Ενέργεια

Συμφωνία της Snam με τον ιταλικό σιδηρόδρομο για τη χρήση υδρογόνου στα τρένα

Συμφωνία της Snam με τον ιταλικό σιδηρόδρομο για τη χρήση υδρογόνου στα τρένα
Στόχος η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με υδρογόνο
Ο ιταλικός σιδηροδρομικός φορέας Ferrovie dello Stato (FS) υπέγραψε συμφωνία με τον μεγαλύτερο όμιλο μεταφοράς φυσικού αερίου της Ευρώπης Snam για να μελετήσει τη χρήση υδρογόνου για το δίκτυο μεταφορών του.
Οι δύο εταιρείες δήλωσαν την Τετάρτη 21/10/2020 ότι θα συγκροτήσουν ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση πιλοτικών έργων αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με υδρογόνο.
Η συμφωνία είναι η πρώτη του είδους της στην Ευρώπη μεταξύ μιας εθνικής σιδηροδρομικής εταιρείας και ενός ενεργειακού ομίλου, καθώς το υδρογόνο αναδύεται ως πιθανή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.


Καινοτομία περιβαλλοντικά βιώσιμη


«Οι σιδηροδρομικές μεταφορές υδρογόνου είναι μια βασική καινοτομία ικανή να κάνει τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές πιο περιβαλλοντικά βιώσιμες στα υπόλοιπα σιδηροδρομικά τμήματα που δεν έχουν ακόμη ηλεκτρισμό», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της FS Gianfranco Battisti.

Το υδρογόνο σήμερα είναι πολύ ακριβό για ευρεία χρήση, αλλά καθώς μειώνεται το κόστος, κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο το επιδιώκουν να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα σε τομείς όπου η ηλεκτροδότηση δεν είναι εύκολη λύση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκπονήσει ένα σχέδιο για την επέκταση της παραγωγής και της χρήσης υδρογόνου για την επίτευξη ενός στόχου καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.

Η Snam, ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης αγωγών φυσικού αερίου στην Ευρώπη, πειραματίζεται με ένα μείγμα υδρογόνου 10% στο δικτύο φυσικού αερίου 33.000 χιλιομέτρων και ανακοίνωσε ότι το 70% του δικτύου φυσικού αερίου αποτελείται ήδη από σωλήνες «έτοιμους για υδρογόνο».


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης