Ναυτιλία

Ο ΙΜΟ ανέβαλε για ένα χρόνο την απόφαση για την τιμή άνθρακα στην ναυτιλία υπό την πίεση των ΗΠΑ

Ο ΙΜΟ ανέβαλε για ένα χρόνο την απόφαση για την τιμή άνθρακα στην ναυτιλία υπό την πίεση των ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ και η Σαουδική Αραβία αντιτίθενται σθεναρά στην τιμή άνθρακα στη ναυτιλία -Η Σ.Αραβία κατέθεσε την Παρασκευή πρόταση για την αναβολή των συζητήσεων για ένα έτος, η οποία εγκρίθηκε με απλή πλειοψηφία 57 χωρών, ενώ 49 ψήφισαν κατά, οι οποίες επιδίωξαν να συνεχιστεί η συμφωνία 

Η πλειοψηφία των χωρών στον οργανισμό ναυτιλίας του ΟΗΕ ψήφισε την Παρασκευή την αναβολή κατά ένα έτος της απόφασης για την παγκόσμια τιμή άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνίαγια το μέτρο μείωσης των εκπομπών εν μέσω πιέσεων των ΗΠΑ.

Η απόφαση για την αναβολή της συμφωνίας αποτελεί πλήγμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Βραζιλίας, οι οποίες πιέζουν για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να γίνει πιο πράσινη και να θεσπίσει έναν μηχανισμό τιμολόγησης για την απαλλαγή από τον άνθρακα.

Η Ουάσινγκτον και το Ριάντ, οι δύο μεγαλύτεροι παραγωγοί πετρελαίου στον κόσμο, αντιτάχθηκαν σθεναρά στην τιμή άνθρακα στη ναυτιλία κατά τη διάρκεια συνομιλιών στο Λονδίνο στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Η κυβέρνηση Τραμπ επιδιώκει να ενισχύσει την οικονομική ισχύ των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων αναλαμβάνοντας μεγαλύτερο ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία, και έχει χρησιμοποιήσει τους δασμούς ως όπλο για να αποσπάσει καλύτερους όρους από τους εμπορικούς εταίρους της Ουάσινγκτον.

Μετά από ημέρες διαφωνιών, η Σαουδική Αραβία κατέθεσε την Παρασκευή πρόταση για την αναβολή των συζητήσεων για ένα έτος, η οποία εγκρίθηκε με απλή πλειοψηφία 57 χωρών, ενώ 49 ψήφισαν κατά, οι οποίες επιδίωξαν να συνεχιστεί η συμφωνία.

Οι ΗΠΑ δεν θα στηρίξουν τον φόρο

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κάλεσε τα κράτη μέλη του ΙΜΟ την Πέμπτη να ψηφίσουν όχι, λέγοντας στην πλατφόρμα του Truth Social ότι η Ουάσινγκτον «δεν θα υποστηρίξει αυτόν τον παγκόσμιο πράσινο νέο φόρο απάτης στη ναυτιλία και δεν θα τον τηρήσει με κανέναν τρόπο».
«Η καθυστέρηση αφήνει τον ναυτιλιακό τομέα να βυθίζεται στην αβεβαιότητα», δήλωσε ο Φάιγκ Αμπάσοφ, διευθυντής ναυτιλίας στην περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment.

Ο ΙΜΟ κατέληξε σε μια προκαταρκτική συμφωνία για να χρεώσει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για τις εκπομπές τον Απρίλιο, αφού οι ΗΠΑ αποσύρθηκαν από τις σχετικές συνομιλίες, ωθώντας την Ουάσινγκτον να απειλήσει ότι θα χρησιμοποιήσει περιορισμούς βίζας και κυρώσεις σε χώρες που ψήφισαν υπέρ.
Ο ΙΜΟ, ο οποίος περιλαμβάνει 176 χώρες μέλη, είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση της ασφάλειας και της προστασίας της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της ρύπανσης. να προσθέσει στις ανησυχίες για το εμπόριο και το κλείσιμο.

«Ας μην πανηγυρίζουμε. Υπάρχουν ανησυχίες που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΔΝΟ, Αρσένιο Ντομίνγκεζ, στους συνέδρους στις τελικές τους παρατηρήσεις.
Η παγκόσμια ναυτιλία ευθύνεται για σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται δια θαλάσσης και οι εκπομπές αναμένεται να εκτοξευθούν χωρίς έναν συμφωνημένο μηχανισμό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης