Χρηματιστήριο & Αγορές

ΑΧΙΑ: Ικανοποίηση για τα αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο α΄τρίμηνο - Σύσταση αγοράς με τιμή - στόχο τα 27,4 ευρώ

ΑΧΙΑ: Ικανοποίηση για τα αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο α΄τρίμηνο - Σύσταση αγοράς με τιμή - στόχο τα 27,4 ευρώ
Ικανοποίηση της ανάλυσης της AXIA για την άνοδο του περιθωρίου EBITDA στο πρώτο τρίμηνο - Σημαντικές προσδοκίες από την εκμτετάλλευση της Αττικής Οδού, του ΒΟΑΚ και asset το δικαίωμα πώλησης του 50% της Αμφιλοχίας από την Masdar στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δημοσίευσε μια ισχυρή σειρά αποτελεσμάτων για το Α' τρίμηνο του 2025, τα οποία διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των προσδοκιών της αγοράς. Η απόδοση οφείλεται στην αυξημένη κερδοφορία από τις παραχωρήσεις (καθώς η Αττική Οδός ενοποιήθηκε για πρώτη φορά σε σχέση με το Α' τρίμηνο) και στα ισχυρά κέρδη από τις κατασκευές, καθώς η εταιρεία επωφελείται από το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο 6,7 δισ. ευρώ και το μείγμα των κατασκευαστικών έργων (περίπου 52% ιδιόκτητα έργα) που επιτρέπουν στον κλάδο να ανακοινώσει περιθώρια κέρδους ρεκόρ περιθώριο EBITDA 13,5%, αυξημένο κατά περίπου 230 μονάδες βάσης σε ετήσια βάση.

Τα έσοδα του Ομίλου για το Α' τρίμηνο του 2025 σημείωσαν αύξηση 49,0% σε ετήσια βάση (συνεχιζόμενες δραστηριότητες) στα 989,4 εκατ. ευρώ, με τα συγχρονισμένα κέρδη EBITDA να αυξάνονται στα 135,5 εκατ. ευρώ (+55,1% σε ετήσια βάση) και τα καθαρά κέρδη (εξαιρουμένων των μη λειτουργικών στοιχείων) στα 26,0 εκατ. ευρώ έναντι 27,1 εκατ. ευρώ το Α' τρίμηνο του 2024, καθώς τα κέρδη επηρεάστηκαν από τις αυξημένες αποσβέσεις και τα υψηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα.

Το καθαρό χρέος του ομίλου βάσει αναγωγής διαμορφώθηκε στα 169 εκατ. ευρώ, έναντι 153 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, ενώ το συνολικό προσαρμοσμένο καθαρό χρέος του ομίλου (συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων χρηματοδότησης έργων) αυξήθηκε ελαφρώς στα 3.287 εκατ. ευρώ έναντι 3.259 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024.

Θα επανεξετάσουμε τα αποτελέσματα του Α' τριμήνου του 2025 και θα επανέλθουμε με ενημερωμένες εκτιμήσεις. Σε κάθε περίπτωση, εκτός από την καλή τριμηνιαία απόδοση, σημειώνουμε τους σημαντικούς καταλύτες για τον όμιλο τις επόμενες περιόδους , που περιλαμβάνουν:

i) την παράδοση της Εγνατίας Οδού που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025 / αρχές του 2026 (είχαμε συμπεριλάβει την παράδοση την 1η Ιουλίου 2025 στην τελευταία μας έκθεση),

ii) την πλήρη εμπορική λειτουργία του CCGT 887MW στην Κομοτηνή,

iii) τις συζητήσεις για συνεργασία με την Motor Oil σχετικά με τον κλάδο συμβατικής ενέργειας, και

iv) το δικαίωμα πώλησης (put option) της Masdar για την πώληση του 50% του έργου της Αμφιλοχίας (μονάδα αντλιοστασίου 730MW) στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Oι εκτιμήσεις για την συνέχεια


Συνολικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δημοσίευσε ένα ικανοποιητικό σύνολο αποτελεσμάτων. Επισημαίνουμε τη σημαντική αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας του κατασκευαστικού κλάδου, μια τάση που προβλέπουμε ότι θα συνεχιστεί και τις επόμενες περιόδους, δεδομένου του ρεκόρ ανεκτέλεστου έργου της εταιρείας (το οποίο αν προσθέσουμε και το έργο στη Ρουμανία και τον αυτοκινητόδρομο Βόρειας Κρήτης VOAK πλησιάζει τα 9,0 δισ. ευρώ).

Παράλληλα, το περιθώριο EBITDA 13,5% στον κατασκευαστικό κλάδο είναι από τα υψηλότερα που έχουμε δει στον κλάδο και πιστεύουμε ότι ο τομέας, υποστηριζόμενος από το ευνοϊκό μείγμα που στρέφεται προς τα ίδια έργα, θα πρέπει να επιτρέψει στα περιθώρια κέρδους να παραμείνουν υψηλά μεσοπρόθεσμα.

Όσον αφορά τον τομέα των παραχωρήσεων, ο αντίκτυπος της Αττικής Οδού είναι προφανής, ενισχύοντας τα έσοδα και την κερδοφορία. Επισημαίνουμε την αύξηση της κυκλοφορίας, καθώς και το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο είναι το εποχικά ασθενέστερο τρίμηνο για την κυκλοφορία σε αυτούς τους αυτοκινητόδρομους, επομένως αναμένουμε ισχυρότερη απόδοση τα επόμενα τρίμηνα. Τονίζουμε ότι η κυκλοφορία δεν έχει ακόμη φτάσει τα επίπεδα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί πριν από την ελληνική κρίση, το 2008.

Τέλος, είμαστε ικανοποιημένοι με την απόδοση του τομέα της συμβατικής παραγωγής και προμήθειας ενέργειας, καθώς παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό στον τομέα της προμήθειας (επιθετική τιμολόγηση από ορισμένους συμμετέχοντες), η εταιρεία ανέφερε υψηλότερη λειτουργική κερδοφορία υποβοηθούμενη από την κάθετη ολοκλήρωσή της. Στο μέλλον, η εμπορική λειτουργία του CCGT Κομοτηνής θα είναι καθοριστική για τον κλάδο, αν και σημειώνουμε ότι αυτή η μονάδα θα ενοποιηθεί με τη μέθοδο της καθαρής θέσης (50%-50% με την Motor Oil).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης