Ναυτιλία

Πυρά από Ιαπωνία, Νότια Κορέα και διεθνείς ναυτιλιακές στο σχέδιο της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία

Πυρά από Ιαπωνία, Νότια Κορέα και διεθνείς ναυτιλιακές στο σχέδιο της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία
Οι χώρες προειδοποίησαν ότι η προσθήκη της ναυτιλίας στην αγορά CO2 της Ευρώπης θα προκαλέσει εμπορικές εντάσεις
Η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και ένας στόλος διεθνών ναυτιλιακών ομίλων προειδοποίησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση για το σχέδιό της να προσθέσει εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τον ναυτιλιακό τομέα στην αγορά άνθρακα της Ευρώπης σύμφωνα με το Reuters.
Καθώς η ΕΕ των 27 χωρών επιδιώκει να κατευθύνει την οικονομία της σε «καθαρές μηδενικές» εκπομπές έως το 2050, η εκτελεστική Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να επεκτείνει την αγορά άνθρακα στη ναυτιλία.

Επί του παρόντος, απαιτείται από σταθμούς παραγωγής ενέργειας, εργοστάσια και αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν ευρωπαϊκές πτήσεις να αγοράζουν άδειες ρύπανσης για την κάλυψη των εκπομπών τους.
Η πρόταση, που αναμένεται επίσημα μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, έχει ήδη συναντήσει αντιδράσεις.
«Η εφαρμογή EU-ETS στη διεθνή ναυτιλία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην περιβαλλοντική ακεραιότητα όσο και στη βιωσιμότητα των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών και εμπορίου», δήλωσε η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας σε απάντησή της σε μια πολιτική διαβούλευση της ΕΕ, η οποία έκλεισε την Πέμπτη.
«Η επέκταση του EU ETS στη διεθνή ναυτιλία δεν είναι ο προτεινόμενος τρόπος προόδου, εάν το πεδίο εφαρμογής περιορίζεται μόνο στις ενδοκοινοτικές μεταφορές ή όχι», δήλωσε η κυβέρνηση της Ιαπωνίας σε δημόσια έγγραφα που υποβλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι χώρες προειδοποίησαν ότι η προσθήκη ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα στην Ευρώπη θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικές εντάσεις και να προκαλέσει επιπλέον εκπομπές, ωθώντας τα πλοία να κάνουν μακρύτερες διαδρομές για να αποφύγουν στάσεις στην Ευρώπη.

Η ναυτιλία παράγει το 2,1% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ένα μερίδιο που αναμένεται να αυξηθεί εάν παραμείνει ανεξέλεγκτο, απειλώντας τις παγκόσμιες προσπάθειες για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ αναπτύσσει παγκόσμια μέτρα για να εκπληρώσει τη δέσμευσή του να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 και υποστηρίζει ότι το σχέδιο της ΕΕ υπονομεύει αυτές τις προσπάθειες.
Οι επικριτές λένε ότι τα μέτρα του ΙΜΟ δεν είναι αρκετά φιλόδοξα και απαιτείται πρόσθετη δράση. «Δεν βλέπω δεσμευτικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου σε επίπεδο ΙΜΟ σύντομα», δήλωσε η Jutta Paulus, πράσινη νομοθέτης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το Κοινοβούλιο ενέκρινε τον Σεπτέμβριο πρόταση της Paulus να προσθέσει τη ναυτιλία στην αγορά άνθρακα της ΕΕ το 2022. Οι βιομηχανικές ενώσεις BIMCO και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας δήλωσαν επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για την προσθήκη ναυτιλίας σε μια αγορά άνθρακα, επικαλούμενη την έλλειψη εμπορικά βιώσιμων τεχνολογιών για τη μείωση των εκπομπών.



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης