Σήμερα 28/4 οι υπογραφές για την αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας

Σήμερα 28/4 οι υπογραφές για την αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας
Τα έργα θα κοστίσουν 1,35 δισ. ευρώ εκ των οποίων περίπου 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα οδικά έργα ενώ τα υπόλοιπα 460 εκατ. ευρώ αφορούν τα σιδηροδρομικά έργα

Σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα υπογραφούν οι συμβάσεις των εργολαβιών προκειμένου να αποκατασταθούν όχι μόνο οι οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές αλλά και να αναβαθμιστούν σε σχέση με την πρότερη κατάστασή τους. Αύριο αναμένεται να υπογραφούν οι συμβάσεις για τα οδικά έργα.

Το κόστος των έργων αποκατάστασης

Τα έργα θα κοστίσουν 1,35 δισ. ευρώ εκ των οποίων περίπου 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα οδικά έργα ενώ τα υπόλοιπα 460 εκατ. ευρώ αφορούν τα σιδηροδρομικά έργα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης είναι “αυστηρά” 15 μήνες.

Αυτά θα έχουν μεγάλη σημασία για τις περιοχές κυρίως της Θεσσαλίας και δευτερευόντως σε περιοχές της Στερεάς Ελλάδας.

Τι προβλέπουν οι εργασίες ανασυγκρότησης

Τα σιδηροδρομικά έργα αφορούν την αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός-Λάρισα και οι περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος. Όλα τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τα έργα προσβλέπουν στην πλήρη επαναλετουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και των συστημάτων της το καλοκαίρι του 2026.

Τα οδικά έργα προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε 48 μήνες, δηλαδή μέχρι το 2029. Εδώ οι παρεμβάσεις θα αφορούν όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας και σε σημεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Ποιοι αναλαμβάνουν τα έργα;

Τα έργα που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ είναι ύψους 545,7 εκατ. ευρώ, η AKTOR 365,66 εκατ. ευρώ, η AVAX 227,66 εκατ. ευρώ, και η ΜΕΤΚΑ 173,6 εκατ. ευρώ. Επίσης έχουμε δύο συμβάσεις σε ΙΝΤΕΡΚΑΤ και ALSTOM. Αναλυτικότερα:

α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η METΚΑ με 4%.

β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AVAX με 4,10%

γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AKTOR με 4%.

δ) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η ALSTOM με 4,2%.

1. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με 5%.

2. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με 5%.

3. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AKTOR με 4,80%.

4. Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AVAX με 4,90%.

5.Έργα αποκατάστασης στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με προϋπολογισμό 19,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης