Ναυτιλία

OΙ Κινέζοι εισβάλουν στους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους της Αρκτικής

OΙ Κινέζοι εισβάλουν στους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους της Αρκτικής

Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της ασιατικής χώρας πλέουν στην περιοχή γύρω από τον Βόρειο Πόλο για να επωφεληθούν από τη συντόμευση από και προς τη «γηραιά» ήπειρο

Καθώς η καλοκαιρινή περίοδος πλοήγησης στην Αρκτική εντείνεται, αρκετές κινεζικές εταιρείες έχουν στείλει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Αρκτικής, με στόχο να επωφεληθούν από τη συντόμευση από και προς την Ευρώπη.

Η κινεζική εταιρεία Newnew Shipping συνεχίζει να επεκτείνει την προσφορά της στην Αρκτική από την πρώτη έναρξη της υπηρεσίας το 2023. Πέρυσι, η εταιρεία ολοκλήρωσε 13 ταξίδια κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής της Ρωσίας, μεταφέροντας περίπου 20.000 εμπορευματοκιβώτια.

Η εταιρεία διαθέτει επί του παρόντος 2 καράβια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από την Αρκτική, με τουλάχιστον τρία ακόμη από τα πλοία της να κατέχουν άδειες για τη διαδρομή.

Το Newnew Polar Bear αναχώρησε από τη Σαγκάη στις 16 Ιουλίου, ορίζοντας πορεία προς την Αρκτική, μετά από μια στάση στον κόλπο Nakhodka της Άπω Ανατολής της Ρωσίας.

Αναμένεται στο ρωσικό λιμάνι Akhangelsk έως τις 15 Αυγούστου.

Αυτή είναι η πρώτη επιστροφή του πλοίου στα αρκτικά και ευρωπαϊκά ύδατα από το 2023, όταν ενεπλάκη στο περιστατικό του Balticconnector στη Βαλτική Θάλασσα.

Οι έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το Newnew Polar Bear έσυρε την άγκυρά του για εκατοντάδες ναυτικά μίλια προκαλώντας ζημιές στην υποδομή του βυθού. Ο καπετάνιος του πλοίου παραμένει επί του παρόντος υπό δίκη στην Κίνα.

Το Newnew Star (χωρητικότητας 3.534 TEU), βρίσκεται καθοδόν από την Τιαντζίν, από όπου αναχώρησε στις 20 Ιουλίου, προς την Αγία Πετρούπολη.

Το ταξίδι θα διαρκέσει περίπου 4 εβδομάδες σε σύγκριση με περίπου 40-50 ημέρες για μια παραδοσιακή διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Το Hui Da 9 (πλοίο τροφοδοσίας 2.500 TEU που λειτουργεί από την Fujian Huihai Shipping Co Ltd), αναχώρησε από την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας στις 20 Ιουλίου με προορισμό το Ριζάο στην ανατολική Κίνα.

Η εταιρεία είναι ένας νεοεισερχόμενος στη ναυτιλία μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού της Ρωσίας. Η συντόμευση της Αρκτικής μπορεί να μειώσει κατά περίπου 3 εβδομάδες ένα ταξίδι μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Ανατολικής Ασίας.

 

Άδειες σε άλλα 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων    

Τουλάχιστον άλλα 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν λάβει άδειες για την αρκτική ναυτιλιακή διαδρομή της Ρωσίας.

Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα καράβια επιστροφής Newnew Panda 1, Xin Xin Tian 2 και Xin Xin Hai 1 και του Istanbul Bridge (πρώην Flying Fish 1). Πέρυσι, το Flying Fish 1 έγινε το μεγαλύτερο (4.890 TEU) και το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Panamax που ταξίδεψε στην Αρκτική.

Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων της Αρκτικής πρόκειται να λάβει ένα ακόμη περίπτερο τον επόμενο μήνα, όταν μια άλλη κινεζική εταιρεία εξειδικευμένων μεταφορών, η Sea Legend Shipping, αναμένεται να λανσάρει μια υπηρεσία τακτικών γραμμών μεταξύ Κίνας και βόρειας Ευρώπης.

Η εποχιακή προσφορά αποτελείται από ένα 18ήμερο ταξίδι μεταξύ Qingdao, Shanghai, Ningbo (όλη η Κίνα), Felixstowe (Αγγλία), Rotterdam (Ολλανδία), Hamburg (Γερμανία) και Gdansk (Πολωνία). Θα είναι η πρώτη υπηρεσία αυτού του είδους που θα συνδέει πολλά ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια κατά μήκος της ίδιας διαδρομής.

Οι φορείς εκμετάλλευσης χρησιμοποιούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χαμηλής κατηγορίας πάγου όσο και συμβατικά καράβια χωρίς κατηγορία πάγου. 

 

Εν αναμονή επόμενων σχεδίων

Προς το παρόν, η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Αρκτικής περιορίζεται σε μια περίοδο 4-5 μηνών μεταξύ Ιουλίου και Νοεμβρίου.

Ωστόσο, οι κινεζικές εταιρείες στοχεύουν στην έναρξη δρομολογίων όλο το χρόνο μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού έως το 2030.

Σε συνεργασία με την Rosatom (κρατική εταιρεία της Ρωσίας), η Newnew Shipping αναμένει να κάνει παραγγελία για 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Arc7 ice-class, το καθένα με χωρητικότητα 4.400 TEU.

Μένει να δούμε αν η διαδρομή μπορεί να μετατραπεί σε διάδρομο μεταφοράς όλο το χρόνο.

Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα ανακοινώσει σχέδια για τη διευκόλυνση της ναυτιλίας όλο το χρόνο κατά μήκος της διαδρομής, αλλά μέχρι στιγμής μόνο ένας μικρός αριθμός δοκιμαστικών ταξιδιών έχει διασχίσει τη διαδρομή κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης