Στα πάνω του το Αλουμίνιο – Η Κίνα εκτοξεύει τις θαλάσσιες εισαγωγές Βωξίτη

Στα πάνω του το Αλουμίνιο – Η Κίνα εκτοξεύει τις θαλάσσιες εισαγωγές Βωξίτη
Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων της AXSMarine, την περίοδο Ιανουαρίου–Αυγούστου οι εκφορτώσεις βωξίτη σε κινεζικά λιμάνια άγγιξαν τους 145,2 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 26% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2024
Η εκρηκτική ζήτηση της Κίνας για βωξίτη αναδιαμορφώνει τις ροές στο παγκόσμιο εμπόριο ξηρού φορτίου, με τις εισαγωγές του βασικού μεταλλεύματος αλουμινίου να σπάνε ρεκόρ το 2025 και να φέρνουν στο προσκήνιο τα μεγάλα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων της AXSMarine, την περίοδο Ιανουαρίου–Αυγούστου οι εκφορτώσεις βωξίτη σε κινεζικά λιμάνια άγγιξαν τους 145,2 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 26% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2024. 

Η συνολική ποσότητα αντιστοιχεί σε αύξηση 30 εκατ. τόνων σε σχέση με πέρυσι και συνιστά το πιο δυναμικό ξεκίνημα στην ιστορία του εμπορίου αυτού.

Η Γουινέα συνεχίζει να αποτελεί τον πυλώνα της κινεζικής εφοδιαστικής αλυσίδας, με 137,5 εκατ. τόνους φέτος και μερίδιο 77% στις συνολικές εισαγωγές. 

Η Αυστραλία ακολουθεί με 30,5 εκατ. τόνους (17%), ενώ μικρότερα φορτία προέρχονται από τη Γουιάνα, την Τουρκία, τη Σιέρα Λεόνε και άλλους εξαγωγείς σε Δυτική Αφρική, Νότια Αμερική και Ασία.

Η μακρινή απόσταση των αποστολών από τη Γουινέα έχει αυξήσει σημαντικά το αποτύπωμα του βωξίτη σε όρους «tonne-miles» — ένας κρίσιμος δείκτης για τη ναυτιλία ξηρού φορτίου. 

Σύμφωνα με την Ursa Shipbrokers, το μερίδιο του βωξίτη στη συνολική ζήτηση μεταφορικού έργου χύδην φορτίου παγκοσμίως αυξήθηκε από μόλις 2% το 2015 σε 8,5% το 2025, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη σημασία του για την απασχόληση των πλοίων κατηγορίας
Capesize.

Οι κινεζικές εισαγωγές βωξίτη έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία — από 57,2 εκατ. τόνους το 2015 σε 170,8 εκατ. το 2024. 

Παρά ορισμένες παροδικές διακοπές, όπως το 2016 και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2021, η ανοδική πορεία ήταν σταθερή, αντανακλώντας τη ραγδαία ανάπτυξη της βιομηχανίας αλουμινίου στην Κίνα.

«Η επέκταση αυτή αποτελεί μία από τις πιο εντυπωσιακές ιστορίες αύξησης φορτίων στον κλάδο του dry bulk, χάρη στην τεράστια δυναμικότητα τήξης αλουμινίου στην Κίνα και την έντονη εξάρτησή της από εισαγόμενο βωξίτη», σημειώνουν οι αναλυτές της Ursa.

Από την πλευρά της παραγωγής, τα κινεζικά χυτήρια παρήγαγαν 3,8 εκατ. τόνους πρωτογενούς αλουμινίου τον Αύγουστο, ισοφαρίζοντας τα ρεκόρ Μαΐου και Ιουλίου. 

Η συσσωρευμένη παραγωγή για το οκτάμηνο Ιανουαρίου–Αυγούστου έφτασε τους 29,4 εκατ. τόνους, αυξημένη κατά 2,3% σε ετήσια βάση.

Το Διεθνές Ινστιτούτο Αλουμινίου εκτιμά ότι η Κίνα παρήγαγε 43,4 εκατ. τόνους πρωτογενούς αλουμινίου το 2024 — πάνω από δεκαπλάσια ποσότητα σε σχέση με το 2000. 

Με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της οικοδομικής δραστηριότητας να ενισχύει τη ζήτηση, το εμπόριο βωξίτη εξελίσσεται σε έναν από τους σημαντικότερους κινητήριους μοχλούς ανάπτυξης για τη ναυτιλία χύδην φορτίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης