Η Thyssenkrupp αναμένει να καταγράψει καθαρές ζημίες έως και 800 εκατομμυρίων ευρώ το 2026, αποδίδοντας τις προβλέψεις αναδιάρθρωσης στη χαλυβουργική της μονάδα, την οποία ο γερμανικός όμιλος προσπαθεί να πουλήσει στην ινδική Jindal Steel International.
Οι μετοχές της εταιρίας
Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 13%, με τους συμμετέχοντες στην αγορά να επισημαίνουν τις απογοητευτικές προοπτικές.
Ο γερμανικός όμιλος βρίσκεται σε συνομιλίες με την Jindal Steel, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια σταθερή προσφορά για την Thyssenkrupp Steel Europe (TKSE) μετά την ολοκλήρωση της δέουσας επιμέλειας.
Η εκποίηση της χαλυβουργείας
Η Thyssenkrupp προσπαθεί εδώ και χρόνια να εκποιήσει τον χαλυβουργικό της κλάδο, τον μεγαλύτερο της Γερμανίας, αλλά οι προσπάθειες έχουν ναυαγήσει κυρίως λόγω συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνδέονται με την επιχείρηση.
Η TKSE προκάλεσε απομειώσεις ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ κατά το περασμένο οικονομικό έτος, δήλωσε η Thyssenkrupp, λόγω της έκθεσης στον έντονο ασιατικό ανταγωνισμό, τους δασμούς των ΗΠΑ και μια γενικά αδύναμη ευρωπαϊκή οικονομία, μια τάση που έχει επηρεάσει τις περισσότερες μονάδες της Thyssenkrupp.
"Πολλές από τις βιομηχανίες-πελάτες μας βρίσκονται υπό σημαντική πίεση", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Miguel Lopez. "Οι δασμοί επιδεινώνουν την κατάσταση, καθώς οτιδήποτε δεν καταφέρνει να περάσει το δασμολογικό τείχος της Αμερικής αναζητά νέες αγορές πωλήσεων - ειδικά στην Ευρώπη."
Οι ταμειακές ροές
Σημειώνοντας ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, η Thyssenkrupp δήλωσε ότι η ελεύθερη ταμειακή ροή πριν από τις συγχωνεύσεις και εξαγορές - που παρακολουθείται στενά από τους επενδυτές για να προσδιοριστεί η ικανότητα του ομίλου να κερδίσει χρήματα - θα είναι -300 εκατομμύρια έως 600 εκατομμύρια ευρώ το 2026.
Αυτό συγκρίνεται με 363 εκατομμύρια ευρώ το 2025, ένα τρίτο συνεχόμενο έτος θετικής ελεύθερης ταμειακής ροής.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη αναμένονται στα 500 εκατομμύρια έως 900 εκατομμύρια ευρώ το 2026, κάτω από την πρόβλεψη των 918 εκατομμυρίων ευρώ σε δημοσκόπηση που παρείχε η εταιρεία.
Η Thyssenkrupp, η οποία πρόσφατα απέσπασε μια μειοψηφία του τμήματος πολεμικών πλοίων TKMS και επιδιώκει να πουλήσει μερίδια σε όλες τις δραστηριότητές της, πρότεινε να διατηρήσει το μέρισμά της αμετάβλητο στα 0,15 ευρώ ανά μετοχή για το 2025 σε σύγκριση με το 2024.
www.worldenergynews.gr






