Η βορειογερμανική αμυντική εταιρεία Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft (FFG) θα παρουσιάσει τη νέα της ιδέα για το άρμα μάχης Condor στην εμπορική έκθεση DSEi στο Λονδίνο. Το όχημα συνδυάζει την ισχύ πυρός ενός άρματος μάχης υποστήριξης με τις δυνατότητες ενός αντιαεροπορικού πυροβόλου, όλα σε ένα εκσυγχρονισμένο πλαίσιο Leopard 1.
Η ανάπτυξη του νέου άρματος μάχης
Η FFG ανέπτυξε το Condor για να αντιμετωπίσει τις ταχέως εξελισσόμενες απειλές στο πεδίο της μάχης. Ενσωματώνει δοκιμασμένα στη μάχη εξαρτήματα με νέα τεχνολογία για να προσφέρει κινητικότητα, αξιοπιστία και προσαρμοστικότητα.
Ο πυρήνας του συστήματος είναι η πλατφόρμα Leopard 1, αναβαθμισμένη με νέα θωράκιση και ψηφιακά δίκτυα. Τοποθετημένος στην κορυφή είναι ο μη επανδρωμένος πύργος Turra 30 – SA της σλοβακικής εταιρείας EVPÚ, οπλισμένος με ένα αυτόματο κανόνι 30 mm. Ο πύργος υποστηρίζει προγραμματιζόμενα πυρομαχικά εκρήξεων αέρα, επιτρέποντας στο Condor να εμπλέκει drones και αεροσκάφη.
Με την τροφοδοσία διπλού ιμάντα, το πλήρωμα μπορεί να εναλλάσσει τύπους πυρομαχικών εν κινήσει. Αυτό επιτρέπει στο όχημα να αλλάζει άμεσα ρόλους μεταξύ αντιαεροπορικών αποστολών και αποστολών υποστήριξης πυρός.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FFG, Jörg Kamper, δήλωσε στο hartpunkt: «Με το Condor, καταφέραμε να αναπτύξουμε ένα ισχυρό και αποτελεσματικό σύστημα αεράμυνας βασισμένο στην πλατφόρμα Leopard 1, η οποία έχει δοκιμαστεί στο πεδίο και είναι άμεσα διαθέσιμη. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα άμεσα διαθέσιμο σύστημα για την απαραίτητη ταχεία επέκταση των δυνατοτήτων αεράμυνας».
Πρόσθεσε ότι ο πυργίσκος EVPU δίνει επίσης στο Condor δευτερεύοντα ρόλο: «Η χρήση του συστήματος πυργίσκου EVPU επιτρέπει επίσης τη χρήση πρόσθετων πόρων, επιτρέποντας στο Condor να παρέχει υποστήριξη πυρός σε στρατεύματα πεζικού».
Χαρακτηριστικά και δυνατότητες
Το άρμα μάχης έχει μήκος 7,18 μέτρα, πλάτος 3,41 μέτρα και ύψος 3,05 μέτρα. Το βάρος μάχης παραμένει κάτω από 40 τόνους. Η FFG πρόσθεσε πλευρική θωράκιση και θωράκιση οροφής για σύγχρονη προστασία στο πεδίο της μάχης. Στο εσωτερικό, ο διοικητής και ο οδηγός κάθονται τώρα δίπλα-δίπλα.
Ο μη επανδρωμένος πυργίσκος μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικά πυροβόλα 30 χιλιοστών, συμπεριλαμβανομένου του Bushmaster Mk44. Τα δευτερεύοντα όπλα περιλαμβάνουν ένα ομοαξονικό πολυβόλο και αντιαρματικούς πυραύλους Spike και Konkurs. Το EVPÚ ενσωμάτωσε ένα ραντάρ πολλαπλών αποστολών, ηλεκτροοπτικά συστήματα και αισθητήρες ανίχνευσης για πυρά ελεύθερου σκοπευτή ή μικρών όπλων.
Ο σταθεροποιημένος πυργίσκος ανυψώνεται μεταξύ μείον 10 και συν 70 μοιρών, επιτρέποντας στο Condor να εμπλακεί με drones χαμηλής πτήσης καθώς και με επίγειους στόχους.
Νέα αναβάθμιση συστήματος μετάδοσης κίνησης
Η κινητικότητα έπαιξε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του Condor. Η FFG σχεδίασε ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης για να αντικαταστήσει την ξεπερασμένη μονάδα του Leopard 1. Στην καρδιά του βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας Rolls-Royce Power Systems 8V199TE23, που παράγει έως και 1.080 ίππους. Συνδυάζεται με ένα τροποποιημένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ZF 4 HP 250 και ένα νέο σύστημα ψύξης δύο κύκλων από την FFG.
Η νέα μονάδα προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και ζυγίζει περίπου 300 κιλά λιγότερο από την αρχική. Η ενσωμάτωση εξυπηρετεί επίσης τον ευρύτερο στόλο Leopard 1, καθώς το σύστημα είναι μια αντικατάσταση plug-and-play.
Η FFG δημιούργησε ήδη ένα σύστημα πέδησης διπλού κυκλώματος για το Leopard 1, το οποίο πλέον είναι τοποθετημένο στο Condor. Αυτό διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τους σύγχρονους κανονισμούς κυκλοφορίας, ένα ουσιαστικό χαρακτηριστικό για την καταχώριση νέων τεθωρακισμένων οχημάτων.
Με αυτές τις αναβαθμίσεις, η FFG πιστεύει ότι το Condor παρέχει στους χειριστές μια οικονομικά αποδοτική και διαθέσιμη επιλογή για την ταχεία επέκταση των δυνατοτήτων αεράμυνας και επίγειας υποστήριξης. Η εταιρεία τονίζει ότι το σύστημα διατηρεί το αναπτυξιακό δυναμικό για να προσαρμοστεί σε μελλοντικές απειλές.
www.worldenergynews.gr






