Πώς συνδυάζεται το πράσινο υδρογόνο με την κυματική ενέργεια και την τεχνολογία της μπαταρίας

Πώς συνδυάζεται το πράσινο υδρογόνο με την κυματική ενέργεια και την τεχνολογία της μπαταρίας
Το κόστος του πράσινου υδρογόνου θα μπορούσε να μειωθεί έως και 64% έως το έτος 2040 σύμφωνα με έκθεση της Wood Mackenzie

O συνδυασμός της κυματικής ενέργειας με την τεχνολογία μπαταριών για την παραγωγή «συνεχούς πράσινου υδρογόνου», σχεδιάζεται στην Σκωτία, σύμφωνα με το CNBC.

Ειδικότερα, το European Marine Energy Centre τόνισε ότι θα αναπτύξει μια «μπαταρία ροής» 1,8 MWh σε έναν παλιρροϊκό χώρο δοκιμής ενέργειας που βρίσκεται στο νησί Eday, Orkney. Η ιδέα είναι ότι το σύστημα θα αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από παλιρροιακούς στροβίλους κατά τη διάρκεια «περιόδων υψηλής ισχύος» και θα την εκφορτώνει κατά τη διάρκεια χαμηλότερων περιόδων ισχύος.

Σύμφωνα με την EMEC, οι μπαταρίες ροής, από την Invinity Energy Systems, είναι σε θέση να προσφέρουν «ώρες συνεχούς ισχύος, μία ή περισσότερες φορές την ημέρα,στο πλαίσιο δεκαετούς υπηρεσίας».


Τι είναι το πράσινο υδρογόνο;

Το πράσινο υδρογόνο παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές όπως αιολική, ηλιακή και στην περίπτωση της πρωτοβουλίας EMEC, παλιρροιακή ενέργεια.

Ο Neil Kermode, διευθύνων σύμβουλος της EMEC, δήλωσε ότι μετά από μια τεχνική ανασκόπηση, αποφάσισε ότι οι μπαταρίες ροής θα ήταν η καλύτερη εφαρμογή για αυτό το ενεργειακό σύστημα.

«Καθώς οι μπαταρίες ροής αποθηκεύουν ηλεκτρικό φορτίο σε υγρή και όχι στέρεη μορφή, είναι σε θέση να παρέχουν βιομηχανικές ποσότητες ισχύος για παρατεταμένη περίοδο, καθώς και να παραμένουν πλήρως φορτισμένες για μεγάλη χρονική περίοδο χωρίς απώλεια φόρτισης. Αυτές είναι όλες οι απαραίτητες ιδιότητες για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας της μπαταρίας στην ανανεώσιμη παραγωγή ενέργειας και στη διαδικασία παραγωγής υδρογόνου» τόνισε χαρακτηριστικά.


Τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν

Σύμφωνα με τον ΙΕΑ, το υδρογόνο έχει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και μπορεί να αναπτυχθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές. Παραδείγματα της χρήσης του στα τελευταία περιλαμβάνουν τρένα, αεροπλάνα, αυτοκίνητα και λεωφορεία που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Προς το παρόν, η συντριπτική πλειονότητα της παραγωγής υδρογόνου βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα, τα οποία έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Ο ΙΕΑ δήλωσε ότι η παραγωγή υδρογόνου ευθύνεται για περίπου 830 εκατομμύρια μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το πλαίσιο, το πράσινο υδρογόνο αυξάνεται σε δημοτικότητα και τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρείες, όπως η Repsol, η Siemens Energy, η Orsted και η BP, έχουν εμπλακεί σε έργα που σχετίζονται με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Ο ρόλος του στο συνολικό ενεργειακό μείγμα είναι μικρός, ωστόσο, αντιπροσωπεύει μόλις το 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής υδρογόνου το 2020, σύμφωνα με την Wood Mackenzie.

Το πράσινο υδρογόνο είναι επίσης ακριβό στην παραγωγή, αν και μια έκθεση της Wood Mackenzie που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο, ανέφερε ότι το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί έως και 64% έως το έτος 2040.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης