Ενέργεια & Αγορές

Motor Oil: Καλύτερο το δεύτερο εξάμηνο του 2025 - Ενισχύονται τα περιθώρια διύλισης

Motor Oil: Καλύτερο το δεύτερο εξάμηνο του 2025 - Ενισχύονται τα περιθώρια διύλισης

Η μέση τιμή του Brent είναι περίπου 70 $/βαρέλι και εκτιμάται ότι για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα διαπραγματεύεται περίπου στα 60-70 $/βαρέλι

 

Σχετικά Άρθρα

Καλύτερο αναμένει η Motor Oil το δεύτερο εξάμηνο του 2025 τόσο λόγω εποχικής συγκυρίας όσο λόγω της επαναλειτουργίας από τον Αύγουστο του διυλιστηρίου στην Κόρινθο.
Όπως τονίζει οι λειτουργίες καθώς και η κερδοφορία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της «διύλισης πετρελαίου και εμπορίας πετρελαιοειδών» επηρεάζονται από μια σειρά εξωτερικών παραμέτρων και κυρίως από τις τιμές του αργού πετρελαίου, τα περιθώρια διύλισης, την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου ΗΠΑ και την αστάθεια των επιτοκίων.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 η μέση τιμή του Brent ήταν 71,87 $/βαρέλι σε σύγκριση με 84,06 $/βαρέλι την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Από τις 30 Ιουνίου 2025 και μετά η μέση τιμή του Brent είναι περίπου 70 $/βαρέλι και εκτιμάται ότι για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 η μέση τιμή του Brent θα διαπραγματεύεται περίπου στα 60-70 $/βαρέλι, χωρίς να αποκλείεται η πιθανότητα αστάθειας των τιμών που σχετίζεται με τις μακροοικονομικές εξελίξεις και τις γεωπολιτικές συνθήκες.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα διεθνή περιθώρια διύλισης, ήταν σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με την πιο απότομη μείωση να παρατηρείται στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, και μέχρι την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης της εταιρείας, τα περιθώρια διύλισης έχουν αυξηθεί λόγω της εποχικής ζήτησης για βενζίνη και καύσιμα αεροπορίας.

Οι προβλέψεις

Για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2025, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) της MOTOR OIL (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. αναμένεται να είναι ικανοποιητικά, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από βασικούς παράγοντες ως εξής:

α) το υψηλό ποσοστό αξιοποίησης των Μονάδων Διυλιστηρίου, δεδομένου ότι η Μονάδα Απόσταξης Αργού (ΜΑΑ), η οποία επηρεάστηκε από το περιστατικό πυρκαγιάς της 17.09.2024, τέθηκε σε λειτουργία τον Αύγουστο του 2025
β) η μεγαλύτερη συνεισφορά των βιομηχανικών πωλήσεων στον συνολικό όγκο πωλήσεων, καθώς μέρος της εμπορικής δραστηριότητας θα αντικατασταθεί από βιομηχανική (διυλιστήρια) δραστηριότητα μετά την πλήρη αποκατάσταση της ΜΑΑ
γ) η ιστορικά αποδεδειγμένη ικανότητα του Διυλιστηρίου να προσφέρει υγιή περιθώρια διύλισης στο ανώτερο άκρο του κλάδου

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) του Ομίλου αναμένεται επίσης να είναι ικανοποιητικά. Πιο συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι, όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), η συνολική συνεισφορά των θυγατρικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά λιανικής πώλησης υγρών καυσίμων (AVIN & CORAL), της MORE, η οποία διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), της LPC, η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία και επεξεργασία λιπαντικών, και του Ομίλου HELECTOR (η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2025) που δραστηριοποιείται στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, θα είναι τουλάχιστον παρόμοια με τα αποτελέσματα που παρήγαγαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα EBITDA του ομίλου ήταν 387.437 χιλ. ευρώ, έναντι 638.682 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (μείωση 39,34%).Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil ανήλθε σε 5.265,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.237,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 15,59%.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης