Το πρώτο ρυμουλκό της Ιαπωνίας εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου, το TEN-OH, παραδόθηκε επίσημα στις 15 Οκτωβρίου, όπως αποκαλύπτει το offshore-energy.biz.
Κατασκευασμένο από την Tsuneishi Shipbuilding στο πλαίσιο του Έργου Πλοίων Μηδενικών Εκπομπών του Ιδρύματος Nippon, το TEN-OH (έτσι ονομάζεται) προβλέπεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 60% σε σύγκριση με τα συμβατικά ρυμουλκά.
Τεχνικά στοιχεία του σκάφους
Το νεότευκτο σκάφος είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου υδρογόνου υψηλής απόδοσης BEH2YDRO και σύστημα αποθήκευσης αερίου υδρογόνου υψηλής πίεσης με μεγάλη χωρητικότητα και σύστημα τροφοδοσίας, που παρέχεται από την JPNH2YDRO (κοινοπραξία μεταξύ του Ομίλου Tsuneishi και της CMB.TECH).
Το ρυμουλκό μήκους 38 μέτρων τροφοδοτείται από δύο 12κύλινδρους κινητήρες με μείγμα υδρογόνου (κατηγορία 4.400 ίππων) και αποθηκεύει περίπου 250 κιλά υδρογόνου σε δεξαμενές υψηλής πίεσης, κάτι που αναμένεται να εξασφαλίσει λειτουργική απόδοση ισοδύναμη με τη χρήση συμβατικών καυσίμων, επιτρέποντας παράλληλα σημαντικές μειώσεις CO2.
«Κατασκευάζουμε πλοία με καύσιμα επόμενης γενιάς»
Ο Okumura Sachio (Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής της Tsuneishi Shipbuilding), ανέφερε ότι η εταιρεία κατασκευάζει καράβια που κινούνται με μεθανόλη και LNG τα οποία είναι καύσιμα επόμενης γενιάς.
Συγκεκριμένα είπε:
«Είναι μεγάλη τιμή να παραδώσουμε το πρώτο ρυμουλκό διπλού καυσίμου υδρογόνου στην Ιαπωνία.
Σε όλες τις εγχώριες και υπερπόντιες δραστηριότητές μας, κατασκευάζουμε πλοία που κινούνται με καύσιμα επόμενης γενιάς, όπως μεθανόλη και LNG.
Βασιζόμενοι στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε μέσω αυτού του έργου και αξιοποιώντας τη συλλογική δύναμη του Ομίλου, θα συνεχίσουμε να προωθούμε την καινοτομία και να συμβάλλουμε σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία».
www.worldenergynews.gr






