Merz: Η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται χρόνο για την πορεία προς τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας  

Merz: Η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται χρόνο για την πορεία προς τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας   

Ο Γερμανός καγκελάριος αντιτίθεται στο αυστηρό όριο της ΕΕ για τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης από το 2035 - Η ΕΕ στοχεύει σε μείωση του CO2 κατά 100% από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035 - Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν  μεγαλύτερες προθεσμίες, ευρύτερους ορισμούς τεχνολογίας

 

 

 

 Ο γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz δεσμεύτηκε να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει αυστηρό όριο για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από συνάντηση με στελέχη κορυφαίων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών την Πέμπτη.

"Αν πετύχω τον στόχο μου, και θα κάνω ό,τι μπορώ για να το πετύχω αυτό, δεν θα υπάρξει τέτοια αυστηρή μείωση το 2035", δήλωσε ο Merz σε συνέντευξη Τύπου μετά τη συνάντηση.

Η πορεία προς την ηλεκτρική κινητικότητα θα συνεχιστεί και πιθανότατα θα είναι η κεντρική τεχνολογία των επόμενων ετών, δήλωσε ο Merz, αλλά τόνισε ότι η βιομηχανία χρειάζεται χρόνο για να ανακαλύψει δρόμους προς τα εμπρός με εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Η Hildegard Mueller, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, υποστήριξε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να ενσωματώσει τις προτάσεις του κλάδου σχετικά με τον τρόπο μείωσης των εκπομπών και διατήρησης της ανταγωνιστικότητας.

«Οι τεχνικές επιλογές βοηθούν τώρα, συμβάλλοντας στη διασφάλιση θέσεων εργασίας σήμερα», δήλωσε η Mueller.

Ο Merz ανακοίνωσε επίσης επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για την υποστήριξη των αγορών ηλεκτρικών οχημάτων από νοικοκυριά μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος νωρίτερα την Πέμπτη.

 
Τι ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

 
Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο τη μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά έως το 2035, με ενδιάμεσους στόχους το 2030, κάτι που έχει θεωρηθεί ότι σημαίνει το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα νέα οχήματα. Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, που αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα και τους δασμούς των ΗΠΑ, υποστηρίζουν ότι το χρονοδιάγραμμα είναι μη ρεαλιστικό.

Προτρέπουν τις Βρυξέλλες να παρατείνουν τις προθεσμίες συμμόρφωσης και να διευρύνουν τον ορισμό των αποδεκτών τεχνολογιών.

Ο υπουργός Οικονομικών Lars Klingbeil, του οποίου οι Σοσιαλδημοκράτες έχουν διχαστεί επί του θέματος, δήλωσε ότι το κόμμα θα μπορούσε να υποστηρίξει την επιτρεπόμενη χρήση συστημάτων επέκτασης αυτονομίας, plug-in υβριδικών και ανάμειξης νέων καυσίμων μετά το 2035.

«Για εμάς, αυτή είναι επίσης μια πορεία που θεωρούμε απολύτως εφικτή», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου.

Ο επικεφαλής της VW,  Oliver Blume, δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa ότι συμφωνεί ότι η ηλεκτρική κινητικότητα είναι η τεχνολογία του μέλλοντος, αλλά ότι από τη σημερινή οπτική γωνία, η προθεσμία του 2035 για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μη ρεαλιστική.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, δήλωσε επίσης ότι ένα ορισμένο ποσοστό εξαιρετικά αποδοτικών, ηλεκτροκίνητων κινητήρων εσωτερικής καύσης θα πρέπει να επιτραπεί μετά το 2035.

«Χρειαζόμαστε ακόμη μερικούς παράπλευρους δρόμους», δήλωσε στο περιοδικό Business Publication Manager σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη πριν από τη συνάντηση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης