Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν το AIRCAT Bengal MC, ένα πολεμικό πλοίο επόμενης γενιάς που χαρακτηρίζεται ως το πιο προηγμένο αυτόνομο ναυτικό σκάφος που σχεδιάστηκε ποτέ.
Η ανάπτυξη του σκάφους
Αναπτύχθηκε από την Eureka Naval Craft σε συνεργασία με την αυστραλιανή εταιρεία Greenroom Robotics, ειδικό στην αυτονομία θαλάσσης, και ναυπηγούς από την ESNA, και σηματοδοτεί μια σημαντική πρόοδο στην στρατιωτική ναυτική τεχνολογία. Με μήκος 36 μέτρα, το Surface Effect Ship (SES) συνδυάζει ταχύτητα, δυνατότητες μεγάλου ωφέλιμου φορτίου και αυτόνομη πλοήγηση, προσφέροντας μια ματιά στο μέλλον του ναυτικού πολέμου.
Σύμφωνα με την Eureka Naval Craft, το AIRCAT Bengal MC ξεχωρίζει για την ικανότητά του να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 44 τόνων, καθιστώντας το, το πρώτο αυτόνομο πολεμικό πλοίο ικανό να μεταφέρει δύο μονάδες πλήρους μεγέθους 40 ISO.
Παρά το μέγεθός του, το σκάφος μπορεί να φτάσει ταχύτητες άνω των 50 κόμβων, ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο, και έχει εμβέλεια 1.000 ναυτικών μιλίων. Σχεδιασμένο για μέγιστη ευελιξία, μπορεί να λειτουργεί τόσο με πλήρωμα όσο και αυτόνομα, προσφέροντας επιχειρησιακή ευελιξία που δεν διαθέτουν τα παραδοσιακά πολεμικά πλοία.
Η εισαγωγή του θεωρείται ως ένας τρόπος για την μείωση του κινδύνου εξάρτησης από μεγαλύτερα, ακριβότερα, επανδρωμένα πλοία, διατηρώντας παράλληλα ανώτερη ισχύ πυρός και ευελιξία.
Εξοπλισμένο για σύγχρονες θαλάσσιες συγκρούσεις
Εξοπλισμένο με την ικανότητα εκτόξευσης πυραύλων κρουζ Tomahawk και πυραύλων ναυτικής κρούσης (NSM), το AIRCAT Bengal MC φέρνει σημαντικές επιθετικές δυνατότητες στο τραπέζι. Σύμφωνα με τον Bo Jardine, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eureka Naval Craft, το σκάφος στοχεύει να ανατρέψει την παραδοσιακή ναυτική αγορά στην κατηγορία βάρους του.
Ο Jardine επέκρινε τα υπάρχοντα σκάφη ως «ξεπερασμένα, αργά και ακριβά», τοποθετώντας το AIRCAT Bengal MC ως μια γρήγορη, βαριά οπλισμένη εναλλακτική λύση που ενισχύει τη θνησιμότητα ενώ παράλληλα προσφέρει ανώτερη επιχειρησιακή ταχύτητα. Αυτός ο συνδυασμός ισχύος πυρός και ευελιξίας το καθιστά μια ελκυστική επιλογή για τα σύγχρονα ναυτικά που επιδιώκουν να διατηρήσουν ένα τεχνολογικό πλεονέκτημα.
Μια πλατφόρμα κατασκευασμένη για πολλαπλές αποστολές
Πέρα από τις μαχητικές του δυνατότητες, το AIRCAT Bengal MC έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα προφίλ αποστολών. Μπορεί να λειτουργήσει ως μεταφορικό μέσο στρατευμάτων, ως σκάφος υποστήριξης προσγείωσης, ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού πολέμου, ως μητρικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος και ως σκάφος για τοποθέτηση ναρκών και καταπολέμηση ναρκοπεδίων.
Ο αρθρωτός σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του με βάση συγκεκριμένες επιχειρησιακές ανάγκες, προσφέροντας υψηλό βαθμό προσαρμοστικότητας στην αποστολή. Αυτή η ευελιξία συνάδει με την ευρύτερη στρατηγική του στόλου του Eureka, η οποία περιλαμβάνει άλλα σκάφη όπως τα Bengal, Lynx, Jaguar και Panther, καθένα από τα οποία είναι προσαρμοσμένο σε εξειδικευμένους ρόλους όπως αναγνώριση, διάσωση και μεταφορά υψηλής ταχύτητας.
Προηγμένη αυτονομία
Κεντρικό στοιχείο στις δυνατότητες αιχμής του AIRCAT Bengal MC είναι το προηγμένο αυτόνομο σύστημα πλοήγησης που αναπτύχθηκε από την Greenroom Robotics. Το σύστημα, που ονομάζεται Greenroom Advanced Maritime Autonomy (GAMA), ενισχύει τους ανθρώπινους χειριστές σε όλες τις φάσεις των λειτουργιών του πλοίου. Η αποτελεσματικότητα του GAMA αποδείχθηκε κατά τη διάρκεια της Δοκιμής Αυτονομίας Περιπολικών Σκαφών (PBAT), όπου επικυρώθηκε σε ένα παροπλισμένο περιπολικό σκάφος κλάσης Armidale μήκους 57 μέτρων με την ονομασία Sentinel.
Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων, της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και της προσαρμοστικότητας το καθιστά μια τρομερή προσθήκη στο μελλοντικό ναυτικό τοπίο.
www.worldenergynews.gr






