Η Ford θα επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή μιας νέας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, παρά την κατάργηση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Οι επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η επένδυση, στο εργοστάσιο συναρμολόγησης του στο Λούισβιλ και στο πάρκο μπαταριών BlueOval στο Μίσιγκαν, θα «δημιουργήσει ή θα εξασφαλίσει» έως και 4.000 θέσεις εργασίας για την παραγωγή της σειράς ηλεκτρικών οχημάτων που θα ξεκινήσει με ένα pickup που θα έχει τιμή μόλις 30.000 δολάρια, και την κατασκευή προηγμένων μπαταριών LFP για ηλεκτρικά οχήματα.
Το pickup και τα μελλοντικά μοντέλα της νέας οικογένειας θα παράγονται με τη νέα πλατφόρμα Universal EV της Ford, η οποία υπόσχεται να κάνει τα αυτοκίνητα τόσο προσιτά όσο και υψηλής ποιότητας. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης έχει προγραμματιστεί για το 2027, δήλωσε επίσης η Ford.
«Υιοθετήσαμε μια ριζοσπαστική προσέγγιση σε μια πολύ δύσκολη πρόκληση: Να δημιουργήσουμε προσιτά οχήματα που θα ευχαριστούν τους πελάτες με κάθε τρόπο που έχει σημασία - σχεδιασμό, καινοτομία, ευελιξία, χώρο, οδηγική απόλαυση και κόστος ιδιοκτησίας - και να το κάνουμε με Αμερικανούς εργαζόμενους», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ.
Οι απώλειες της εταιρίας
Η Ford, όπως και οι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, χάνει δισεκατομμύρια από την περιπέτειά της με τα ηλεκτρικά οχήματα, παρά τις επιδοτήσεις, τα φορολογικά κίνητρα και μια μαζική εκστρατεία που προωθεί τα ηλεκτρικά οχήματα ως καλύτερη εναλλακτική λύση στα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια, η Ford έχει συσσωρεύσει ζημίες 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τους New York Times. Από αυτά, 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια χάθηκαν μόνο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έχουν επιβραδυνθεί, με το σύνολο του πρώτου εξαμήνου να μειώνεται κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι λίγο περίεργο το γεγονός ότι η Ford διπλασιάζει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά υπό την κυβέρνηση Τραμπ, η οποία σαφώς δεν αγαπά τα οχήματα με μπαταρία. Ίσως το μέγεθος της επένδυσης στην τοπική παραγωγική ικανότητα να μαλακώσει τις καρδιές στην Ουάσινγκτον.
www.worldenergynews.gr






