Ενέργεια & Αγορές

Ρωσία: Ανοίγει ο δρόμος για την πρώτη παράδοση LNG στην Ασία μέσω Αρκτικής (g Captain)

Ρωσία: Ανοίγει ο δρόμος για την πρώτη παράδοση LNG στην Ασία μέσω Αρκτικής (g Captain)
Το 2024, το Yamal LNG μετέφερε συνολικά 21,2 εκατ. τόνους LNG μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, εκ των οποίων 3 εκατ. τόνοι απεστάλησαν απευθείας στην Ασία σε 41 δρομολόγια
Το ρωσικό έργο Yamal LNG ξεκίνησε την πρώτη του αποστολή υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Ασία για το 2025, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού στην Αρκτική

Δύο πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, το Yamal και το Vaygach, αναχώρησαν νωρίτερα για να ανοίξουν τη διαδρομή και να συνοδεύσουν το δεξαμενόπλοιο Georgiy Ushakov, το οποίο πλέον έχει φτάσει στη Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας, αντιμετωπίζοντας μερικούς πάγους που έχουν ξεμείνει από τη χειμερινή περίοδο.

Σύμφωνα με το g Captain, το Georgiy Ushakov είναι ένα από τα δεκαπέντε πλοία υψηλής αντοχής στον πάγο που εξυπηρετούν το Yamal LNG, το μεγαλύτερο έργο LNG της Ρωσίας. 

Τα πλοία αυτά μπορούν να διαπερνούν ανεξάρτητα πάγους πάχους έως και 2,1 μέτρα, ωστόσο κατά την πρώιμη καλοκαιρινή περίοδο συνοδεύονται συχνά από παγοθραυστικά.

Η πρόωρη διέλευση σηματοδοτεί την έναρξη μιας έντονης θερινής ναυτιλιακής περιόδου στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, τη ρωσική θαλάσσια διαδρομή που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία μέσω της Αρκτικής. 

Μέχρι στιγμής, η Ρωσία έχει εκδώσει 345 άδειες διέλευσης για το 2025, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.000 έως το τέλος του έτους.

Το 2024, το Yamal LNG μετέφερε συνολικά 21,2 εκατ. τόνους LNG μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, εκ των οποίων 3 εκατ. τόνοι απεστάλησαν απευθείας στην Ασία σε 41 δρομολόγια.

Στην Κίνα τα περισσότερα φορτία 

Η Κίνα αποτέλεσε τον κύριο παραλήπτη, με παραδόσεις ύψους 2,6 εκατ. τόνων.

Παραδοσιακά, η Βόρεια Θαλάσσια Οδός ανοίγει για τη ναυσιπλοΐα τον Ιούνιο. Το 2024, το πρώτο δεξαμενόπλοιο LNG είχε αναχωρήσει στις 21 Ιουνίου. 

Η περίοδος κλείνει συνήθως τον Νοέμβριο ή Δεκέμβριο, αν και σοβαρές καιρικές συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο τερματισμό ήδη από τον Οκτώβριο.

Το περασμένο φθινόπωρο, λόγω επίμονου πολυετούς πάγου γύρω από το νησί Wrangel, οι ρωσικές αρχές έκλεισαν τη διέλευση για πλοία χωρίς ή μεσαίας κατηγορίας παγοπλοϊκή πιστοποίηση στις 15 και 31 Οκτωβρίου αντίστοιχα. 

Ωστόσο, αρκετά κινεζικά φορτηγά πλοία βαρέως τύπου που μετέφεραν εξοπλισμό για το έργο Arctic LNG 2 συνέχισαν τα ταξίδια τους έως και τον Νοέμβριο.

Παράλληλα με το Georgiy Ushakov, δύο ακόμη φορτηγά πλοία, τα Bering και Tambey, κινούνται προς το Pevek, κατά μήκος της ακτής της Τσουκότκα στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας. Αυτά συνοδεύονται αυτή τη στιγμή από το παγοθραυστικό Vaygach.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης