«Πρέπει να δείξουμε ευελιξία προς τον στόχο της πλήρους διακοπής των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2035» επισημαίνει ο επίτροπος βιομηχανίας και τονίζει ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει νέους κανόνες για την προστασία της παραγωγής, ενώ προτρέπει για λιγότερη γραφειοκρατία για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες - Η ΕΕ θα επανεξετάσει τον στόχο μηδενικών εκπομπών οχημάτων για το 2035 έως το τέλος του 2025
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να υπερασπιστεί την αυτοκινητοβιομηχανία της από τον κινεζικό ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης μιας επαναξιολόγησης του στόχου μηδενικών εκπομπών για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για το 2035, δήλωσε ο επίτροπος βιομηχανίας της ένωσης Stephane Sejourne σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Ο Stephane Sejourne δήλωσε ότι η ΕΕ θα πρέπει επίσης να εξετάσει τη διαφοροποίηση των εξαγωγών της και να θεσπίσει νέους κανόνες για την προστασία της παραγωγής στην Ευρώπη.
«Πρέπει να είμαστε λιγότερο αφελείς και να επιστρέψουμε στα πρότυπα όλων των μεγάλων οικονομιών του κόσμου. Είμαστε η μόνη ήπειρος που δεν έχει στρατηγική σκέψη για τη βιομηχανική πολιτική», δήλωσε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας στην ιταλική εφημερίδα La Stampa.
Προειδοποίησε ότι «αν δεν παρέμβουμε, σε δέκα χρόνια τα αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται στην Ευρώπη θα μειωθούν από 13 (εκατομμύρια) σε εννέα εκατομμύρια».
«Πρέπει να δείξουμε ευελιξία προς τον στόχο της πλήρους διακοπής των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2035», είπε.
Επανεξέταση στόχων
Η ΕΕ αναμένεται να επανεξετάσει τον στόχο μέχρι το τέλος του έτους, σε απάντηση στις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η πλήρης στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν πλέον εφικτή.
Ο Sejourne δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να στραφούν σε νέες αγορές για τις πωλήσεις τους και οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν λιγότερη γραφειοκρατία σύμφωνα με το Reuters.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό και να αναζωογονήσει την εσωτερική αγορά, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής που θα περιγραφεί στις 10 Δεκεμβρίου.
Μέτρα για τις κινέζικες μονάδες
Ο επίτροπος βιομηχανίας υπαινίχθηκε επίσης μέτρα κατά των κινεζικών μονάδων παραγωγής στην Ευρώπη. «Σήμερα υπάρχουν κατασκευαστές που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη με κινεζικά εξαρτήματα και κινεζικό προσωπικό: αυτό συμβαίνει στην Ισπανία και στην Ουγγαρία. Αυτό δεν είναι αποδεκτό», είπε ο Sejourne.
Ερωτηθείς εάν η Ευρώπη θα πρέπει να υιοθετήσει προστατευτικά μέτρα, ο Sejourne είπε «είναι απαραίτητο να θεσπιστούν όροι για τις ξένες επενδύσεις στην Ευρώπη», προσθέτοντας ότι οι δασμοί, ωστόσο, θα δημιουργήσουν εμπορικές εντάσεις και θα βλάψουν την παραγωγή.
Είπε επίσης ότι, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα για τα σπάνιες γαίες, η Ευρώπη θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να εισαγάγει νέους προμηθευτές - όπως η Βραζιλία, ο Καναδάς και χώρες της Αφρικής - να εισαγάγει περιορισμούς στη χρήση τους, να ανακυκλώνει περισσότερο και να επενδύει σε πιθανές τοπικές τοποθεσίες εξόρυξης.
www.worldenergynews.gr






