Αν και η Ρωσία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής της χώρας — καλύπτοντας το 35% των συνολικών εισαγωγών — η ουσία δεν είναι πλέον οι ποσότητες, αλλά το πλεονέκτημα που συρρικνώνεται
Ο «έρωτας» της Ινδίας με το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο αρχίζει να ξεθωριάζει — έστω και ελαφρώς, σύμφωνα με το Oil Price.
Οι εισαγωγές ρωσικού αργού στην Ινδία αυξήθηκαν μόλις κατά 1% το πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας περίπου τα 1,75 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Πρόκειται για αμελητέα αύξηση, δεδομένου ότι η ελκυστική τιμή ήταν το βασικό κίνητρο που έφερε την Ινδία πιο κοντά στο ρωσικό πετρέλαιο μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.
Αν και η Ρωσία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής της χώρας — καλύπτοντας το 35% των συνολικών εισαγωγών — η ουσία δεν είναι πλέον οι ποσότητες, αλλά το πλεονέκτημα που συρρικνώνεται.
Η έκπτωση στο ρωσικό αργό τύπου Urals έχει περιοριστεί στα μόλις 1,70–2 δολάρια ανά βαρέλι σε σχέση με το Brent — η μικρότερη διαφορά από την έναρξη του πολέμου.
Πριν έναν χρόνο, τα ινδικά διυλιστήρια αγόραζαν ρωσικό πετρέλαιο με σημαντικά μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Ωστόσο, η μειωμένη προσφορά στην αγορά spot, οι εργασίες συντήρησης σε ρωσικά διυλιστήρια και οι κλεισμένες μακροχρόνιες συμφωνίες (όπως αυτή της Rosneft με τη Reliance) έχουν περιορίσει την προσβασιμότητα και σφίξει τη διαφορά της τιμής.
Τα ναυτιλιακά κόστη, που μέχρι πρόσφατα ήταν ασταθή, έχουν προσωρινά μειωθεί. Το κόστος μεταφοράς από λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία υποχώρησε στα 5,0–5,3 εκατ. δολάρια ανά δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax τον Ιούλιο, καθώς περισσότερα τάνκερ με δυτικές ασφαλίσεις επέστρεψαν στην αγορά.
Η αμερικανική παρέμβαση
Ωστόσο, αυτό το παράθυρο μπορεί σύντομα να κλείσει. Η ΕΕ ετοιμάζει το 18ο πακέτο κυρώσεων, το οποίο ενδέχεται να μειώσει το ανώτατο όριο τιμής στα 45 δολάρια.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος Τραμπ, επιστρέφοντας στον Λευκό Οίκο, απείλησε με κυρώσεις όσους αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο, εάν δεν υπάρξει ειρηνευτική συμφωνία μέσα σε 50 ημέρες.
Τα ινδικά διυλιστήρια δεν έχουν σημάνει συναγερμό — ακόμη — αλλά προετοιμάζονται.
Ορισμένα ήδη στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε άλλα είδη πετρελαίου, όπως το Murban και το WTI.
Παράλληλα, η Ινδία χτίζει αθόρυβα τρεις νέες στρατηγικές αποθήκες πετρελαίου.
Συνολικά, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 4,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, φτάνοντας τα 5,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Όμως, το διάστημα των εύκολων εκπτώσεων από τη Ρωσία φαίνεται να φτάνει στο τέλος του. Όπως σχολίασε ένας trader: «Η αστάθεια στα ναύλα κοιμάται, δεν έχει πεθάνει».
www.worldenergynews.gr
Οι εισαγωγές ρωσικού αργού στην Ινδία αυξήθηκαν μόλις κατά 1% το πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας περίπου τα 1,75 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Πρόκειται για αμελητέα αύξηση, δεδομένου ότι η ελκυστική τιμή ήταν το βασικό κίνητρο που έφερε την Ινδία πιο κοντά στο ρωσικό πετρέλαιο μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.
Αν και η Ρωσία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής της χώρας — καλύπτοντας το 35% των συνολικών εισαγωγών — η ουσία δεν είναι πλέον οι ποσότητες, αλλά το πλεονέκτημα που συρρικνώνεται.
Η έκπτωση στο ρωσικό αργό τύπου Urals έχει περιοριστεί στα μόλις 1,70–2 δολάρια ανά βαρέλι σε σχέση με το Brent — η μικρότερη διαφορά από την έναρξη του πολέμου.
Πριν έναν χρόνο, τα ινδικά διυλιστήρια αγόραζαν ρωσικό πετρέλαιο με σημαντικά μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Ωστόσο, η μειωμένη προσφορά στην αγορά spot, οι εργασίες συντήρησης σε ρωσικά διυλιστήρια και οι κλεισμένες μακροχρόνιες συμφωνίες (όπως αυτή της Rosneft με τη Reliance) έχουν περιορίσει την προσβασιμότητα και σφίξει τη διαφορά της τιμής.
Τα ναυτιλιακά κόστη, που μέχρι πρόσφατα ήταν ασταθή, έχουν προσωρινά μειωθεί. Το κόστος μεταφοράς από λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία υποχώρησε στα 5,0–5,3 εκατ. δολάρια ανά δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax τον Ιούλιο, καθώς περισσότερα τάνκερ με δυτικές ασφαλίσεις επέστρεψαν στην αγορά.
Η αμερικανική παρέμβαση
Ωστόσο, αυτό το παράθυρο μπορεί σύντομα να κλείσει. Η ΕΕ ετοιμάζει το 18ο πακέτο κυρώσεων, το οποίο ενδέχεται να μειώσει το ανώτατο όριο τιμής στα 45 δολάρια.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος Τραμπ, επιστρέφοντας στον Λευκό Οίκο, απείλησε με κυρώσεις όσους αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο, εάν δεν υπάρξει ειρηνευτική συμφωνία μέσα σε 50 ημέρες.
Τα ινδικά διυλιστήρια δεν έχουν σημάνει συναγερμό — ακόμη — αλλά προετοιμάζονται.
Ορισμένα ήδη στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε άλλα είδη πετρελαίου, όπως το Murban και το WTI.
Παράλληλα, η Ινδία χτίζει αθόρυβα τρεις νέες στρατηγικές αποθήκες πετρελαίου.
Συνολικά, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 4,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, φτάνοντας τα 5,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Όμως, το διάστημα των εύκολων εκπτώσεων από τη Ρωσία φαίνεται να φτάνει στο τέλος του. Όπως σχολίασε ένας trader: «Η αστάθεια στα ναύλα κοιμάται, δεν έχει πεθάνει».
www.worldenergynews.gr






