Ενέργεια & Αγορές

Στο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας η Κίνα με την πρώτη μεταφορά LNG από πλοίο σε πλοίο (gcaptain.com)

Στο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας η Κίνα με την πρώτη μεταφορά LNG από πλοίο σε πλοίο (gcaptain.com)

Πραγματοποιήθηκε περίπου 50 ναυτικά μίλια στα ανοικτά των ανατολικών ακτών της Μαλαισίας - Τα δύο καράβια που μετείχαν στη «STS» - Νέα φάση στις προσπάθειες των Ρώσων να μετακινήσουν τις εξαγωγές ενέργειας εκτός της δυτικής εποπτείας και των κυρώσεων  

Η Ρωσία πραγματοποίησε την πρώτη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από πλοίο σε πλοίο (STS) χρησιμοποιώντας τα λεγόμενα πλοία του «σκιώδους στόλου», σε συνεργασία με ένα κινεζικό πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου, όπως υποστηρίζει το gcaptain.com.

STS είναι η μεταφορά φορτίου μεταξύ δύο πλοίων, συχνά αργού πετρελαίου ή άλλων προϊόντων πετρελαίου, ενώ βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο στη θάλασσα.

Δορυφορικές εικόνες και μερικά δεδομένα AIS υποδηλώνουν ότι η μεταφορά πραγματοποιήθηκε στα ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας στις 18 Οκτωβρίου 2025 μεταξύ του «Perle» των 170.471 cbm και του» CCH Gas» των 145.000 cbm.


Νέα φάση της Ρωσίας για παράκαμψη δυτικών κυρώσεων

Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση στις προσπάθειες της Ρωσίας να μετακινήσει τις εξαγωγές ενέργειας εκτός της δυτικής εποπτείας και των κυρώσεων.

Το «Perle» μετέφερε φορτίο από το εργοστάσιο LNG Portovaya της Gazprom στη Βαλτική Θάλασσα.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στην εγκατάσταση τον Ιανουάριο του 2025 και η Gazprom έκτοτε δεν έχει καταφέρει να βρει ξένους αγοραστές για το υπερψυγμένο αέριο της.

Η μεταφορά πραγματοποιήθηκε περίπου 50 ναυτικά μίλια στα ανοικτά των ανατολικών ακτών της Μαλαισίας.

Μια δορυφορική εικόνα του Sentinel 2 δείχνει τα 2 πλοία αγκυροβολημένα παράλληλα, κάτι που αποτελεί πρότυπο για μια επιχείρηση STS.

Η μεταφορά φυσικού αερίου μεταξύ «Perle» και «CCH Gas» ακολουθεί το γνωστό εγχειρίδιο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου στην ανοιχτή θάλασσα με την ελπίδα να αποκρύψει την προέλευσή του, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τον αγοραστή από κυρώσεις.

Ενώ η Μόσχα έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις STS ανοιχτά σε νορβηγικά και ρωσικά ύδατα, η μεταφορά στα ανοιχτά της Μαλαισίας είναι πιθανώς η πρώτη φορά που δύο πλοία μεταφοράς LNG επιχείρησαν να το κάνουν με απενεργοποιημένους τους αναμεταδότες AIS.

«Ναι, αυτή ήταν η πρώτη φορά που είδαμε μια σκοτεινή μεταφορά STS ρωσικού LNG σε αυτό το μέρος του κόσμου.

Α, και η CCH GAS έκανε κακή δουλειά στην πλαστογράφηση», λέει ο Samir Madani (συνιδρυτής της TankerTrackers η οποία είναι διαδικτυακή υπηρεσία που παρακολουθεί και αναφέρει αποστολές αργού πετρελαίου).

  

Η ιστορία του «CCH Gas» 

Το «CCH Gas», κατασκευασμένο το 2006, αποτελεί μέρος μιας σειράς παλαιότερων ατμόπλοιων LNG που πουλήθηκαν από δυτικούς φορείς εκμετάλλευσης σε συχνά ανώνυμους Κινέζους αγοραστές κατά τη διάρκεια του 2024 και του 2025.

Το πλοίο, που τότε ονομαζόταν «Condor LNG», πουλήθηκε στις αρχές του 2025 από την TMS Cardiff. Ήταν το τελευταίο ατμόπλοιο που ξεφόρτωσε η εταιρεία.

Το πλοίο έκτοτε έχει καταχωρηθεί στην CCH-1 Shipping Co Ltd με έδρα το Χονγκ Κονγκ.

Η διαχείριση γίνεται από την Primepath Shipping Ltd με έδρα τη Σαγκάη, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων ναυτιλίας Equasis.

Η STS στα αντίδοτα… για τις κυρώσεις

ΡΩΣΙΚΟ_ΠΛΟΙΟ_στο_Arctic_LNG_2_4.jpg

Η κίνηση της STS επεκτείνει περαιτέρω την επιχείρηση εξαγωγής LNG της Ρωσίας ενόψει των δυτικών κυρώσεων.

Πριν από δύο μήνες, άρχισε να στέλνει φορτία από το Arctic LNG 2 της Novatek το οποίο έχει επιβληθεί σε κυρώσεις, στον τερματικό σταθμό Beihai στη νότια Κίνα.

Έκτοτε, έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει 10 παραδόσεις.

Το Ηνωμένο Βασίλειο την περασμένη εβδομάδα επέβαλε κυρώσεις στον τερματικό σταθμό, αν και τα μέτρα πιθανότατα θα έχουν μικρό αποτέλεσμα, καθώς η Κίνα είχε ήδη ανακατευθύνει όλα τα άλλα φορτία μακριά από τον τερματικό σταθμό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης