Χρηματιστήριο & Αγορές

4+1 μετοχές EV και υδρογόνου, οι μεγάλες ευκαιρίες ή οι νέες φούσκες; - TESLA: Στα 310 χιλ οι παραδόσεις για το Α΄τρίμηνο του 22

4+1 μετοχές EV και υδρογόνου, οι μεγάλες ευκαιρίες ή οι νέες φούσκες; - TESLA: Στα 310 χιλ οι παραδόσεις για το Α΄τρίμηνο του 22
Είναι ευκαιρίες οι διορθώσεις σε ορισμένες από αυτές;

 Πέντε μετοχές είναι έτοιμες να κάνουν το «επόμενο βήμα» με τις τέσσερις από αυτές να είναι στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο οποίος αναμένεται, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών, να γνωρίσει εξαιρετική ανάπτυξη την επόμενη πενταετία.
Επίσης μια μετοχή στον ανερχόμενο τομέα του υδρογόνου αναμένεται να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να έχει μια ισχυρή χρονιά φέτος.
Αλλά και στην περίπτωση που δεν καταφέρουν να αποδώσουν τα αναμενόμενα πολλές από αυτές τις μετοχές πληρώνουν ικανοποιητικό μέρισμα σύμφωνα με το marketbeat.

Rivian Automotive

Σημαντικές προοπτικές ανόδου διαφαίνονται για τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων Rivian Automotive .
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas έδωσε την υψηλότερη τιμή - στόχο στη Wall Street, των 147 δολαρίων, η οποία αν επιτευχθεί θα αντιπροσωπεύει αύξηση 218% από το σημείο που έκλεισαν οι μετοχές την περασμένη εβδομάδα.
Η υψηλή πρόβλεψη βασίζεται στην προσδοκία ότι η Rivian θα παράγει 1,5 εκατομμύριο EV μπαταριών (BEV) ετησίως έως το 2030 και θα είναι σε θέση να αυξήσει τη δραστηριότητα της από περίπου 641 εκατομμύρια δολάρια το 2025 σε περίπου 36 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2040

Το 2019, η εταιρεία εξασφάλισε μια παραγγελία για 100.000 ηλεκτρικά φορτηγά από τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon. Ακόμη και πριν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, αυτή η παραγγελία παρείχε κάποιο επίπεδο επικύρωσης ότι η Rivian ήταν έτοιμη να γίνει σημαντικός παίκτης EV. Επίσης, το ηλεκτρικό φορτηγό R1T της Rivian φαίνεται να ανήκει σε μια δική του κατηγορία όσον αφορά τα πολυτελή φορτηγά EV.
Η εταιρεία έκλεισε το 2021 με 18,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών, γεγονός που επιτρέπει στη διοίκηση να επενδύσει επιθετικά σε προσπάθειες επέκτασης της παραγωγής της.
Όμως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μείωσαν την αναμενόμενη παραγωγή EV σε 25.000 το 2022 από 50.000 που ήταν. Επιπλέον, λόγω του αυξανόμενου κόστους υλικών η εταιρεία ανακοίνωσε σημαντικές αυξήσεις τιμών στα τετρακινητήρια μοντέλα της. Σύμφωνα με το fool.com τα 147 δολάρια δεν φαίνονται επιτεύξιμα σύντομα.

Plug Power

Η Plug Power δραστηριοποιείται στην κατασκευή και ανάπτυξη κυψελών καυσίμου υδρογόνου που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη διαχείριση υλικών και τις αγορές σταθερής ενέργειας.
Είναι στις δύο μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρίες με τρέχουσα κεφαλαιοποίηση 16 δισ αλλά ζημιογόνες ακόμα χρήσεις

Το χαμηλό φέτος είναι τα 19,73 δολάρια στην 25/1 με κλείσιμο χθες 1/4 στα 28,39 δολάρια. Υψηλό 52 εβδομάδων είναι τα 46,50 δολάρια και ιστορικό τα 73,18 δολ εν μέσω των πρώτων συμφωνιών και έλευσης στρατηγικών επενδυτών τον Ιανξουάριο του 2021.
 
Η πρώτη ανοδική κίνηση έγινε τον Ιανουάριο του 2021 και οφειλόταν στον ενθουσιασμό σχετικά με την εστίαση της επερχόμενης τότε κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή ενέργεια.
Αυξήθηκε επίσης αργότερα μέσα στο έτος με την έγκριση του νομοσχεδίου για τις υποδομές. Και στις δύο περιπτώσεις, η μετοχή δεν κατάφερε να διατηρήσει αυτά τα κέρδη.
Με τη διαπραγμάτευση κοντά στο χαμηλό 52 εβδομάδων, υπάρχουν δύο «σχολές» σύμφωνα με το marketbeat. Η μια των αναλυτών που εκτιμούν ότι η μετοχή θα έχει ανοδική πορεία άνω του 60% και η πραγματικότητα ότι το υδρογόνο είναι ακόμα μια νέα τεχνολογία στο παιχνίδι καθαρής ενέργειας.

Η εξαγορά τον περασμένο Δεκέμβριο της Frames Goup ενδυναμώνει την θέση της Plug να γίνει η νούμερο 1 εταιρία παγκκοσμίως στο πράσινο υδρογόνο στα οικολογικά συστήματα.
Κλείσιμο χθες στα 23,84 δολάρια.


