Tα ηλεκτρικά οχήματα θα φορτίζονται σε 12 λεπτά σύμφωνα με νέα επιστημονική ανακάλυψη

Tα ηλεκτρικά οχήματα θα φορτίζονται σε 12 λεπτά σύμφωνα με νέα επιστημονική ανακάλυψη

Αυτονομία 500 μιλίων και διάρκεια ζωής άνω των 186.000 μιλίων πέτυχαν οι ερευνητές με τις δοκιμές της μπαταρίας τους

Λύση στο πρόβλημα του χρόνου φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων (EVS) φαίνεται ότι βρήκαν επιστήμονες από το Εργαστήριο Έρευνας Frontier του Κορεατικού Προηγμένου Ινστιτούτου Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Οι ερευνητές βρήκαν έναν τρόπο να παρακάμψουν μακροχρόνια προβλήματα με τις μπαταρίες λιθίου-μετάλλου για ηλεκτρικά οχήματα, ξεκλειδώνοντας αυτονομία σχεδόν 500 μιλίων με μία φόρτιση, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των μπαταριών και επιτρέποντας έναν εξαιρετικά γρήγορο χρόνο φόρτισης μόλις 12 λεπτών.

Με μειωμένους χρόνους φόρτισης και εκτεταμένη αυτονομία, αυτά τα σχέδια μπαταριών λιθίου-μετάλλου θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του άγχους αυτονομίας που εμπόδιζε ορισμένους καταναλωτές να επιλέξουν καθαρότερα και πιο αποδοτικά οχήματα.

Συγκεκριμένα ένας «νέος υγρός ηλεκτρολύτης που αναστέλλει τη συνοχή» που είναι το κλειδί για τη δραματική αύξηση της απόδοσης των μπαταριών λιθίου-μετάλλου έχει αναπτυχθεί από το Εργαστήριο Έρευνας Frontier του Κορεατικού Προηγμένου Ινστιτούτου Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Σύμφωνα με μια έκθεση που κοινοποιήθηκε μέσω του TechXplore, πρόκειται για κοινή συνεργασία μεταξύ του καθηγητή Hee Tak Kim του Τμήματος Χημικής και Βιομοριακής Μηχανικής και της LG Energy Solution,.

 

Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια 

Τα σχέδια μπαταριών λιθίου-μετάλλου προσφέρουν σχεδόν διπλάσια εμβέλεια από τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά έχουν παρεμποδιστεί από την ταχεία απώλεια ενεργειακής χωρητικότητας λόγω ενός προβλήματος που ονομάζεται δενδριτική ανάπτυξη.

«Αντί για άνοδο γραφίτη, χρησιμοποιείται λίθιο, αλλά κατά τη φόρτιση (ειδικά κατά την ταχεία φόρτιση) σχηματίζονται κρύσταλλοι λιθίου που μοιάζουν με δέντρο στην επιφάνεια της ανόδου, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση και τη σταθερότητα της μπαταρίας», εξηγεί η έκθεση.

μπαταρίες_ηλεκτρικών_οχημάτων.jpg

Ωστόσο, η κοινή ερευνητική ομάδα του Frontier Research Laboratory εντόπισε την αιτία του σχηματισμού δενδριτών ως «μη ομοιόμορφη συνοχή της διεπιφάνειας» την οποία η νέα της διαδικασία καταστέλλει αποτελεσματικά, ακόμη και κατά τη γρήγορη φόρτιση.

Οι περιορισμοί της αργής φόρτισης έχουν εμποδίσει την ανάπτυξη μπαταριών λιθίου-μετάλλου, αλλά αυτή η σημαντική ανακάλυψη θα μπορούσε να αλλάξει όλα αυτά, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον εξαιρετικό χρόνο φόρτισης των 12 λεπτών που επιτεύχθηκε.

«Οι μπαταρίες λιθίου-μετάλλου για ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν επίσης αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να συγκρατήσουν τουλάχιστον κατά 1/3 περισσότερη ενέργεια ανά λίβρα από τα σχέδια ιόντων λιθίου», σύμφωνα με έκθεση του Πανεπιστημίου Stanford.

Αυτό συνυπολογίστηκε στην εξαιρετική αυτονομία 500 μιλίων και τη διάρκεια ζωής άνω των 186.000 μιλίων που πέτυχαν οι ερευνητές με τις δοκιμές της μπαταρίας τους.


Τα υπέρ των
EVS 

ηλεκτρικά_αυτοκίνητα_ΣΤΑΘΜΟΙ_ΦΟΡΤΙΣΗΣ_2_4.jpg

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αξιοποιήσουν έως και 91% της ενέργειας από την μπαταρία και τα συστήματα αναγεννητικής πέδησης,
ενώ τα οχήματα με βενζινοκινητήρα έχουν μέγιστη απόδοση 25%.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν εκπομπές καυσαερίων και μπορούν να φορτιστούν με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από βιώσιμες πηγές.

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων που θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο εγκατάστασης ενός οικιακού συστήματος ηλιακών πάνελ το οποίο μπορεί να μειώσει το κόστος φόρτισης στο μηδέν.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης