Ναυτιλία

Σε υψηλό διετίας τα ναύλα μεταφοράς πετρελαίου με VLCC λόγω αύξησης των εξαγωγών στη Μ.Ανατολή

Σε υψηλό διετίας τα ναύλα μεταφοράς πετρελαίου με VLCC λόγω αύξησης των εξαγωγών στη Μ.Ανατολή

Περιορισμένη η προσφορά δεξαμενοπλοίων - Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή αναμένεται να ξεπεράσουν τα 18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Σεπτέμβριο για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2023

Οι τιμές μεταφοράς εμπορευμάτων για τα Very Large Crude Carriers εκτοξεύτηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με πηγές του κλάδου που επικαλείται το Reuters και στοιχεία του LSEG, καθώς η προσφορά δεξαμενόπλοιων περιορίζεται από την αύξηση των εξαγωγών στη Μέση Ανατολή και την αύξηση των προμηθειών arbitrage στην Ασία.

Η βασική τιμή spot VLCC στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, γνωστή ως TD3C, εκτοξεύτηκε στο W108 στο δείκτη βιομηχανίας της Worldscale, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2022, βάσει δεδομένων που συγκέντρωσε το LSEG. Αυτό ισοδυναμεί με τουλάχιστον 6,6 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς από πηγές του κλάδου.

Το ποσοστό έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 150% από την αρχή του τρέχοντος έτους.
«Βλέπουμε συνεχείς μεταφορές φορτίων από χώρες εκτός Μέσης Ανατολής (MEG) και εκτός Ατλαντικού, ενώ η χωρητικότητα των πλοίων είναι ισορροπημένη έως περιορισμένη», δήλωσε ναυλομεσίτης στο Reuters την Πέμπτη.

Οι ισχυροί ναύλοι μεταφοράς VLCC αποφέρουν ελκυστικά κέρδη στους πλοιοκτήτες φέτος, δήλωσαν πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο περιθώριο του Συνεδρίου Πετρελαίου Ασίας-Ειρηνικού στη Σιγκαπούρη την περασμένη εβδομάδα.

Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή αναμένεται να ξεπεράσουν τα 18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Σεπτέμβριο για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης Kpler, μετά τη συμφωνία του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (OPEC) και των συμμάχων τους, μιας ομάδας γνωστής ως OPEC+, να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου.

Η ισχυρή ζήτηση της Ασίας αποσύρει επίσης τις προμήθειες arbitrage από τη λεκάνη του Ατλαντικού, κάτι που θα απαιτήσει από τα δεξαμενόπλοια να ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Για παράδειγμα, τα ινδικά διυλιστήρια αύξησαν τις αγορές αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ για παράδοση τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, ενώ τα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια αγοράζουν πετρέλαιο από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική.

Ζήτηση για αργό

«Οι κύριοι παράγοντες πίσω από την αύξηση τον Σεπτέμβριο ήταν το ανοιχτό arbitrage για τις ροές από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Ανατολική Ασία και η επακόλουθη στενότητα που δημιουργήθηκε από τα πλοία που δεσμεύονται σε αυτά τα πολύ μακρινά ταξίδια», δήλωσε η Sentosa Shipbrokers στο Reuters, προσθέτοντας ότι αυτό περιόρισε τη διαθεσιμότητα πλοίων στην κύρια αγορά.

Ο Anoop Singh, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας ναυτιλίας στην Oil Brokerage, δήλωσε ότι η Σαουδική Αραβία εξάγει περισσότερο πετρέλαιο καθώς η ζήτηση για αργό πετρέλαιο καταναλώνεται για παραγωγή ενέργειας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ το arbitrage είναι ανοιχτό λόγω των ισχυρών τιμών αργού πετρελαίου στο Ντουμπάι.

Αυτό θα μπορούσε να είναι το πιο απομακρυσμένο δημόσιο σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
«Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι ότι η δυναμική θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους και στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους», δήλωσε προσθέτοντας ότι η ισχύς των τιμών του Ντουμπάι θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω εάν υπάρξει απώλεια στην προσφορά αργού πετρελαίου μέσης ποιότητας, όπως αυτές από τη Ρωσία υπό γεωπολιτική πίεση.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump δήλωσε το Σάββατο ότι οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να επιβάλουν νέες ενεργειακές κυρώσεις στη Ρωσία, αλλά μόνο εάν όλα τα κράτη του ΝΑΤΟ σταματήσουν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο και εφαρμόσουν παρόμοια μέτρα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης