Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz παρουσίασε το πρωτότυπο Vision Iconic, το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει φωτοβολταϊκή λύση «ηλιακής βαφής», στην Εβδομάδα Μόδας της Σαγκάης στην Κίνα. Η εταιρεία δήλωσε ότι η επίστρωση αποτελείται από καινοτόμες μονάδες πάχους μόλις 5 μικρομέτρων που μπορούν να εφαρμοστούν στο αμάξωμα του αυτοκινήτου «σαν μια λεπτή πάστα» ή άλλα υποστρώματα.
Βαφή που παράγει ηλιακή ενέργεια
Το προστατευτικό στρώμα περιγράφεται ως μια νέα βαφή με βάση νανοσωματίδια που επιτρέπει τη διέλευση του 94% της ηλιακής ενέργειας. Κάθε μονάδα ζυγίζει 50 γραμμάρια ανά τετραγωνικό μέτρο, είναι λεπτότερη από μια ανθρώπινη τρίχα και επιτυγχάνει απόδοση περίπου 20% σε μια επιφάνεια 11 τετραγωνικών μέτρων, ισοδύναμη με ένα SUV μεσαίου μεγέθους.
Η Mercedes ισχυρίζεται ότι η επίστρωση μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για έως και 12.000 χλμ. ταξιδιού ετησίως υπό τυποποιημένη ακτινοβολία στις εγκαταστάσεις της στη Στουτγάρδη της Γερμανίας ή έως και 20.000 χλμ. στο Πεκίνο. Η ηλιακή επίστρωση μπορεί να εφαρμοστεί με οποιοδήποτε χρώμα βαφής και δεν χρησιμοποιεί πυρίτιο ή υλικά σπάνιων γαιών. Μπορεί να παράγει ενέργεια όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο και να την αποθηκεύσει απευθείας στην μπαταρία.
Το νέο μοντέλο την ΜΒ
«Το Vision Iconic ενσαρκώνει το όραμά μας για το μέλλον της κινητικότητας», δήλωσε ο Markus Schäfer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG. «Με πρωτοποριακές καινοτομίες όπως η νευρομορφική υπολογιστική, το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρισμό, η ηλιακή βαφή και η αυτοματοποιημένη οδήγηση Επιπέδου 4, μαζί με τεχνολογία αιχμής, θέτουμε νέα πρότυπα για την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή».
Το πρωτότυπο διαθέτει επίσης νευρομορφική υπολογιστική για τη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την επεξεργασία δεδομένων κατά 90%, υποστηρίζοντας αυτόνομα συστήματα οδήγησης. Το Vision Iconic περιλαμβάνει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρισμό, εξαλείφοντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών για εξοικονόμηση χώρου και απλοποίηση του εσωτερικού σχεδιασμού.
www.worldenergynews.gr






