελαίου της να μεταβάλλεται σημαντικά. Παρότι, όπως και στο παρελθόν, ο Αραβικός Κόλπος παρέμεινε στην κορυφή των γεωγραφικών περιοχών βάσει των εξαγωγών τους πετρελαίου προς την Ινδία, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ρωσία, η οποία πλέον αντιστοιχεί στο 15% των εισαγωγών πετρελαίου της Ινδίας.

Η Ινδία εισήγαγε 33,4 εκατ. τόνους πετρελαίου από τη Ρωσία το 2022, εκμεταλλευόμενη την τιμή του, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 705% σε ετήσια βάση.

Από την άλλη, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας από τη Δυτική Αφρική, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική μειώθηκαν σημαντικά, σύμφωνα με δεδομένα της Banchero Costa.


Πηγή:naftikachronika.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης