Μετά την έξαρση της έντασης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν στη Μέση Ανατολή, η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο προειδοποίησαν τις εμπορικές ναυτιλιακές εταιρείες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές και να καταγράφουν όλα τα ταξίδια μέσω του βασικού σημείου διαμετακόμισης πετρελαίου στον κόσμο, του Στενού του Ορμούζ σύμφωνα με το Oil Price.
Το Ισραήλ εξαπέλυσε κατά τη διάρκεια της νύχτας μια σειρά συντονισμένων αεροπορικών επιδρομών στο Ιράν, στοχεύοντας πυρηνικές εγκαταστάσεις, μια αποφασιστική κίνηση όπως ανακοίνωσε για να αποτρέψει την Ισλαμική Δημοκρατία από το να γίνει πυρηνική δύναμη.
Το Ιράν έχει ορκιστεί αντίποινα και έχει εξαπολύσει drones στο Ισραήλ την Παρασκευή.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία φοβάται ότι μια κλιμάκωση θα μπορούσε να πλήξει εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν γύρω από το Ιράν.
Έτσι, οι ελληνικές και βρετανικές αρχές έχουν συμβουλεύσει τα πλοία που φέρουν τις σημαίες τους να αποφεύγουν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, σύμφωνα με ανακοινώσεις και συμβουλές που είδε το Reuters.
«Λόγω των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και της κλιμάκωσης των στρατιωτικών ενεργειών στην ευρύτερη περιοχή, το (ελληνικό) Υπουργείο Ναυτιλίας... καλεί επειγόντως τις ναυτιλιακές εταιρείες να στείλουν... τα στοιχεία των ελληνικών πλοίων που πλέουν στη θαλάσσια περιοχή του Πορθμού του Ορμούζ», δήλωσε η ναυτιλιακή ένωση της Ελλάδας, όπως μεταδόθηκε από το Reuters.
Αξιολογήσεις απειλών
Η Υπηρεσία Ναυτιλιακού Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) ανέφερε σε έκθεση την Παρασκευή ότι «τα γεγονότα των τελευταίων 24 ωρών έχουν αυξήσει την πιθανότητα περιφερειακής σύγκρουσης σε Σημαντική».
Συμβουλεύει ότι «οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές θα συνεχίσουν να διεξάγουν διεξοδικές αξιολογήσεις απειλών και κινδύνων πολύ πριν από την είσοδό τους στον Αραβικό Κόλπο και να εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας και μετριασμού του κινδύνου κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων τους στην περιοχή».
Η απειλή παραμένει αυξημένη μέχρι νεωτέρας για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στον Αραβικό Κόλπο, το Πορθμό του Ορμούζ και τη Βόρεια Αραβική Θάλασσα, δήλωσε η UKMTO.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι συμμετέχοντες στην αγορά πετρελαίου φοβούνται μια πιθανή διαταραχή του εφοδιασμού με πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή σε περίπτωση περαιτέρω κλιμάκωσης. Το χειρότερο σενάριο θα ήταν το κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ, της πιο ζωτικής σημασίας οδού μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο. Περισσότερα από 20 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου - περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας ημερήσιας κατανάλωσης - διέρχονται από το Στενό κάθε μέρα.
www.worldenergynews.gr






