Ναυτιλία

Τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία (Reuters)

Τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία (Reuters)
Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι εδώ θα δούμε την πραγματική μετατόπιση του όγκου σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα"

Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς θα τεθούν σε ισχύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών, σε αντίθεση με τη μετάβαση stop-start προς το παρόν, δήλωσαν στελέχη της ναυτιλίας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη την Τρίτη.

Μετατόπιση των ναυτιλιακών καυσίμων

Η απογείωση σε αυτήν τη δεκαετία αναμένεται να είναι σταδιακή, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν παράγοντες όπως η αστάθεια του εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα, αλλά αναμένονται κέρδη τα επόμενα 10 χρόνια.

"Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι εδώ θα δούμε την πραγματική μετατόπιση του όγκου σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα", δήλωσε η Emma Mazhari, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Maersk Oil Trading. Οι κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένου του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας εκπομπών και των προτύπων ναυτιλιακών καυσίμων, οδηγούν τη μετατόπιση, δήλωσε ο Mazhari.

«Μπορούμε ήδη να δούμε τώρα που ανεφοδιάζουμε την Ευρώπη με καύσιμα, υπάρχει αυξημένη προσφορά καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα... οπότε σίγουρα έρχονται πολλές αλλαγές», είπε.

Λόγω της αναμενόμενης αλλαγής, η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία ενός καυσίμου.

«Εάν επενδύσουμε σε νέα περιουσιακά στοιχεία τώρα, πρέπει να είναι διπλού καυσίμου, ώστε να έχουμε και την επιλογή να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να ανακτήσουμε τις επενδύσεις σε μακροπρόθεσμη κλίμακα», δήλωσε ο Mazhari.

Η μείωση εκπομπών

Ο Takeshi Hashimoto, Διευθύνων Σύμβουλος της δεύτερης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ιαπωνίας, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), δήλωσε στο συνέδριο ότι τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα επικεντρωθούν πρώτα στη μείωση των εκπομπών μέσω «αποδεδειγμένων προϊόντων» όπως το LNG και η μεθανόλη. Η MOL διερευνά επίσης επιθετικά τη χρήση της αιολικής ενέργειας για την υποστήριξη των συστημάτων πρόωσης πλοίων, είπε.

Ο Hashimoto πρόσθεσε ότι η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλία βρίσκεται σε μια περίοδο «σταματήματος και ξεκίνημα», αν και η ανάπτυξη καυσίμων πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως η πράσινη αμμωνία, η πράσινη μεθανόλη και το βιομεθάνιο, θα είναι επιτακτική ανάγκη για τον κλάδο μακροπρόθεσμα.

Ο ναυτιλιακός κλάδος διερευνά εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα για να μειώσει την εξάρτησή του από το πετρέλαιο, καθώς προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα που έχει θέσει ο Διεθνής

Ο ρόλος της γεωπολιτικής αστάθειας

Ένα στέλεχος της Tata NYK Shipping δήλωσε ότι ανεξάρτητα από τη γεωπολιτική αστάθεια, η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.

«Η απαλλαγή από τον άνθρακα ως αναγκαιότητα και στρατηγική για τους πλοιοκτήτες θα υπάρχει παρά τα όσα ακούμε από τον Λευκό Οίκο», δήλωσε ο Amitabh Panda, διευθύνων σύμβουλος της Tata NYK Shipping, μιας κοινοπραξίας μεταξύ της ινδικής Tata Steel και της ιαπωνικής NYK Line. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι το μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο περιπλέκει τη λήψη εταιρικών αποφάσεων.

«Δεν είμαστε πολύ σίγουροι πότε και πόσα να επενδύσουμε, επομένως η κατανομή κεφαλαίου αποτελεί ζήτημα».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης