61 προσφορές από έργα σε 11 χώρες έλαβε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Υδρογόνου
Η κυβέρνηση του Μαρόκου ενέκρινε 6 έργα από μια σειρά ξένων εταιρειών, ενώ η δεύτερη δημοπρασία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Υδρογόνου (E.H.B.) για την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών υδρογόνου προσέλκυσε 61 προσφορές από έργα σε 11 χώρες.
Συγκεκριμένα μια μαροκινή κυβερνητική επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» για 6 έργα πράσινου υδρογόνου με αναφερόμενη αξία έως 319 δισεκατομμύρια MAD (32,5 δισεκατομμύρια δολάρια).
«Οι εταιρείες είναι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα του πράσινου υδρογόνου στις χώρες τους, δηλαδή η επενδυτική συμμαχία Ornx που αποτελείται από τις εταιρείες Ortus από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Acciona από την Ισπανία και Nordex από τη Γερμανία, οι οποίες θα επενδύσουν στην παραγωγή αμμωνίας, εκτός από μια άλλη συμμαχία επενδυτών που αποτελείται από τις εταιρείες των Εμιράτων Taqa και την ισπανική εταιρεία Name.
Εν τω μεταξύ, η σαουδαραβική εταιρεία ACWA Power σκοπεύει να επενδύσει στην παραγωγή αμμωνίας η οποία είναι το ίδιο υλικό που σκοπεύει να παράγει μια άλλη επενδυτική συμμαχία που αποτελείται από δύο κινεζικές εταιρείες, την UEG και την China Three Gorges», δήλωσε η εθνική κυβέρνηση.
Το Μαρόκο είπε ότι θα προσφέρει σε κάθε έργο έως και 30.000 εκτάρια γης.
Η δημοπρασία της E.H.B.
Η δεύτερη δημοπρασία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Υδρογόνου για την παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές προσέλκυσε 61 προσφορές από έργα σε 11 χώρες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε ότι υποβλήθηκαν 8 προσφορές στο πλαίσιο του ειδικού ναυτιλιακού θέματος από παραγωγούς υδρογόνου με παραλήπτες στον ναυτιλιακό τομέα.
«Η συνολική επιχορήγηση που ζητήθηκε είναι πάνω από 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια), τετραπλάσιο από τον διαθέσιμο προϋπολογισμό των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που παρέχεται από το Ταμείο Καινοτομίας.
Όλες οι προσφορές μαζί συνυπολογίζουν μια συνολική χωρητικότητα ηλεκτρολύτη περίπου 6,3 GWe», ανέφερε η επιτροπή.
Η Tata Motors ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές βαρέων φορτηγών με υδρογόνο.
Το Υπουργείο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Ινδίας ανέθεσε στην Tata Motors τον διαγωνισμό για αυτή τη δοκιμή.
«Σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην αξιολόγηση της πραγματικής εμπορικής βιωσιμότητας της χρήσης υδρογονοκίνητων οχημάτων για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων καθώς και της δημιουργίας της απαραίτητης υποδομής για την απρόσκοπτη λειτουργία τους», δήλωσε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων της Ινδίας.
Τα φορτηγά, εξοπλισμένα με τις νέες τεχνολογίες Hydrogen Internal Combustion Engines (H2-ICE) και Fuel Cell (H2-FCEV), έχουν λειτουργική αυτονομία από 300 km έως 500 km.
www.worldenergynews.gr