Tesla


Η μόνη μετοχή του κλάδου που για μια ακόμα χρονιά επιβραβεύει τους επενδυτές
Kαμία λίστα μετοχών δεν θα ήταν πλήρης ή ακριβής, χωρίς να συμπεριλάβει την Tesla. Τα τρία κορυφαία EV που πωλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι ήταν όλα από την Tesla.
Η μετοχή έκλεισε στα 1084 δολάρια χθες 1/4 με το consensus να δίνει τιμή - στόχο τα 927,97 δολ σύμφωνα με το Marketbeat και rating HOLD. Η ανοδική κίνηση από το πρόσφατο χαμηλό απο τα 750 δολάρια.

H TESLA ανακοίνωσε την παραγωγή και τις παραδόσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Στο σύνολο ανέρχονται σε 310.048 αυτοκίνητα από πλευράς παραδόσεων. Από πλευράς παραγωγής στις 305.407.

Την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η TESLA παρέδωσε 184.800 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παρήγε 180.338.

Τα μοντέλα Model 3 και Model Y καταλαμβάνουν το 95% δηλαδή 295.324 τεμάχια σύμφωνα με την TESLA.  H εταιρία παρήγε 4.641 αυτοκίνητα λιγότερα από όσα παρέδωσε εξατίας των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι αναλυτές περίμεναν παραδόσεις 317.000 αυτοκινήτων για το πρώτο τρίμηνο κατά μέσο όρο.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2020 η εταιρία είχε παραδώσει 308.600 αυτοκίνητα.

FORD

Η Ford με υψηλό έτους 25,19 δολάρια στις 14 Ιανουαρίου έκλεισε χθες 1/4 στα 16,65 δολάρια.
Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας της περσινής χρονιάς, έχει να κάνει με την απροσδόκητα υψηλή ζήτηση για την επανεκκίνηση του Ford Bronco, ενός SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως, ενώ το Bronco μπορεί να είναι το παρόν της Ford, η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία ανέλαβε αυτή τη δέσμευση πριν από πολλά χρόνια αλλά η αγορά δεν έχει ανταμείψει πραγματικά τη Ford για αυτή την προσπάθεια. Εν μέρει επειδή οι επενδυτές κατάλαβαν ότι ένα αληθινό ηλεκτρικό μέλλον από την μια απέχει χρόνια, από την άλλη είναι κοντά.

Και τώρα οι επενδυτές αρχίζουν να τους αρέσει αυτό που βλέπουν. Η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030. Και θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη από το 2026. Στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να λανσάρει πάνω από δώδεκα ηλεκτρικά μέσα τα επόμενα δύο χρόνια με κορυφαίο το Mustang Mach-E που θα είναι διαθέσιμο αυτό το καλοκαίρι.Οι προγραμμτισθείσες επενδύσεις κονούνται στα 20 δισ δολ μέσα στην επόμενη τριετία. Χαμηλό P/E και μερισματική απόδοση άνω του 2%

General Motors

Oι πωλήσεις της εταιρίας υποχώρησαν κατά 20% το α΄ τρίμηνο του 2022 όπως ανέμεναν οι αναλυτές και συνέχισε να χάνει έδαφος ένανατι της Toyota. Σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις (1/4) πώλησε 512,846 δηλαδή μειώθηκαν οι πωλήσεις κατά 20,1%.

Η General Motors επισπεύδει την παραγωγή των ηλεκτρικών Hummer Pick-Up και SUV, λόγω της αυξημένης τους ζήτησης. Συγκεκριμένα, η αμερικάνικη εταιρεία έχει λάβει τελευταία περισσότερες από 65.000 κρατήσεις. Αριθμός που ξεπερνά τις αρχικές προσδοκίες της φίρμας, σύμφωνα με το CarsElectric.gr

Επιπλέον, δεν θα γίνουν νέες παραγγελίες για το ηλεκτρικό Hummer Pick-Up μέχρι το 2024, λόγω των πολλών κρατήσεων μέχρι σήμερα. Από την άλλη, το SUV, το οποίο η GM παρουσίασε πέρυσι μετά το Pick-Up, δεν θα φτάσει λογικά μέχρι το 2023.

Η GM βρίσκεται ακόμη στις πρώτες μέρες της παραγωγής του Hummer EV Pick-Up σε εργοστάσιο στο Ντιτρόιτ.

Η μετοχή έχει υποχωρήσει 29,76% στα 42,96 δολ (1/4) από 65,74 δολ  από την αρχή του έτους.


Η μετοχή της GM ανέβηκε κατά περίπου 40% το 2021, παρά την πρόσφατη πτώση της μετοχής κατά 5% γεγονός το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον τρέχοντα αγώνα της αυτοκινητοβιομηχανίας να αντιμετωπίσει την παγκόσμια έλλειψη chip. Ωστόσο, η μετοχή της General Motors δεν εκτοξεύθηκε σε νέο υψηλό πενταετίας λόγω των αυτοκινήτων και φορτηγών εσωτερικής καύσης της. Η GM δεσμεύεται να είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2035.

Και η πορεία της εταιρείας προς αυτό το μέλλον είναι η πλατφόρμα Ultium, την οποία η GM περιγράφει ως «επαναστατική» και μέρος των 30 EV που η εταιρεία σχεδιάζει να έχει διαθέσιμα παγκοσμίως έως το 2025. Και παρόμοια με την Tesla, η GM έχει δημιουργήσει μια συνεργασία με την EVgo, μια εταιρεία με το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο ταχείας φόρτισης. Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, οι δύο εταιρείες θα εργαστούν για να προσθέσουν περισσότερους από 2.700 γρήγορους φορτιστές της EVgo.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης