Κίνδυνος υπέρβασης των προϋπολογισμών του βρετανικού κράτους για τον άνθρακα, σύμφωνα με έκθεση της διακομματικής επιτροπής περιβαλλοντικού ελέγχου της Βουλής των Κοινοτήτων
Οι βουλευτές προειδοποιούν για τον επερχόμενο σοβαρό κίνδυνο στην επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Στο χέρι… της κυβέρνησης είναι να πράξει τα δέοντα…
Για να γίνουμε πιο σαφείς.
Διακομματική επιτροπή προτρέπει τους υπουργούς να καθορίσουν μέτρα για τη μείωση των μηδενικών εκπομπών άνθρακα πριν από την έναρξη των εργασιών σε νέους διαδρόμους
Χωρίς νέες διασφαλίσεις, οι προτάσεις για τη διεύρυνση των αεροδρομίων (συμπεριλαμβανομένων των Heathrow και Gatwick), θα μπορούσαν να πιέσουν το Ηνωμένο Βασίλειο να υπερβεί τους προϋπολογισμούς του για τον άνθρακα, σύμφωνα με έκθεση της διακομματικής επιτροπής περιβαλλοντικού ελέγχου της Βουλής των Κοινοτήτων.
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός Keir Starmer και η υπουργός Οικονομικών Rachel Reeves ενέκριναν την επέκταση του αεροδρομίου σε μια απεγνωσμένη αναζήτηση οικονομικής ανάπτυξης.
Ωστόσο, η επιτροπή δήλωσε: «Η κυβέρνηση δεν έχει αποδείξει ότι η οικονομική ανάπτυξη από την επέκταση του αεροδρομίου παρέχει αρκετά οφέλη για να αντισταθμίσει τις αρνητικές κλιματικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις στις οποίες θα οδηγήσει».
Τι ζητούν από υπουργούς
Οι βουλευτές δήλωσαν ότι οι υπουργοί πρέπει να καθορίσουν πώς θα πετύχουν τους στόχους για το κλίμα, το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα, επιδιώκοντας παράλληλα σημαντική επέκταση των αεροδρομίων και πριν από την έναρξη οποιουδήποτε από τα έργα.
Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι οι υπουργοί είχαν αποκλείσει μέτρα για τη διαχείριση της ζήτησης για αεροπορία, όπως ο περιορισμός του αριθμού των πτήσεων.
Οι βουλευτές προειδοποίησαν επίσης ότι η υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας ενδέχεται να μη βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών, επειδή δεν χρησιμοποιούνταν ή δεν παράγονταν ακόμη σε εμπορική κλίμακα.
Η έκθεσή τους διαπίστωσε ότι οι κυβερνητικές πολιτικές ήταν ανεπαρκείς για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τον τομέα των αερομεταφορών σύμφωνα με τους στόχους. Ανέφερε ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να αυξηθεί, θέτοντας περαιτέρω τα σχέδια μείωσης σε «σοβαρό κίνδυνο».
Πέρυσι, η Air New Zealand απέσυρε το στόχο της για την απαλλαγή από τον άνθρακα για το 2030, αποδίδοντας δυσκολίες στην εξασφάλιση βιώσιμων καυσίμων.
Τα σχέδια επέκτασης αναμένεται να ξεκινήσουν πριν η κυβέρνηση ενημερώσει την εθνική πολιτική της δήλωση για τα αεροδρόμια, η οποία δημοσιεύθηκε το 2018.
Οι βουλευτές δήλωσαν ότι αυτό σημαίνει ότι «η κυβέρνηση αποφεύγει τον έλεγχο και βασίζεται σε ένα ξεπερασμένο πλαίσιο πολιτικής που είναι ασυμβίβαστο με τους στόχους της».
Δηλώσεις
Ο Τόμπι Πέρκινς (πρόεδρος της επιτροπής από το Εργατικό Κόμμα), δήλωσε: «Η επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα αποτελεί ήδη μια σημαντική πρόκληση.
Η επέκταση της χωρητικότητας των αεροδρομίων είναι πιθανό να δυσχεράνει πολύ περισσότερο αυτό το έργο.
Σύμφωνα με την υπάρχουσα στρατηγική της κυβέρνησης για το “jet zero”, η επέκταση της χωρητικότητας των αεροδρομίων είναι πιθανό να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο το “καθαρό μηδέν ”, εκτός εάν συνοδεύεται από μια σοβαρή στρατηγική προσέγγιση για την αύξηση του ρυθμού απαλλαγής από τον άνθρακα από την αεροπορία.
Αφού αποκλείστηκαν τα μέτρα διαχείρισης της ζήτησης που είναι πιθανό να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές, οι υπουργοί πρέπει να καταστήσουν σαφές ποια εναλλακτικά εργαλεία είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν για να διασφαλίσουν την επίτευξη των στόχων».
Η Αλίθια Γουόρινγκτον (επικεφαλής της αεροπορίας στο φιλανθρωπικό ίδρυμα για το κλίμα Possible), δήλωσε:
«Αυτό είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για την υπόθεση της κυβέρνησης για την επέκταση των αεροδρομίων.
Η επιτροπή ελέγχου της κυβέρνησης κατέστησε πιο σαφές από ποτέ ότι η ανάπτυξη των αεροδρομίων είναι μια κακή επιλογή για τη Βρετανία και ότι η κυβέρνηση απλώς δεν έχει οικονομικά στοιχεία που να δικαιολογούν την περιβαλλοντική καταστροφή που θα προκαλούσε αυτό.
Η κυβέρνηση πρέπει να ακούσει τους ειδικούς, να εγκαταλείψει αυτήν την απερίσκεπτη ατζέντα επέκτασης των αεροδρομίων και αντ’ αυτού να επενδύσει στα καθημερινά ταξίδια που πραγματικά έχουν σημασία για εκατομμύρια από εμάς».
Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών δήλωσε:
«Ο υπουργός Μεταφορών ξεκίνησε την αναθεώρηση της δήλωσης εθνικής πολιτικής των αεροδρομίων.
Είναι σημαντικό βήμα στην προώθηση των σχεδίων για έναν 3ο διάδρομο στο αεροδρόμιο Heathrow ο οποίος θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, υλοποιώντας το σχέδιό μας για αλλαγή.
Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι η επέκταση του αεροδρομίου θα προχωρήσει μόνο εάν ευθυγραμμιστεί με τις νομικές μας υποχρεώσεις για την κλιματική αλλαγή, (συμπεριλαμβανομένου του μηδενικού καθαρού ρύπου) και θα ζητήσουμε συμβουλές από την ανεξάρτητη Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής για να ενημερώσουμε την αναθεώρηση».
www.worldenergynews.gr






