Ενέργεια

Π. Τζαννετάκης (Motor Oil): Ισχυρά παραμένουν τα περιθώρια διύλισης - Χωρίς επιπτώσεις οι εξελίξεις σε Μ.Ανατολή

Π. Τζαννετάκης (Motor Oil):  Ισχυρά παραμένουν τα περιθώρια διύλισης - Χωρίς επιπτώσεις οι εξελίξεις σε Μ.Ανατολή

Άνοδος των πωλήσεων καυσίμων κίνησης

 

Σχετικά Άρθρα
Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και τα προβλήματα διέλευσης των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα αποτελούν πρόκληση για την αγορά και ειδικά της Μεσογείου, χωρίς ωστόσο να επηρεάζουν το κόστος παραγωγής και τη δραστηριότητα της Motor Oil.

Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κατά την παρουσίαση στους αναλυτές, των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για το 2023.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Motor Oil προμηθεύεται αργό σε ποσοστό 77% από το Ιράκ, 11% από τη Λιβύη, 8% από το Καζακστάν, 3% από τη Βόρεια Θάλασσα και 1% από τη Μέση Ανατολή. Όπως εξήγησε ο κ. Τζαννετάκης η Motor Oil παραλαμβάνει το 30% των ποσοτήτων του αργού που προμηθεύεται μέσω traders στο διυλιστήριο, γεγονός που προσδίδει ισορροπία στις προμήθειες της με αποτέλεσμα να μην υφίσταται επιπτώσεις από τα προβλήματα διέλευσης των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσά.

Ενίσχυση μεγεθών

Σε ότι αφορά τις προοπτικές του 2024 ο κ. Τζαννετάκης μίλησε για μια καλή χρονιά αφού τα περιθώρια διύλισης παραμένουν ισχυρά και παρά το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση στη ζήτηση του πετρελαίου θέρμανσης λόγω καιρικών συνθηκών, ωστόσο οι πωλήσεις των καυσίμων κίνησης αυξάνονται με ρυθμούς 3% ενώ το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περεταίρω λόγω του ελληνικού Πάσχα στις αρχές Μαΐου.

Αναφερόμενος στην αγορά ηλεκτρισμού ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι δεν είναι μια εύκολη αγορά αλλά είναι σημαντικό για τον όμιλο να βρίσκεται εκεί.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνολική αξία των πωλήσεων του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας της Motor Oil το 2023 ανήλθε σε 818 εκατ. ευρώ από 1,240 δισ. ευρώ το 2022, χρονιά όμως που οι τιμές ηλεκτρισμού είχαν εκτιναχθεί στα ύψη. Εξάλλου βελτιωμένα ήταν και τα ΕBITDA του τομέα ηλεκτρικής ενέργειας που ανήλθαν σε 170 εκατ. ευρώ από 136 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε στα 794 εκατ. ευρώ από 889 εκατ. ευρώ.

Αύξηση μεριδίου στην λιανική ηλεκτρισμού

Σε ότι αφορά την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας το μερίδιο στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού , μέσω της θυγατρικής NRG, αυξήθηκε στο 5,7% από 4,8% και οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έφθασαν στους 1.249 από 780 στο τέλος του 2022. Μάλιστα ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι συνεχίζεται και το 2024 με γοργούς ρυθμούς η ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) του ομίλου Motor Oil το 2024 προβλέπεται να ανέλθουν σε 340 εκατ. ευρώ έναντι 318 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε το 2023. Σημαντικό μέρος των δαπανών αυτών θα κατευθυνθεί στο retail και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Μετά και την εξαγορά της Άνεμος το παραγωγικό δυναμικό των ΑΠΕ, που αναδεικνύονται σε καίριο πεδίο δραστηριοποίησης του ομίλου, στο τέλος του 2023 ανήλθε 839 MW εγκατεστημένης ισχύος έναντι 772 MW στο τέλος του 2022. Μεγάλη είναι και η αύξηση της παραγόμενης ενέργειας από ΑΠΕ που έφθασε τις 1.642.131 MWh από 613.409 MWh το 2022.

Τέλος όπως τόνισε ο κ. Τζαννετάκης το 2023 είναι χρονιά ρεκόρ σε ότι αφορά το μέρισμα προς τους μετόχους που ανέρχεται σε 1,8 ευρώ/μετοχή, ενώ συνολικά το μέρισμα και οι επιστροφές κεφαλαίου ανέρχονται για το 2023 σε 787 εκατ ευρώ αυξημένες σε σχέση με το 2022 που ήταν 735 εκατ. ευρώ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης