Renault: Σε συζητήσεις με Κινέζους για τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων νέας γενιάς χωρίς σπάνιες γαίες (Reuters)

Renault: Σε συζητήσεις με Κινέζους για τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων νέας γενιάς χωρίς σπάνιες γαίες (Reuters)
Η ενδεχόμενη συνεργασία με τον κινεζικό προμηθευτή θα επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στην ανάπτυξη επόμενης γενιάς συστημάτων χωρίς σπάνιες γαίες, κατάλληλων για μαζική παραγωγή
Η Renault βρίσκεται σε συνομιλίες με Κινέζο προμηθευτή για την ανάπτυξη ηλεκτροκινητήρων που δεν βασίζονται σε σπάνιες γαίες, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters

Η πρωτοβουλία αυτή συμπίπτει χρονικά με την απόφαση της Κίνας να άρει το σχεδόν ετήσιο εμπάργκο στις εξαγωγές γαλλίου, γερμανίου και αντιμονίου προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και με την ανακοίνωση του Πεκίνου ότι αναστέλλει για έναν χρόνο νέους περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών και μετάλλων για μπαταρίες.

Πηγές ανέφεραν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει μια μακροπρόθεσμη τεχνολογική συνεργασία για την αντικατάσταση των κινητήρων μόνιμου μαγνήτη με σχέδια βασισμένα στον χαλκό, τα οποία βρίσκονται ήδη σε πιλοτική παραγωγή στην Κίνα.

Η Renault ήδη χρησιμοποιεί κινητήρες σύγχρονης τεχνολογίας με περιελιγμένο δρομέα στα υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα E-Tech, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στο Cléon της Γαλλίας — χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών. 

Η ενδεχόμενη συνεργασία με τον κινεζικό προμηθευτή θα επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στην ανάπτυξη επόμενης γενιάς συστημάτων χωρίς σπάνιες γαίες, κατάλληλων για μαζική παραγωγή.

Οι νέοι περιορισμοί

Την περασμένη εβδομάδα, το Πεκίνο ανακοίνωσε νέους περιορισμούς στις εξαγωγές βολφραμίου, αντιμονίου και αργύρου — υλικών κρίσιμων για την παραγωγή προηγμένων μαγνητών και εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων — χαρακτηρίζοντάς τους «περιβαλλοντικά μέτρα». 

Οι αναλυτές ωστόσο εκτιμούν ότι οι κινήσεις αυτές εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική διατήρησης του ελέγχου επί των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.

Η Κίνα εξακολουθεί να κυριαρχεί στη διύλιση σπάνιων γαιών και συναφών ορυκτών, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής βολφραμίου και τη μερίδα του λέοντος στην παραγωγή μαγνητών σπάνιων γαιών. 

Οι νέοι κανονισμοί, που θα ισχύσουν την περίοδο 2026-2027, αναμένεται να εντείνουν τον ανταγωνισμό για πηγές εκτός Κίνας και να επιταχύνουν την ανάπτυξη κινητήρων χωρίς μαγνήτες.

Η σύντομη ανακωχή

Τα νέα μέτρα ακολουθούν μια σύντομη «ανακωχή σπάνιων γαιών» μεταξύ Πεκίνου και Ουάσιγκτον. Παρότι η Κίνα συμφώνησε να χαλαρώσει ορισμένα όρια στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, σχεδόν αμέσως επέβαλε νέους περιορισμούς σε κρίσιμα μέταλλα όπως το βολφράμιο και το αντιμόνιο. 

Οι προσπάθειες Ευρώπης και Ιαπωνίας να ανακτήσουν μέρος της χαμένης παραγωγικής ικανότητας παραμένουν περιορισμένες, γεγονός που διατηρεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων εξαρτημένους από κινεζικά ενδιάμεσα προϊόντα, ακόμη και όταν τα μεταλλεύματα εξορύσσονται αλλού.

Η Renault και ο υποψήφιος συνεργάτης της αρνήθηκαν να σχολιάσουν στο Reuters. Σύμφωνα με αναλυτές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επανεξετάζουν τα σχέδια προμηθειών τους ενόψει των νέων κινεζικών περιορισμών, οι οποίοι αναμένεται να επηρεάσουν τόσο τις τιμές όσο και τη διαθεσιμότητα υλικών για την παραγωγή ηλεκτροκινητήρων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης