Αφορά το όραμα της Παγκόσμιας Κοινότητας Ro-Ro για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου
Η Παγκόσμια Κοινότητα Ro-Ro (GRC), μια κοινή πρωτοβουλία που υποστηρίζει την απαλλαγή από τον άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων roll-on roll-off (Ro-Ro), παρουσίασε πρόσφατα κατευθυντήριες γραμμές για τον υπολογισμό των επιπέδων έντασης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τα φορτηγά πλοία.
Αυτό αποτελεί σπουδαίο βήμα για την πορεία της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση και την ενεργειακή μετάβαση γενικότερα.
Όπως γνωστοποιήθηκε, η Παγκόσμια Κοινότητα Ro-Ro η οποία αποτελείται από τους κολοσσούς του ναυτιλιακού τομέα της Ιαπωνίας Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Eastern Car Liner, Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), τον νηογνώμονα ClassNK και τον νορβηγικό Wallenius Wilhelmsen, υλοποίησε αυτό το όραμα σε συνεργασία με τον Smart Freight Centre (SFC) που είναι ολλανδικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την κλιματική δράση στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.
Η σημαντική πρόκληση των κατευθυντήριων γραμμών
Σύμφωνα με τους εταίρους της πρωτοβουλίας, οι κατευθυντήριες γραμμές αντιμετωπίζουν μια σημαντική πρόκληση στην αλυσίδα θαλάσσιας εφοδιαστικής.
Αυτή είναι η ασυνεπής μέτρηση των εκπομπών άνθρακα, ιδίως εκείνων που ταξινομούνται ως Scope III. Πρόκειται για τις εκπομπές που παράγονται έμμεσα στην αλυσίδα αξίας μιας εταιρείας.
Εναρμονίζοντας τον τρόπο υπολογισμού αυτών των εκπομπών, το όραμα επιδιώκει να προσφέρει στους πλοιοκτήτες πιο ακριβή δεδομένα για την αξιολόγηση και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντίκτυπου.
Όπως έχει ενημερωθεί, το τυποποιημένο μοντέλο του οδηγού συμμορφώνεται με το ISO 14083 (διεθνής Αρχή για τον υπολογισμό και την αναφορά των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου), εστιάζοντας ειδικά στις εκπομπές από τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές και με το GLEC (Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκπομπών Logistics).
Στόχος των κατευθυντήριων γραμμών
Σύμφωνα με τα μέλη της Παγκόσμιας Κοινότητας Ro-Ro, οι κατευθυντήριες γραμμές στοχεύουν να προσφέρουν ένα πρακτικό πλαίσιο για τους μεταφορείς Ro-Ro ώστε να αναφέρουν τις εκπομπές τους σε ετήσια βάση.
Για παράδειγμα, θα ληφθούν υπόψη σχετικά ταξίδια (συμπεριλαμβανομένων των σκαφών μεταφοράς φορτίου και των ταξιδιών επανατοποθέτησης), χρησιμοποιώντας λειτουργικά δεδομένα όπως η κατανάλωση καυσίμου, η διανυθείσα απόσταση και ο όγκος φορτίου, για τον υπολογισμό των εκπομπών.
Επιπλέον, όπως εξηγήθηκε, ενώ οι μεταφορείς είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιούν τις δικές τους εσωτερικές μεθόδους εάν ευθυγραμμίζονται με τις αρχές του GRC, η νέα προσέγγιση αναμένεται να αποτελέσει βάση για σύγκριση μεταξύ μεταφορέων και διαδρομών.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται σημεία αναφοράς σε επίπεδο εμπορικών γραμμών για να επιτρέψουν στις εταιρείες να αξιολογήσουν την οικολογική τους απόδοση σε περιφερειακή ή παγκόσμια κλίμακα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο SFC σχεδιάζει να συλλέξει τα δεδομένα σχετικά με την περιβαλλοντική απόδοση σε επίπεδο πλοίου και στη συνέχεια να δημοσιεύσει τα δεδομένα μέσης έντασης εκπομπών για τον κλάδο. Ταυτόχρονα, οι εταίροι αναμένουν ότι ολόκληρο το έργο θα αποτελέσει ένα πρώτο βήμα προς την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας, λογοδοσίας και προόδου στους κλιματικούς στόχους.
Συνοπτικά για την Ro-Ro
Υπενθυμίζεται ότι η Παγκόσμια Κοινότητα Ro-Ro ξεκίνησε την άνοιξη του 2024 κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Έξυπνων Εμπορευματικών Μεταφορών στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.
Κατά την ίδρυσή της, εκπρόσωποι της NYK Line υπογράμμισαν ότι «μέσω δίκαιων και διαφανών συζητήσεων», τα συμμετέχοντα μέλη θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη διεθνών λογιστικών οδηγιών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου οι οποίες θα βοηθήσουν στην εκκαθάριση της πορείας προς το μηδενικό καθαρό αποτύπωμα.
www.worldenergynews.gr






