Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Για «σκοτεινούς στόλους» μεταφοράς πετρελαίου προειδοποιούν οι ασφαλιστές

Για «σκοτεινούς στόλους» μεταφοράς πετρελαίου προειδοποιούν οι ασφαλιστές

 Δεν υπάρχει τρόπος για τους ασφαλιστές να επαληθεύσουν την αξία των φορτίων

 

Η άνοδος των τιμών spot του ρωσικού αργού πετρελαίου πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι που επιβλήθηκε από τις δυτικές δυνάμεις έχει κάνει τις ασφαλιστικές εταιρείες πλοίων ακόμη πιο νευρικές γιατην παραβίαση των κανόνων, καθώς δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν ανεξάρτητα την αξία των φορτίων, ανέφεραν στελέχη.

Για να περιορίσουν τα έσοδα από το πετρέλαιο της Μόσχας μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Ομάδα των Επτά , η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αυστραλία επέβαλαν ανώτατα όρια τιμών στο ρωσικό αργό και πετρελαϊκά προϊόντα από τον Δεκέμβριο και τον Φεβρουάριο, αντίστοιχα.

Εφόσον οι τιμές δεν υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια, οι εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο και τη μεταφορά του πετρελαίου μπορούν να έχουν πρόσβαση σε δυτικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, πλοία και ασφάλειες.

Ωστόσο, η τεκμηρίωση αποστολής μπορεί να γεμίσει με ψευδείς πληροφορίες και θα ήταν «πολύ δύσκολο για τους πλοιοκτήτες να καταλάβουν ποια ήταν η πραγματική τιμή», σύμφωνα με τον Mike Salthouse, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων της NorthStandard P&I Club.

«Αν η Ρωσία θέλει να εξάγει το πετρέλαιο της και να το πουλήσει πάνω από την τιμή του ανώτατου ορίου τιμής, τότε είναι προς το συμφέρον τόσο του Ρώσου εξαγωγέα όσο και του παραλήπτη να μην δώσει πληροφορίες για το ποια ήταν η πραγματική τιμή του φορτίου», δήλωσε η Salthouse στο Reuters στο περιθώριο εκδήλωσης της Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σιγκαπούρης.

Τα ανώτατα όρια τιμών ήταν αποτελεσματικά στη συμπίεση των τιμών του ρωσικού πετρελαίου, αλλά ένα άλμα στις παγκόσμιες τιμές του Brent πάνω από τα 80 δολάρια το βαρέλι, οδήγησε το ρωσικό Urals πάνω από τα ανώτατα όρια τιμής των 60 δολαρίων το βαρέλι, ενώ το ESPO Blend, που εξάγεται από το λιμάνι Kozmino της Άπω Ανατολής, διαπραγματεύεται επίσης πάνω από 60 δολάρια το βαρέλι.

Ακόμη και πριν επιβληθούν τα ανώτατα όρια τιμών, δεν υπήρχε τρόπος για τους ασφαλιστές να επαληθεύσουν την αξία των φορτίων, τα οποία μπορούν να διαπραγματευτούν πολλές φορές πριν φτάσουν στον προορισμό τους.

Κίνδυνοι ασφάλειας

Εκτός από τους κινδύνους παραβίασης των κυρώσεων, ο αυξανόμενος «σκιώδης ή σκοτεινός στόλος» - δεξαμενόπλοια που αγοράζουν τα κράτη για να παραδίδουν ρωσικό πετρέλαιο - έχει αυξήσει τους κινδύνους για την ασφάλεια για τον ναυτιλιακό τομέα, ανέφεραν τα στελέχη.

«Ο σκιώδης στόλος αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για όλους τους πλοιοκτήτες που συναλλάσσονται με τους κανόνες κυρώσεων», δήλωσε ο Rolf Thore Roppestad, διευθύνων σύμβουλος της Gard AS, προσθέτοντας ότι ο κίνδυνος σύγκρουσης με πλοίο από τον σκιώδη στόλο είναι υψηλότερος από πριν.

Περισσότερα πλοία θα μπορούσαν να κινδυνεύουν να χάσουν την ασφαλιστική κάλυψη λόγω των κυρώσεων, είπε η Salthouse, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους φορτωτές και τις κυβερνήσεις παγκοσμίως.

«Είναι ένα πρόβλημα που προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στις κυβερνήσεις», σημειώσε. «Δεν είναι προς το συμφέρον κανενός να πλέουν ανασφάλιστα πλοία με επικίνδυνο φορτίο, που δεν μπορούν να λάβουν πληρωμές και οτιδήποτε άλλο».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης