Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Μειωμένες οι ινδικές εξαγωγές χάλυβα προς την Ευρώπη ενόψει του νέου CBAM

Μειωμένες οι ινδικές εξαγωγές χάλυβα προς την Ευρώπη ενόψει του νέου CBAM
Η Ινδία, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αργού χάλυβα μετά την Κίνα, στέλνει περίπου τα 2/3 των εξαγωγών της στην Ευρώπη 
Οι εξαγωγές χάλυβα της Ινδίας προς την Ευρώπη αναμένεται να μειωθούν από τον επόμενο μήνα, όταν θα τεθεί σε ισχύ ο νέος ευρωπαϊκός φόρος άνθρακα (CBAM) ωθώντας τα ινδικά χαλυβουργεία να αναζητήσουν νέους αγοραστές στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με στελέχη της βιομηχανίας και αναλυτές.

Από την 1η Ιανουαρίου, οι εισαγωγές χάλυβα στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο θα επιβαρύνονται με φόρο άνθρακα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM), ο οποίος θα ισχύει επίσης για τσιμέντο, ηλεκτρισμό, λιπάσματα και άλλα προϊόντα.
 
Η Ινδία, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αργού χάλυβα μετά την Κίνα, στέλνει περίπου τα 2/3 των εξαγωγών της στην Ευρώπη.

Τι λένε οι ειδικοί

Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι ινδικές χαλυβουργίες θα χρειαστεί να μειώσουν τις εκπομπές τους.

«Αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να παράγουμε με πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους και οι εταιρείες προετοιμάζονται για συμμόρφωση, αλλά εξετάζουν και εναλλακτικές αγορές», δήλωσε στο Reuters η Άρουνα Σάρμα, πρώην γραμματέας του υπουργείου Χάλυβα της Ινδίας.

Ο Σαντίπ Πάουντρικ, κορυφαίος διοικητικός αξιωματούχος του υπουργείου, υπενθύμισε ότι το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής γίνεται σε υψικαμίνους, οι οποίες έχουν υψηλότερες εκπομπές, ενώ η επέκταση της δυναμικότητας αυτών των μονάδων αποτελεί πρόσθετη ανησυχία.
 
Σύμφωνα με το Global Energy Monitor, η πρόσθετη σχεδιαζόμενη δυναμικότητα παραγωγής θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 680 εκατ. τόνους ισοδύναμων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Παράλληλα, οι ινδικοί χαλυβουργικοί όμιλοι σχεδιάζουν νέα επενδυτικά έργα για την αύξηση της παραγωγής, καθώς η εγχώρια ζήτηση —τροφοδοτούμενη από κρατικές δαπάνες σε υποδομές— συνεχίζει να αυξάνεται. «Οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν ακόμη να βρουν τρόπο να αντιμετωπίσουν τον CBAM», σημείωσε ο Ράβι Σόντα, αναλυτής της Elara Capital. «Βραχυπρόθεσμα, αναμένεται να επιβραδύνει τις εξαγωγές της Ινδίας προς την ΕΕ».
 
Μία λύση είναι η χρήση ηλεκτρικών κλιβάνων τόξου, οι οποίοι εκπέμπουν πολύ λιγότερο άνθρακα σε σχέση με τις συμβατικές υψικαμίνους.

Δύο στελέχη μεγάλων ινδικών χαλυβουργιών, που μίλησαν ανώνυμα, δήλωσαν ότι οι εταιρείες έχουν περιορισμένη εικόνα για τον τρόπο υπολογισμού του νέου φόρου. «Περίπου το 60% των εξαγωγών μας κατευθύνεται στην Ευρώπη και θέλουμε να γνωρίζουμε ποιος θα είναι ο συντελεστής και αν θα είναι εταιρικά διαφοροποιημένος», ανέφερε ένα από τα στελέχη.
 
Ο φόρος θα αυξήσει το κόστος των εξαγωγών ινδικού χάλυβα στην ΕΕ, ιδίως προϊόντων που παράγονται σε υψικαμίνους, ασκώντας πίεση στα περιθώρια κέρδους και στο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, εκτός εάν οι παραγωγοί μειώσουν τις εκπομπές τους, σημείωσε ο Λακσμανάν Ρ., επικεφαλής εταιρικών αναλύσεων Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας στη CreditSights στη Σιγκαπούρη. Για να αντισταθμίσουν τη μείωση των εξαγωγών προς την Ευρώπη, τα ινδικά χαλυβουργεία στρέφονται στις αγορές της Μέσης Ανατολής, προσφέροντας ταχύτερες παραδόσεις και ευέλικτους όρους πληρωμής, σύμφωνα με τον Σανκχαντίπ Μουκερτζί, αναλυτή της CRU Group στο Λονδίνο.
 
www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης