Ναυτιλία

Η AYK Energy ανανεώνει τις μπαταρίες στο ρυμουλκό ντίζελ-ηλεκτρικού τύπου της Svitzer (offshore-energy.biz)

Η AYK Energy ανανεώνει τις μπαταρίες στο ρυμουλκό ντίζελ-ηλεκτρικού τύπου της Svitzer (offshore-energy.biz)
Οι νέες μπαταρίες λιθίου-σιδήρου (LFP), οι οποίες κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Zhuhai της Κίνας (το οποίο άνοιξε το 2023), θα μπορούσαν να έχουν «διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα» από το αρχικό σετ, με τη δυνατότητα είτε να συμπληρώνουν είτε να αντικαθιστούν την ισχύ ντίζελ
Η εταιρεία κατασκευής μπαταριών θαλάσσης AYK Energy της Ανδόρας ολοκλήρωσε μια συμφωνία ανανέωσης μπαταριών για μια τετράδα υβριδικών ρυμουλκών που ανήκουν στην εταιρεία παροχής υπηρεσιών ρυμούλκησης Svitzer με έδρα τη Δανία.

Ανακύκλωση μπαταριών

Οι εν λόγω μονάδες είναι τα ντιζελοηλεκτρικά ρυμουλκά μήκους 33 μέτρων που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στον τερματικό σταθμό LNG Gorgon της Chevron Australia στο νησί Barrow της Δυτικής Αυστραλίας, σύμφωνα με την AYK Energy.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας Chris Kruger, τα πλοία 80 τόνων με αζιμουθιακή εσωτερικη κίνηση (ASD) - που ονομάζονται Svitzer Euro, Svitzer Perentie, Svitzer Boodie και Svitzer Dugong - κατασκευάστηκαν ειδικά για τον τερματικό σταθμό Gorgon το 2012. Οι παλιές μπαταρίες αντικαταστάθηκαν τώρα, καθώς βρίσκονταν ήδη στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Για την ακρίβεια, το έργο ανανέωσης μπαταριών είδε τις παλιές μπαταρίες των ρυμουλκών να ανακυκλώνονται και νέες να εγκαθίστανται σε κάθε μία από τις μονάδες. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, γίνεται κατανοητό ότι η AYK Energy κατασκεύασε περισσότερες από 5 MWh ισχύος μπαταρίας, η οποία ισοδυναμεί με 1,3 MWh σε κάθε πλοίο.

Χρήση μπαταριών λιθίου- σιδήρου

Ο Kruger διευκρίνισε περαιτέρω ότι οι νέες μπαταρίες λιθίου-σιδήρου (LFP), οι οποίες κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Zhuhai της Κίνας (το οποίο άνοιξε το 2023), θα μπορούσαν να έχουν «διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα» από το αρχικό σετ, με τη δυνατότητα είτε να συμπληρώνουν είτε να αντικαθιστούν την ισχύ ντίζελ.

Με τη σειρά τους, αυτό αναμένεται να επιτύχει «τεράστια» μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθώς και της ηχορύπανσης.

Ανάληψη νέων έργων

Σύμφωνα με τον Chris Kruger, τα τελευταία χρόνια, η AYK Energy, η οποία ιδρύθηκε το 2018, έχει δει «αυξημένη ζήτηση» για τις μπαταρίες της μεταξύ των ναυτιλιακών φορέων, έχοντας εξασφαλίσει συμβόλαια για την προμήθεια της λύσης για ρυμουλκά, OSV, αλιευτικά σκάφη, εργασιακά σκάφη, μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πορθμεία καθώς και μονάδες από άλλα τμήματα πλοίων.

Για παράδειγμα, στις αρχές Οκτωβρίου, η εταιρεία ανέλαβε την τροφοδοσία «των πρώτων στον κόσμο» πλήρως ηλεκτρικών διηπειρωτικών ταχέων πορθμείων μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής, τα οποία θα λειτουργούν από την ισπανική εταιρεία πορθμείων Baleària. Τα ρυμουλκά πρόκειται να εξυπηρετήσουν τον πρώτο πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου.

Από την άλλη πλευρά, η Svitzer - η οποία λέγεται ότι κατέχει σήμερα στόλο περίπου 456 πλοίων - παρέλαβε το «πρώτο» πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Το νεότευκτο, που κατασκευάστηκε από την τουρκική ναυπηγική εταιρεία Sanmar Shipyards, σχεδιάστηκε από τους Καναδούς ναυπηγούς Robert Allan.

Μια τελετή ονοματοδοσίας για αυτό που χαιρετίστηκε επίσης ως το πρώτο ηλεκτρικό ρυμουλκό της Δανίας πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη τον Σεπτέμβριο. Το πλοίο βαφτίστηκε Svitzer Ingrid.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης