Η πρόταση της αγοράς για 100% διαγωνιστική διαδικασία ως προς την κατανομή της δυναμικότητας λαμβάνει υπόψη το καθεστώς του «Prinos CO2» ως Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος, γεγονός που με την σειρά του καθιστά υποχρεωτική την διενέργεια ανταγωνιστικής διαδικασίας κατά την λειτουργία του
Σημαντικές είναι όπως φαίνεται, οι ενστάσεις της αγοράς σχετικά με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ για την δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS), αφήνοντας ανοικτό «παράθυρο» για περισσότερα του ενός σενάρια ως προς τα βασικά σημεία με το κυριότερο να αποτελεί το θέμα της κατανομής της δυναμικότητας του Πρίνου.
Το θέμα της κατανομής της δυναμικότητας έχει βρεθεί από την πρώτη στιγμή στην προμετωπίδα της σχετικής συζήτησης με την αγορά εξαρχής να τάσσεται υπέρ μιας ενιαίας διαγωνιστικής «φόρμουλας», ακολουθώντας την σχετική ευρωπαϊκή πρακτική, έναντι της πρότασης του ΥΠΕΝ για «διπλό σχήμα».
Το διπλό αυτό σχήμα θα συνδυάζει ρυθμιζόμενο καθεστώς για ένα μέρος και ανταγωνιστική διαδικασία για το υπόλοιπο, χωρίς ακόμη να έχει γίνει γνωστή η αναλογία ανάμεσα στα δύο.
Το διπλό αυτό σχήμα θα συνδυάζει ρυθμιζόμενο καθεστώς για ένα μέρος και ανταγωνιστική διαδικασία για το υπόλοιπο, χωρίς ακόμη να έχει γίνει γνωστή η αναλογία ανάμεσα στα δύο.
Σημειώνεται ότι η πρόταση της αγοράς για 100% διαγωνιστική διαδικασία ως προς την κατανομή της δυναμικότητας λαμβάνει υπόψη το καθεστώς του «Prinos CO2» ως Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος, γεγονός που με την σειρά του καθιστά υποχρεωτική την διενέργεια ανταγωνιστικής διαδικασίας κατά την λειτουργία του. Από εκεί και πέρα, η έμφαση εκ μέρους της αγοράς στο ενιαίο της διαδικασίας - δηλαδή ένα ενιαίο μοντέλο, κι όχι "υβριδικές" λύσεις - έγκειται κατά κύριο λόγο στην ιδιαιτερότητα της ελληνικής πραγματικότητας, όπου η χωρητικότητα του Πρίνου υπολείπεται των «τεκμηριωμένων» εκπομπών CO2 των emitters που σχεδιάζουν αυτή την στιγμή έργα δέσμευσης CO2 και φιλοδοξούν προοπτικά να αξιοποιήσουν την υποδομή της Energean.






