Βυθίζεται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ (Oil Price)

Βυθίζεται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ (Oil Price)
Η Tesla βασίζεται τώρα σε ένα προσιτό μοντέλο που είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό και στον οδικό χάρτη αυτόνομης μεταφοράς για να ανακτήσει τη δυναμική της, αλλά οι άμεσες προοπτικές ανάπτυξης φαίνονται αμυδρές στην αγορά των ΗΠΑ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, προειδοποίησε ότι το τέλος της υποστήριξης της κυβέρνησης των ΗΠΑ για τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μερικά δύσκολα τρίμηνα», μετά την απότομη πτώση εσόδων και παραδόσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.

Δυσκολίες πάρα τις αυξήσεις στις πωλήσεις

Η Tesla βασίζεται τώρα σε ένα προσιτό μοντέλο που είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό και στον οδικό χάρτη αυτόνομης μεταφοράς για να ανακτήσει τη δυναμική της, αλλά οι άμεσες προοπτικές ανάπτυξης φαίνονται αμυδρές στην αγορά των ΗΠΑ.

Η προειδοποίηση έρχεται καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Σύμφωνα με την Rho Motion, 9,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 28% σε ετήσια βάση. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Κίνα ηγήθηκε, με 5,5 εκατομμύρια μονάδες, ακολουθούμενη από την Ευρώπη με 2 εκατομμύρια. Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική πρόσθεσε μόλις 900.000 μονάδες, μια μέτρια αύξηση 3% σε σχέση με πέρυσι, όπως ανέφερε η Electrek.

Σε αντίθεση με τα ισχυρά παγκόσμια στοιχεία, η αγορά των ΗΠΑ παραπαίει. Στοιχεία από την Cox Automotive δείχνουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 6,3% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας συνολικά τις 310.839 μονάδες. Αυτό σηματοδότησε μόνο την τρίτη τριμηνιαία πτώση σε ετήσια βάση από τότε που τα ηλεκτρικά οχήματα απέκτησαν μαζική απήχηση. Τα κίνητρα παρέμειναν υψηλά, με μέσο όρο 8.500 δολάρια ανά όχημα τον Ιούνιο (σχεδόν 15% της τιμής πώλησης), αλλά δεν κατάφεραν να πυροδοτήσουν πρόσθετη ζήτηση.

Οι αγορές στις ΗΠΑ

Οι παγκόσμιες παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν στα 384.122 οχήματα το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας μείωση 13,5% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το Reuters. Εν τω μεταξύ, η BYD ανέφερε αύξηση 16% στις παγκόσμιες παραδόσεις και αύξηση 46% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ξεπερνώντας την Tesla σε παγκόσμιο μερίδιο αγοράς BEV για το τρίμηνο.

Η General Motors παρέδωσε 46.280 ηλεκτρικά οχήματα στο δεύτερο τρίμηνο, υπερδιπλασιάζοντας τον όγκο της σε σχέση με ένα χρόνο πριν, και τώρα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Η Ford αύξησε επίσης τις πωλήσεις της, αλλά έχει επιβραδύνει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα υπό το βάρος των πιέσεων κόστους και των αναθεωρημένων κεφαλαιακών προτεραιοτήτων.

Η ζόρική πολιτική των ΗΠΑ

Το πολιτικό περιβάλλον των ΗΠΑ μεταβάλλεται ραγδαία. Το «Μεγάλο, Όμορφο Νομοσχέδιο», που υπέγραψε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ νωρίτερα αυτόν τον μήνα, καταργεί την ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα από την 1η Οκτωβρίου. Τερματίζει επίσης τις πιστώσεις για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα και εγκαταστάσεις οικιακών φορτιστών. Οι αναλυτές αναμένουν μια βραχυπρόθεσμη αύξηση στο τρίτο τρίμηνο από τους καταναλωτές που σπεύδουν να διεκδικήσουν παροχές πριν από την προθεσμία, ακολουθούμενη από μια βαθύτερη πτώση στο τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με το Reuters.

Τα κενά στις υποδομές επιδεινώνουν τους κινδύνους ζήτησης. Μέχρι τα μέσα του έτους, λιγότερες από 400 θύρες ταχείας φόρτισης είχαν ολοκληρωθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Υποδομών Ηλεκτρικών Οχημάτων ύψους 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, πολύ λιγότερο από τους στόχους. Το Reuters σημειώνει ότι αυτό το έλλειμμα θα μπορούσε να περιορίσει την υιοθέτηση, ειδικά εκτός των μητροπολιτικών περιοχών.

Η παγκόσμια δυναμική

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η δυναμική παραμένει ισχυρή. Η Κίνα αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 60% της παγκόσμιας παραγωγής νέων ενεργειακών οχημάτων, με τη βοήθεια των κάθετα ολοκληρωμένων αλυσίδων εφοδιασμού και των σταθερών κυκλοφοριών μοντέλων. Στην Ευρώπη, οι κινεζικές μάρκες κερδίζουν μερίδιο παρά τους νέους δασμούς, προσφέροντας φθηνά BEV που είναι χαμηλότερα από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Για τον ενεργειακό τομέα, αυτή η απόκλιση θα μπορούσε να είναι κακός οιωνός. Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας που βασίζονται στην αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας που σχετίζεται με τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) ενδέχεται να χρειαστεί να αναθεωρήσουν τις προβλέψεις προς τα κάτω. Οι παραγωγοί μπαταριών που αύξησαν την παραγωγή στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα εάν η ζήτηση μειωθεί. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες που συνδέονται με κινεζικές ή ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού ενδέχεται να συνεχίσουν να επωφελούνται από τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη.

Το τρίτο τρίμηνο μπορεί να επιφέρει μια προσωρινή αύξηση των όγκων στις ΗΠΑ, αλλά αυτό είναι πλέον ένα αρκετά εύθραυστο παιχνίδι. Η ικανότητα της Tesla να επανατοποθετηθεί με ένα μοντέλο χαμηλότερου κόστους ή να τηρήσει τις υποσχέσεις της για robotaxi, θα είναι το βασικό πράγμα που πρέπει να παρακολουθήσουν οι παρατηρητές που προσπαθούν να προβλέψουν την πορεία των ΗΠΑ. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ηλεκτρικά οχήματα ενσωματώνονται ολοένα και περισσότερο στο mainstream. Αλλά προς το παρόν, οι ΗΠΑ δεν αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο. Αντίθετα, μόλις που καταφέρνουν να συμβαδίσουν.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης