Ο κρατικός πετρελαϊκός γίγαντας PetroChina θα κλείσει την τελευταία εναπομένουσα μονάδα επεξεργασίας αργού πετρελαίου στο μεγαλύτερο διυλιστήριό του στη βόρεια Κίνα εντός εβδομάδων, δήλωσαν πηγές της βιομηχανίας στο Reuters την Τετάρτη.
Οι πιέσεις για μεταφορά του διυλιστηρίου
Η Dalian Petrochemical, το διυλιστήριο της PetroChina με δυναμικότητα 410.000 βαρέλια την ημέρα στο κέντρο του Νταλιάν, στη βόρεια Κίνα, κλείνει μονάδες επεξεργασίας από τα τέλη του 2023. Τώρα, η τελευταία εναπομένουσα μονάδα αργού πετρελαίου, με δυναμικότητα 200.000 bpd, θα τεθεί εκτός λειτουργίας στις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με πηγές του Reuters.
Η Dalian Petrochemical αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% της συνολικής δυναμικότητας διύλισης της Κίνας. Η εγκατάσταση επεξεργάζεται κυρίως αργό πετρέλαιο της Άπω Ανατολής από την ESPO της Ρωσίας.
Οι δημοτικές αρχές του Νταλιάν πιέζουν εδώ και χρόνια για τη μεταφορά του διυλιστηρίου μακριά από την πόλη Νταλιάν. Η μεταφορά και το κλείσιμο της εγκατάστασης της Dalian Petrochemical αποτελούν μέρος αυτού του σχεδίου μετά από πολλά θανατηφόρα περιστατικά την τελευταία δεκαετία στο διυλιστήριο, το οποίο βρίσκεται σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή στην πόλη Νταλιάν.
Η ζήτηση της Κίνας
Η μητρική εταιρεία της PetroChina, CNPC, κατέληξε σε συμφωνία με τις αρχές του Νταλιάν πριν από δύο χρόνια για την κατασκευή ενός μικρότερου διυλιστηρίου αργού πετρελαίου δυναμικότητας 200.000 βαρελιών την ημέρα σε μια νέα μονάδα διύλισης και πετροχημικών στο νησί Changxing. Ωστόσο, η PetroChina δεν έχει ακόμη λάβει τελική επενδυτική απόφαση για το νέο διυλιστήριο, ανέφεραν πηγές του Reuters.
Η ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από την αναμενόμενη και η αυξανόμενη ζήτηση για πετροχημικά θα αυξήσουν τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας κατά 1,1% φέτος, σύμφωνα με τον κρατικό γίγαντα China National Petroleum Corporation (CNPC).
Ωστόσο, η κατανάλωση καυσίμων μεταφορών στην Κίνα έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, δήλωσε νωρίτερα φέτος ο Wu Mouyuan, αντιπρόεδρος του think tank της CNPC. Όπως και η CNPC, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) πιστεύει επίσης ότι η ζήτηση πετρελαίου για καύσιμα στην Κίνα έχει φτάσει σε ένα κρίσιμο σημείο.
Η κατάσταση της Κίνας
«Καθώς η συνολική κινεζική οικονομία μετατοπίζεται από τη μεταποίηση στην ανάπτυξη που βασίζεται στις υπηρεσίες και καθώς η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα των μεταφορών επεκτείνεται, τα δεδομένα υποδηλώνουν έντονα ότι οι χρήσεις καύσης πετρελαίου στην Κίνα έχουν ήδη φτάσει σε ένα σημείο καμπής και ότι οι δυνατότητες μελλοντικής ανάπτυξης μπορεί να είναι πολύ περιορισμένες», ανέφεραν οι αναλυτές της αγοράς του IEA τον Μάρτιο.






