Ναυτιλία

Μαρινάκης, Προκοπίου: Λάθος η εμμονή των κυρώσεων - Χατζηιωάννου: Ο πόλεμος καθυστερεί την πράσινη μετάβαση

Μαρινάκης, Προκοπίου: Λάθος η εμμονή των κυρώσεων - Χατζηιωάννου: Ο πόλεμος καθυστερεί την πράσινη μετάβαση
Ηχηρή παρουσία κορυφαίων εφοπλιστών στο συνέδριο της Capital Link
Οξεία αντίδραση εκδήλωσαν οι Έλληνες εφοπλιστές κατά της διαχείρισης της παρατεταμένης πολεμικής εμπλοκής που έχει ακολουθήσει η ευρωπαϊκή πλευρά ενάντια στην Ρωσίας στο συνέδριο της Capital Link που έλαβε χώρα την Δευτέρα 6 Ιουνίου. Έχει σημασία ότι τόσο ο εκδότης Ε.Μαρινάκης, όσο και ο έμπειρος Γ.Προκοπίου που μάλιστα έχει πραγματοποιήσει στρατηγικές συμφωνίες στον τομέα του LNG με τους Γερμανούς επέκριναν την πολιτική των νέων κυρώσεων. Τo συνέδριο της Capital Link που προαναγγέλει τα Ποσειδώνεια και είναι το σημαντικότερο στον χώρο της ναυτιλίας διεξήχθη στον Αστέρα Βουλιαγμένης και οργανώθηκε από τους Νικόλαο και Όλγα Μπορνόζη.

Αναφερόμενος στο ζήτημα του πολέμου ο κ. Μαρινάκης είπε, ότι ποτέ στο παρελθόν δεν έχουμε δει τόσο κοντά μας γεωπολιτικές αναταράξεις αυτού του μεγέθους, που έχουν, όπως είναι φυσικό άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία. Η απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο δημιουργεί μεν ευκαιρίες, αλλά δεν μπορεί να γίνει εν μια νυχτί. Η Ευρώπη κινείται σε λάθος κατεύθυνση αντί να αναζητεί μια ειρηνευτική λύση, πηγαίνει σε περαιτέρω κυρώσεις, με αποτέλεσμα να την πληρώνει ο καταναλωτής.
Η Ινδία για πράδειγμα αγοράζει από την Ρωσία πετρέλαιο σε μεγάλο discount και το στέλνει σε εμάς, που ζημιονόμαστε, ανέφερε σαν παράδειγμα.
Έτσι αντί να τιμωρούμε την Ρωσία, τιμωρούμε τους εαυτούς μας και η οικονομία που πλήττεται απειλείται με ύφεση.

Στην ίδια γραμμή τέθηκε και η κρίση του κυρίου Γιώργου Προκοπίου, που μίλησε για μια νέα πραγματικότητα μετά την εισβολή, με χαμένη την Ευρώπη και ευνοημένους την Κίνα και την Ινδία.
Εδώ, όπως είπε ο πλοικτήτης, επήλθε σύγχυση μεταξύ του επιθυμητού και του εφικτού, το plan b επί της ουσίας δεν ήταν ποτέ σε ισχύ.
Και μην ξεχνάμε ότι το πετρέλαιο ήταν στα 100 δολάρια/ βαρέλι πριν την εισβολή.

Χαρακτήρισε την πολεμική εμπλοκή σαν την μεγαλύτερη γκάφα ( miscalculation )  του αιώνα, συμπληρώνοντας ότι οι κυρώσεις ποτέ δεν λειτουργούν.
Οι Ιρανοί έγιναν πιο ισχυροί και ανταγωνιστικοί μετά την σηληρή δοκιμασία, σημείωσε.
Αυτή την στιγμή κυριαρχεί η αβεβαιότητα, αλλά η αγορά θα είναι καλύτερη στο τέλος του χρόνου, καθώς όλες οι διαπραγματεύσεις προσαρμόζονται στη νεά πραγματικότητα.

H πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία επηρεάζεται

Ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου από την πλευρά του, είχε αναφερθεί πριν από λίγο, στις καθυστερήσεις που προκαλεί η ανοήτη, όπως την χρακτήρισε, πολεμική εμπλοκή σε σχέση με την λήψη αποφάσεων για την πράσινη στροφή και την απανθρακοποίηση στη ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι η Safe Bulk είχε προχωρήσει ήδη σε σειρά κινήσεων στην κατεύθυνση αυτή μέσα στο 2021.
Μέσα στην αβεβαιότητα που κυριαρχεί δεν μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά στην παρούσα φάση, ούτε ποιά θα αποδειχθεί η κατάλληλη νέα τεχνολογία, ούτε ποιό θα είναι το κατάλληλο πράσινο εναλλακτικό καύσιμο, αν θα είναι για παράδειγμα η μεθανόλη, τα βιοκαύσιμα ή οτιδήποτε άλλο. Θα χρειασθούν 6-12 μήνες, ανέφερ ο Έλληνας εφοπλιστής

Η προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες καυσίμων συνάντησε ανάλογο προβληματισμό και από τον κ.Ν.Τσάκο, που σημείωσε ότι η ταχύτητα των προσαρμογών όχι μόνο δοκιμάζει τις αποφάσεις, αλλά και οδηγεί σε ταχείες υποτιμήσεις των assets. Προς το παρόν η ενδεικνυόμενη επιλογή είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ήδη υπαρχόντων σκαφών και η προσαρμογή τους στις περιβαλλοντικές επιταγές. O κ. Γ.Οικονόμου αναφέρθηκε επίσης στις πολλές πτυχές των ρυθμιστικών πλαισίων που αφορούν το περιβάλλον.

Στα θέματα αγοράς ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε στις προοπτικές ενδυνάμωσης της ζήτησης με την επιστροφή της Κίνας μετά τα lockdowm.
Ο κ. Προκοπίου στην ενδεικνυόμενη επιλογή αγοράς μεταχειρισμένων (second hand) πλοίων στην παρούσα φαση, αλλά και στην παραγγελία 5 δικών του νεότευκτων.
Ο κ. Πέτρος Παππάς στην σύγκλιση που οδηγούν οι διαπραγματεύσεις για τα περιβαλλοντικά θέματα χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί.
Διάσταση στρατηγικής διαπιστώθηκε μεταξύ του κ. Κούστα που επιλέγει την εξειδίκευση σε συγκεριμένο κλάδο έναντι του κ. Τσάκου, που να σημειωθεί έκλεισε 20 χρόνια εισηγμένος στην Wall και επιλέγει συνδυασμό κλάδων στον στόλο του.

Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης που μίλησε επίσης για την κυβερνητική πολιτική, αναφέθηκε στην ανάγκη να παραμείνει ενωμένη η διεθνής κοινότητα απέναντι στις παρανομίες των Ιρανών και στην δέσμευση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τις προσπάθειές της για να απελευθερώσει τα δύο πλοία και τα πληρώματά τους.
Παράλληλα σημείωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία επιταχύνσει τις εξελίξεις για την πράσινη μετάβαση και ότι η Ελλάδα είναι αποφασισμένη για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.
Τόνισε επίσης την προοπτική να καταστεί η Ελλάδα ενεργειακό hub.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης