Συνάντηση Ursula von der Leyen, με στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας - Οι αναθεωρήσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τον ρόλο των καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο CO2, ενώ θα δημιουργήσει νέα κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισπεύσει την αναθεώρηση του στόχου μηδενικών εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για το 2035 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους από το 2026, σε απάντηση στις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η πλήρης στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πλέον εφικτή σύμφωνα αμε το Reuters.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 100% για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά έως το 2035, κάτι που θεωρείται ότι σημαίνει το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα νέα οχήματα.
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, φιλοξένησε στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας την Παρασκευή για να συζητήσουν το μέλλον του κλάδου. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τη πιο σκληρή μάχη των τελευταίων δεκαετιών, πιεσμένες από τους δασμούς των ΗΠΑ, την ασθενή ευρωπαϊκή ζήτηση και τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, στα οποία οι Κινέζοι ανταγωνιστές είναι οι σαφείς ηγέτες.
Στο επίκεντρο τα φορτηγά
Η αναθεώρηση της ΕΕ θα εξετάσει συγκεκριμένα τα φορτηγά, δήλωσε μέλος της ομάδας του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της Επιτροπής, Stephane Sejourne. Τα ηλεκτρικά φορτηγά έχουν μερίδιο αγοράς μόνο 8,5% όλων των νέων φορτηγών που πωλούνται στην ΕΕ, περίπου το μισό μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι λεπτομέρειες μιας νέας πρότασης για τον στόχο του 2035 δεν είναι ακόμη σαφείς, αλλά θα μπορούσε να περιλαμβάνει καύσιμα ουδέτερα ως προς τις εκπομπές CO2, όπως τα βιοκαύσιμα, που θα μπορούσαν να συνεχίσουν να τροφοδοτούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά plug-in ή συστήματα επέκτασης αυτονομίας.
Ο Γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz δήλωσε αυτή την εβδομάδα στην IAA Mobility στο Μόναχο, την κορυφαία έκθεση αυτοκινήτων της Ευρώπης, ότι ο τομέας δεν πρέπει να περιοριστεί σε μία μόνο λύση. Η Volkswagen η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί για τον στόχο μηδενικών εκπομπών, αλλά χρειάζεται περισσότερο χρόνο και ευελιξία για να τον επιτύχει και υποστήριξε τις προσαρμογές.
«Μεταβατικές ρυθμίσεις, ειδικές λύσεις για μικρής σειράς παραγωγή και ο ρόλος των καυσίμων χωρίς CO2 αποτελούν μέρος της επερχόμενης αναθεώρησης της ΕΕ», ανέφερε.
Απαλλαγή εταιρικών στόλων
Νέες προτάσεις θα μπορούσαν να συνοδεύσουν την προγραμματισμένη νομοθεσία για την απαλλαγή των εταιρικών στόλων από τον άνθρακα, οι οποίοι αποτελούν περίπου το 60% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στο μπλοκ των 27 κρατών.
Η Επιτροπή θα μπορούσε ταυτόχρονα να παρουσιάσει μια πρόταση για τη δημιουργία μιας νέας κανονιστικής κατηγορίας για τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη χαμηλότερη φορολογική μεταχείριση και να κερδίσουν επιπλέον πιστώσεις για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2.
Η ΕΕ επιδιώκει επίσης να δώσει προτεραιότητα στο τοπικό περιεχόμενο για μπαταρίες και εξαρτήματα οχημάτων και να θέσει όρους για επενδύσεις από ξένους κατασκευαστές και προμηθευτές εξοπλισμού, ιδίως από την Κίνα, δήλωσε το μέλος της ομάδας Sejourne.
Οι κινεζικές επενδύσεις έχουν αυξηθεί από τότε που η ΕΕ επέβαλε δασμούς εισαγωγής στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, αλλά το μπλοκ δεν θέλει αυτοί να περιλαμβάνουν απλώς την τελική συναρμολόγηση πολλαπλών εξαρτημάτων και μπαταριών που προέρχονται από την Κίνα.






