Ναυτιλία

Η κρίση της αλλαγής πληρωμάτων COVID-19 απειλεί την ναυτιλιακή βιομηχανία

Η κρίση της αλλαγής πληρωμάτων COVID-19 απειλεί την ναυτιλιακή βιομηχανία

Μόνο 55 χώρες και δύο μέλη του IMO έχουν δηλώσει τους ναυτικούς ως "βασικούς εργαζόμενους"

 

Ενώ ο αριθμός των ναυτικών που επλήγησαν από την κρίση αλλαγής πληρώματος COVID-19 έχει μειωθεί τους τελευταίους μήνες, η ναυτιλιακή βιομηχανία ανησυχεί ότι ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά με νέες μεταλλάξεις του ιού.

Όπως αναφέρει το gcaptain.com σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση, 200.000 ναυτικοί σήμερα πλήττονται από την κρίση αλλαγής πληρώματος, περίπου το ήμισυ από τα υψηλά της κρίσης όταν 400.000 έπρεπε να επαναπατριστούν.
Ωστόσο, οι εμπλεκόμενοι στην ναυτιλιακή αγορά προειδοποιούν ότι η κρίση έχει τελειώσει και ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά καθώς οι κυβερνήσεις επαναφέρουν αυστηρότερους ελέγχους στα σύνορα και ταξιδιωτικούς περιορισμούς λόγω των νέων παραλλαγών COVID-19, καθιστώντας πιο δύσκολη τη μεταφορά του πληρώματος από και προς τα πλοία.

Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), μέχρι στιγμής μόνο 55 χώρες και δύο μέλη του IMO έχουν δηλώσει τους ναυτικούς ως "βασικούς εργαζόμενους".
Σε μια απόφαση ορόσημο τον Δεκέμβριο του 2020, η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) διαπίστωσε ότι οι κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να προστατεύσουν τα δικαιώματα των ναυτικών, όπως ορίζεται στο διεθνές δίκαιο σύμφωνα με τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006.
Ο οργανισμός του ΟΗΕ κάλεσε τα κράτη να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως εργαζόμενοι «χωρίς καθυστέρηση». Είναι σημαντικό ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν θέματα σχετικά με την ιεράρχηση εμβολιασμών για τους ναυτικούς.
Τα διαβατήρια εμβολίων που εξετάζονται από ορισμένα κράτη αποτελούν δυνητικό εμπόδιο στην αλλαγή πληρώματος, καθώς οι ναυτικοί από αναπτυσσόμενες χώρες είναι απίθανο να έχουν την ευκαιρία να λάβουν εμβόλια έως τον Ιούλιο σημειώνει το ICS.

«Η κρίση αλλαγής πληρώματος δεν έχει επιλυθεί αλλά έχει φτάσει σε μια κατάσταση όπου ήταν πιο διαχειρίσιμη. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη ανησυχία για τους αυξημένους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από τις κυβερνήσεις ως απάντηση σε νέες παραλλαγές », δήλωσε ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS.
«Οι ναυτικοί πρέπει να οριστούν ως βασικοί εργαζόμενοι. Η κρίση συνεχίζεται και δεν θα εγκαταλείψουμε τις προσπάθειές μας. Οι κυβερνήσεις δεν θα μπορούν να εμβολιάσουν τους πολίτες τους χωρίς τη ναυτιλιακή βιομηχανία ή, κυρίως, τους ναυτικούς μας. "

Εμβολιασμός και διέλευση

Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, Kitack Lim, δήλωσε ότι οι ναυτικοί τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να οριστούν ως "βασικοί εργαζόμενοι" για να διασφαλιστεί ο εμβολιασμός προτεραιότητας και η πρόσβαση σε ασφαλή διέλευση και ταξίδια.
«Πριν από ένα χρόνο, καθώς ο κόσμος βυθίστηκε στην κρίση COVID-19, μίλησα για την ανάγκη συνεργασίας και συνεργασίας. Είμαι ευτυχής να πω ότι τους τελευταίους 12 μήνες, έχουμε εργαστεί εντατικά με πολλούς διαφορετικούς ενδιαφερόμενους για να αντιμετωπίσουμε δύσκολες συνθήκες », δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Lim. «Ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα του περασμένου έτους ήταν η έγκριση του ψηφίσματος της Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών που καλούσε τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να ορίσουν ναυτικούς και άλλο θαλάσσιο προσωπικό ως βασικούς εργαζόμενους και να εφαρμόσουν σχετικά μέτρα που θα επιτρέπουν τον επαναπατρισμό των ναυτικών και να διασφαλισθεί η πρόσβαση στην ιατρική περίθαλψη. «Αλλά δεν μπορούμε να είμαστε εφησυχασμένοι. Λιγότερες από 60 χώρες μέχρι στιγμής έχουν λάβει υπόψη το αίτημά μας να οριστούν ναυτικοί ως βασικοί εργαζόμενοι. Περισσότερες χώρες πρέπει να το πράξουν εάν θέλουμε να επιλύσουμε αυτήν την κρίση και να διασφαλίσουμε τη δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών και έτσι ώστε να διευκολύνεται σωστά το ταξίδι τους προς και από τον τόπο εργασίας τους.

Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να επιστρέψουμε σε ένα κανονικό καθεστώς αλλαγής πληρώματος», πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας Lim.
Ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, συμφωνεί ότι ο καθορισμός των «βασικών εργαζομένων» για τους ναυτικούς είναι ζωτικής σημασίας για τον έλεγχο της κρίσης αλλαγής πληρώματος. «Η απόλυτη πραγματικότητα είναι ότι μόνο λίγες χώρες αντιμετωπίζουν τους ναυτικούς με το σεβασμό που τους αξίζει, ορίζοντάς τους πραγματικό βασικό καθεστώς εργαζομένου. Εκτός αν η κυβέρνηση απομακρυνθεί από τις προστατευτικές θέσεις στις οποίες βρίσκονται εδώ και πάνω από 12 μήνες τώρα, και επιτρέψει στους ναυτικούς την πραγματική ελεύθερη κυκλοφορία και την ιεράρχηση των εμβολιασμών δυστυχώς, η κατάσταση θα μπορούσε εύκολα να ξεφύγει από τον έλεγχο και πάλι », δήλωσε ο Cotton.



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης