Για ποια περιφέρεια έρχονται τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών;

Για ποια περιφέρεια έρχονται τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών;
Η περιφέρεια που ακολουθεί είναι η Αττική με τη νέα γραμμή 4 του Μετρό, τα έργα στο Ελληνικό, τις επενδύσεις στο real estate, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που ανεβάζουν σημαντικά την θέση της στον κατασκευαστικό κλάδο

Την προηγούμενη δεκαετία οι αυτοκινητόδρομοι αποτέλεσαν το νούμερο ένα έργο στον κατακερματισμένο κατασκευαστικό κλάδο. Η Δυτική Ελλάδα είχε την Ολυμπία, την Ιόνια και την Αμβρακία Οδό, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα στο λιμάνι της Πάτρας που αποτέλεσαν το επίκεντρο του κατασκευαστικού ενδιαφέροντος της χώρας.

Ποια έργα ευνοούνται σήμερα;

Στην τρέχουσα δεκαετία είναι σαφές ότι η Κρήτη είναι η κερδισμένη των υποδομών. Τα έργα για τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις με Πελοπόννησο και Αττική, μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις, τις μονάδες απορριμμάτων, την αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων, τα μεγάλα αρδευτικά έργα κ.α. Πρόκειται για μια κοσμογονία έργων που το νησί δεν έχει ξαναζήσει.

Η περιφέρεια που ακολουθεί είναι η Αττική με τη νέα γραμμή 4 του Μετρό, τα έργα στο Ελληνικό, τις επενδύσεις στο real estate, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που ανεβάζουν σημαντικά την θέση της στον κατασκευαστικό κλάδο.

Στην Αττική ανήκει η επόμενη δεκαετία

Μια σειρά από μεγάλα έργα έρχονται χωρίς όμως να έχουν ακόμα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προετοιμάζονται για να αλλάξουν και πάλι το πολεοδομικό τοπίο στο οποίο ζουν και εργάζονται πάνω από 4 εκατομμύρια κόσμου.

Πρώτο στην λίστα είναι οι επεκτάσεις Αττικής Οδού, επενδύσεις που θα κοστίσουν πάνω από 1 δισ. ευρώ για την Σήραγγα Ηλιούπολης και να φτάσει ο δρόμος σε Λαύριο και Ραφήνα. Αν υπάρξει κινητοποίηση κεφαλαίων είναι πιθανό επίσης να δούμε τις επεκτάσεις και του σιδηροδρόμου στα δύο λιμάνια.

Στη συνέχεια ακολουθούν οι επεκτάσεις του Μετρό σε Ίλιον (γραμμή 2) και Μαρούσι (γραμμή 4). Για αυτά τα δύο έργα θα απαιτηθούν περίπου 2 δισ. ευρώ.

Μεγάλης αξίας αναμένεται να είναι και ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτά που θα δημιουργήσει την περίφημη παράκαμψη Αττικής με μια επένδυση που καλό θα ήταν να συνδυαστεί και με μια σιδηροδρομική γραμμή. Επίσης, φαίνεται πως αναμένεται να προχωρήσουν κανονικά και τα έργα που αφορούν την επένδυση του Ελληνικού για την Β` και Γ` φάση που θα ολοκληρώσει την εικόνα της περιοχής από την Lamda Development.

Ανάπτυξη των logistics.

Πολύ μεγάλα έργα αναμένονται και στο αεροδρόμιο της Αθήνας με την κατασκευή ενός δεύτερου terminal το οποίο θα αυξήσει την επιβατική κίνηση πάνω από τους 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και να αλλάξει τελείως την εικόνα του.

Νέες παρεμβάσεις έρχονται και στο λιμάνι του Πειραιά καθώς θα υπάρχεη η ανάγκη ανάπτυξης ενός νέου προβλήτα, του 4ου για την ικανοποίηση των αναγκών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Έρχεται, όμως, και η δημιουργία νέου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα μετά από δεκαετίες άγονων συζητήσεων για να δημιουργηθεί μια σύγχρονη υποδομή στην Αττική. Επίσης μεγάλη δυναμική αναμένεται να έχουν και οι επενδύσεις για τις νέες μονάδες απορριμμάτων που στην τρέχουσα δεκαετία δεν φαίνεται ότι τελικά θα μπορέσουν να αναπτυχθούν για να καλύψουν τις ανάγκες της Αττικής.

Η δεύτερη κερδισμένη

Η δεύτερη κερδισμένη Περιφέρεια φαίνεται πως θα είναι η Κεντρική Μακεδονία, τόσο με την επέκταση του Μετρό προς Εύοσμο νόσο και με έργα επέκτασης του αεροδρομίου Μακεδονία ενώ είναι πιθανόν να δούμε επιπλέον έργα και στο λιμάνι.

Ευρύτερα στην Περιφέρεια έρχεται η ολοκλήρωση έργων όπως οι άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη που σήμερα είναι υπό δημοπράτηση αλλά και την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Άλλα οδικά έργα αφορούν την υλοποίηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων όπως την νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη, τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης, την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας κ.α.

Άλλες κερδισμένες περιφέρειες

Στις κερδισμένες περιφέρειες της επόμενης δεκαετίας θα είναι και η Δυτική Ελλάδα καθώς αναμένουμε την υλοποίηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων όπως το Ρίο-Πάτρα και το Πάτρα-Πύργος.

Στα οδικά αναμένεται η τμηματική υλοποίηση του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης