Τελευταία Νέα

ΕΕ: Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά άνθρακα - Τέλος οι δωρεάν άδειες για τις βιομηχανίες

ΕΕ: Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά άνθρακα - Τέλος οι δωρεάν άδειες για τις βιομηχανίες

Φόρος CO2 στις εισαγωγές χάλυβα, τσιμέντου, αλουμινίου, λιπασμάτων, ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου

 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τρίτη σαρωτικές μεταρρυθμίσεις στην αγορά άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες αναμένεται να αυξήσουν το κόστος της ρύπανσης στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια και να μειώσουν ταχύτερα τις εκπομπές CO2.

Οι μεταρρυθμίσεις , σύμφωνα με το Reuters, θα μειώσουν την προσφορά αδειών άνθρακα στην αγορά ταχύτερα από το προγραμματισμένο, θα καταργήσουν σταδιακά τις δωρεάν άδειες για τις βιομηχανίες έως το 2034 και θα φέρουν σταδιακά τον τομέα της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα, ξεκινώντας από το 2024.

To κοινοβούλιο ενέκρινε τις αλλαγές με 413 ψήφους υπέρ, 167 κατά και 57 αποχές.

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε, την συμφωνία που έκλεισε πέρυσι από διαπραγματευτές από χώρες της ΕΕ και το Κοινοβούλιο, για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα για μείωση των εκπομπών κατά 62% από τα επίπεδα του 2005 έως το 2030.

Σύμφωνα με την μεταρρύθμιση, τα εργοστάσια θα χάσουν τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν επί του παρόντος έως το 2034 και οι εκπομπές από τη ναυτιλία θα προστεθούν στην αγορά CO2 από το 2024.

Οι νομοθέτες υποστήριξαν επίσης το πρώτο παγκοσμίως σχέδιο της ΕΕ για σταδιακή επιβολή εισφοράς στις εισαγωγές αγαθών με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από το 2026, με στόχο τις εισαγωγές χάλυβα, τσιμέντου, αλουμινίου, λιπασμάτων, ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου.


Ανταγωνισμός

Ο συνοριακός φόρος άνθρακα στοχεύει να αποτρέψει την υποβάθμιση των βιομηχανιών της ΕΕ από ξένους ανταγωνιστές που ρυπαίνουν περισσότερο, εξαλείφοντας τον πειρασμό των επιχειρήσεων της ΕΕ να μετεγκατασταθούν σε περιοχές με χαλαρούς περιβαλλοντικούς κανόνες.

Οι νόμοι εξακολουθούν να χρειάζονται τελική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες θα τους αξιολογήσουν τις επόμενες εβδομάδες.

Αυτή η έγκριση είναι συνήθως μια τυπική διαδικασία μέσω προσυμφωνημένων συμφωνιών - αλλά η διαδικασία άλλαξε τον περασμένο μήνα όταν η Γερμανία τάχθηκε την τελευταία στιγμή αντίθετη σε μια άλλη πολιτική για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Ο Peter Liese, επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ETS), δήλωσε ότι η επιτυχία της αγοράς άνθρακα θα εδραιώσει ή θα καταστρέψει τους στόχους της Ευρώπης για μείωση του CO2.

«Για το κλίμα, μόνο το ETS είναι πιο σημαντικό από όλα τα άλλα μαζί», είπε στο Reuters.

Η τιμή των αδειών άνθρακα της ΕΕ έχει εκτοξευθεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια, ενισχύθηκε από την αναμονή των μεταρρυθμίσεων - αύξηση του κόστους για τους ρυπαίνοντες, αλλά συγκεντρώθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ που επιστρέφονται στις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ για να επενδύσουν σε κλιματικά μέτρα.

Οι άδειες άνθρακα της ΕΕ διαπραγματεύονταν περίπου 94 ευρώ ανά τόνο την Τρίτη, έχοντας σχεδόν τετραπλασιαστεί σε αξία από τις αρχές του 2020. Η τιμή έφτασε τα 100 ευρώ για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο.

Οι νομοθέτες στήριξαν επίσης σχέδια για την έναρξη μιας νέας αγοράς άνθρακα της ΕΕ που θα καλύπτει τις εκπομπές από καύσιμα που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα και κτίρια το 2027, συν ένα ταμείο της ΕΕ ύψους 86,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη των καταναλωτών που επηρεάζονται από το κόστος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης