"Υπάρχουν τόσα πολλά για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά έχουμε χάσει την αυτόνομη οδήγηση", δήλωσε ο Markus Villig, Διευθύνων Σύμβουλος της Bolt ο οποίος πρόκειτοι να συναντηθεί με την επικεφαλής τεχνολογίας της ΕΕ Henna Virkkunen την Παρασκευή
Η Ευρώπη πρέπει να δώσει τουλάχιστον την ίδια προσοχή στα αυτόνομα αυτοκίνητα όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα, εάν θέλει να διαδραματίσει ρόλο σε μία από τις βασικές τεχνολογίες της επόμενης δεκαετίας, δήλωσε την Παρασκευή ο Διευθύνων Σύμβουλος της εσθονικής εταιρείας μεταφοράς και διανομής φαγητού Bolt σύμφωνα με το Reuters.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες απασχολούν εκατομμύρια σε όλη την ήπειρο, αγωνίζονται να συμβαδίσουν με την ανάπτυξη ξένης τεχνολογίας, ιδίως από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
"Υπάρχουν τόσα πολλά για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά έχουμε χάσει την πλοκή της αυτόνομης οδήγησης", δήλωσε σε μια μικρή ομάδα δημοσιογράφων ο Markus Villig, Διευθύνων Σύμβουλος της Bolt ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας της αμερικανικής Uber. "Θα είναι η βασική τεχνολογία."
Η αυτόνομη οδήγηση κυριαρχείται από αμερικανικές εταιρείες όπως η θυγατρική thw Alphabet, Waymo και Tesla, και τους κινέζους ανταγωνιστές Baidu, WeRide και Pony.ai. Η Waymo σχεδιάζει να λανσάρει αυτόνομες υπηρεσίες μεταφοράς με ταξί στο Λονδίνο τον επόμενο χρόνο.
Στρατηγική τεχνολογία
H Bolt αναμένεται να κερδίσει από την έναρξη του "robotaxi", αλλά ο Villig δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να το αναγνωρίσει ως στρατηγική τεχνολογία, με επιπτώσεις στην ασφάλεια, και να μην βασίζεται μόνο στις εισαγωγές.
Ο Villig, ο οποίος επρόκειτο να συναντηθεί με την επικεφαλής τεχνολογίας της ΕΕ Henna Virkkunen την Παρασκευή, δήλωσε ότι η ΕΕ δαπανά δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε διάφορα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ελάχιστα σε λογισμικό αυτόνομης οδήγησης. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να προσφέρουν κάποιες επενδύσεις, αλλά δεν φαίνεται να είναι έτοιμες να κατασκευάσουν τα δικά τους συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Η ΕΕ επιθυμεί να ενισχύσει την ψηφιακή της κυριαρχία, μειώνοντας την εξάρτηση της Ευρώπης από τις αμερικανικές μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες σε υπηρεσίες cloud και δικτύου και τεχνητή νοημοσύνη. Ο Villig δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει επίσης να αποφύγει να επιτρέψει σε μεγάλους ξένους παίκτες να εισέλθουν και να συντρίψουν μικρότερους τοπικούς ανταγωνιστές, όπως είχε συμβεί σε άλλους τεχνολογικούς τομείς.
Πρότεινε ότι θα μπορούσαν να προσφερθούν επιδοτήσεις σε ανερχόμενους παίκτες της ΕΕ και ίσως να τους παρασχεθούν αποκλειστικές άδειες για τη λειτουργία ρομποταξί σε συγκεκριμένες πόλεις ή περιοχές για μια ορισμένη περίοδο, ώστε να τους επιτραπεί να αναπτύξουν την κλίμακα.
www.worldenergynews.gr






