Η νέα έκθεση της Eurelectric με τίτλο «Power to People» εξετάζει τις προκλήσεις της συμμετοχικής ενεργειακής μετάβασης και αναδεικνύει ένα ελληνικό παράδειγμα που ήδη φέρνει αποτελέσματα
Η πορεία της Ευρώπης προς ένα απανθρακοποιημένο και ηλεκτροδοτούμενο μέλλον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές εκατομμυρίων νοικοκυριών.
Μέσα από την καθημερινή τους κατανάλωση, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας χρηματοδοτούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ηλεκτρικής ενέργειας – από τις υποδομές και την καινοτομία έως την ανθεκτικότητα των δικτύων και την καθαρή παραγωγή.
Οι ανάγκες, οι συμπεριφορές και οι προσδοκίες τους θα καθορίσουν την πορεία της ενεργειακής μετάβασης.
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης – που εξυπηρετούν περισσότερα από 300 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις – υιοθετούν μια επιδραστική προσέγγιση για την ενδυνάμωση των οικιακών καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης.
Η ενεργειακή μετάβαση χρειάζεται τη συμμετοχή όλων – και οι πάροχοι ρεύματος αναλαμβάνουν δράση για να μη μείνει κανείς πίσω
Η νέα έκθεση της Eurelectric με τίτλο «Power to People» εξετάζει τις προκλήσεις της συμμετοχικής ενεργειακής μετάβασης και αναδεικνύει ένα ελληνικό παράδειγμα που ήδη φέρνει αποτελέσματα.
Σύμφωνα με δεδομένα έρευνας που ανέθεσε η Eurelectric, παρότι το 80% των Ευρωπαίων επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, μόλις το 23% έχει υιοθετήσει λύσεις βασισμένες στον ηλεκτρισμό. Για να καλυφθεί αυτό το χάσμα, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη δεσμεύονται σε πέντε συγκεκριμένες δράσεις:
1)Έξυπνη επικοινωνία μέσω εξατομικευμένων, πολυγλωσσικών συμβουλών και ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο.
2)Συμπερίληψη όλων των καταναλωτών, όπως ευάλωτων ομάδων, ενοικιαστών και ψηφιακά αποκλεισμένων.
3)Ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας με προσωποποιημένες συμβουλές εξοικονόμησης, έξυπνα εργαλεία και υποστήριξη ανακαινίσεων.
4)Απλοποίηση των ενεργειακών υπηρεσιών με εύχρηστες εφαρμογές, αυτοματισμούς και βελτιωμένη πρόσβαση σε προϊόντα.
5)Προώθηση της ευελιξίας στη ζήτηση ώστε οι καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα και να ενισχύουν την ανθεκτικότητα των δικτύων.
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά παραδειγμάτων που δείχνουν πώς οι πάροχοι μπορούν να μετατρέψουν τους πολίτες σε ενεργούς συμμέτοχους της ενεργειακής μετάβασης.
Η ελληνική επιτυχία: myEnergy Coach από τον Όμιλο ΔΕΗ
Στην Ελλάδα, ο Όμιλος ΔΕΗ ανέπτυξε την πλατφόρμα myEnergy Coach, έναν ψηφιακό ενεργειακό σύμβουλο που προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις. Χάρη σε προηγμένα στατιστικά μοντέλα και υπολογισμούς, η πλατφόρμα δημιουργεί το ενεργειακό προφίλ ενός κτιρίου με ελάχιστα δεδομένα και συγκρίνει την κατανάλωση με παρόμοιες ιδιοκτησίες.
www.worldenergynews.gr
Μέσα από την καθημερινή τους κατανάλωση, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας χρηματοδοτούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ηλεκτρικής ενέργειας – από τις υποδομές και την καινοτομία έως την ανθεκτικότητα των δικτύων και την καθαρή παραγωγή.
Οι ανάγκες, οι συμπεριφορές και οι προσδοκίες τους θα καθορίσουν την πορεία της ενεργειακής μετάβασης.
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης – που εξυπηρετούν περισσότερα από 300 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις – υιοθετούν μια επιδραστική προσέγγιση για την ενδυνάμωση των οικιακών καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης.
Η ενεργειακή μετάβαση χρειάζεται τη συμμετοχή όλων – και οι πάροχοι ρεύματος αναλαμβάνουν δράση για να μη μείνει κανείς πίσω
Η νέα έκθεση της Eurelectric με τίτλο «Power to People» εξετάζει τις προκλήσεις της συμμετοχικής ενεργειακής μετάβασης και αναδεικνύει ένα ελληνικό παράδειγμα που ήδη φέρνει αποτελέσματα.
Σύμφωνα με δεδομένα έρευνας που ανέθεσε η Eurelectric, παρότι το 80% των Ευρωπαίων επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, μόλις το 23% έχει υιοθετήσει λύσεις βασισμένες στον ηλεκτρισμό. Για να καλυφθεί αυτό το χάσμα, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη δεσμεύονται σε πέντε συγκεκριμένες δράσεις:
1)Έξυπνη επικοινωνία μέσω εξατομικευμένων, πολυγλωσσικών συμβουλών και ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο.
2)Συμπερίληψη όλων των καταναλωτών, όπως ευάλωτων ομάδων, ενοικιαστών και ψηφιακά αποκλεισμένων.
3)Ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας με προσωποποιημένες συμβουλές εξοικονόμησης, έξυπνα εργαλεία και υποστήριξη ανακαινίσεων.
4)Απλοποίηση των ενεργειακών υπηρεσιών με εύχρηστες εφαρμογές, αυτοματισμούς και βελτιωμένη πρόσβαση σε προϊόντα.
5)Προώθηση της ευελιξίας στη ζήτηση ώστε οι καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα και να ενισχύουν την ανθεκτικότητα των δικτύων.
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά παραδειγμάτων που δείχνουν πώς οι πάροχοι μπορούν να μετατρέψουν τους πολίτες σε ενεργούς συμμέτοχους της ενεργειακής μετάβασης.
Η ελληνική επιτυχία: myEnergy Coach από τον Όμιλο ΔΕΗ
Στην Ελλάδα, ο Όμιλος ΔΕΗ ανέπτυξε την πλατφόρμα myEnergy Coach, έναν ψηφιακό ενεργειακό σύμβουλο που προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις. Χάρη σε προηγμένα στατιστικά μοντέλα και υπολογισμούς, η πλατφόρμα δημιουργεί το ενεργειακό προφίλ ενός κτιρίου με ελάχιστα δεδομένα και συγκρίνει την κατανάλωση με παρόμοιες ιδιοκτησίες.
Το myEnergy Coach προσφέρει προσωποποιημένες συστάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας, περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δυνατότητες ενεργειακής αναβάθμισης της κατοικίας, μέσω προκαθορισμένων διαδρομών για τον χρήστη.
Στο πεδίο των Αποκεντρωμένων Ενεργειακών Πόρων (DER), η πλατφόρμα έχει ήδη ενσωματώσει φωτοβολταϊκά στέγης, μαζί με τις υποδομές τους (μπαταρίες, έξυπνοι μετρητές), ενώ επίκειται η ενσωμάτωση αντλιών θερμότητας.
Υπάρχουν επίσης λειτουργίες παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο για αυτά τα συστήματα.
Να σημειωθεί τέλος, πως οι δεσμεύσεις της Eurelectric, συνοδεύονται από περισσότερες από 40 μελέτες περιπτώσεων που αναδεικνύουν πώς οι πάροχοι βοηθούν τους καταναλωτές να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς τους, να επιτυγχάνουν ενεργειακή και οικονομική εξοικονόμηση μέσω καινοτόμων λύσεων, να αυξάνουν τις επιλογές τους και να ενισχύουν την ενημέρωσή τους για μια πραγματικά συμπεριληπτική ενεργειακή μετάβαση.
Να σημειωθεί τέλος, πως οι δεσμεύσεις της Eurelectric, συνοδεύονται από περισσότερες από 40 μελέτες περιπτώσεων που αναδεικνύουν πώς οι πάροχοι βοηθούν τους καταναλωτές να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς τους, να επιτυγχάνουν ενεργειακή και οικονομική εξοικονόμηση μέσω καινοτόμων λύσεων, να αυξάνουν τις επιλογές τους και να ενισχύουν την ενημέρωσή τους για μια πραγματικά συμπεριληπτική ενεργειακή μετάβαση.
www.worldenergynews.gr






